Indlæg af Space_frog

    Windows har en slem tendens til at smide nogle af bootfilerne på en anden harddisk. end den du installerer Windows på. Så du kan ende med at hvis du fjerner en anden harddisk, at Windows ikke starter pludseligt.

    Underligt nok kan jeg slet ikke se den anden harddisk i "denne Pc". Jeg har ellers genstartet den nogle gange nu :|

    Dukker den op i din BIOS?


    Og for guds skyld lad være med at koble andre diske på end du vil have Windows på. :D

    Nej den dukkede ikke op i bios. Men nu tændte jeg min computer for at kigge på det igen, nu kom installationen frem og den var der, sammen med den anden harddisk. Hvorfor må den anden ikke være tilsluttet? Jeg er desværre startet med at installere med min sdd, imens den anden er koblet til :|

    Hej. Jeg er skal til at installere Windows på min nye pc, men den kan ikke finde nogle bootable devices. Eller jo kun det usb stik som selve Windows installation ligger på.. Jeg har denne m.2 ssd harddisk https://www.komplett.dk/product/1004637 i min Pc, og en sshd (hybrid, men den er ikke koblet til endnu). Planen er at jeg vil installere Windows på min m.2 harddisk. Mit bund kort er dette: https://www.komplett.dk/product/1003820


    Kan det passe at ikke alle harddiske er bootable?



    Omvendt som i presset dem ned, eller bare i de forkert kanaler?

    Som at vende den omvendt og presse ned. Jeg har dog ikke beskadiget noget på den. Og jeg trykkede ikke særligt hårdt.
    Men stadig en dum og træls begynder fejl..



    Jeg har bestilt et nyt ham blok, og sendt den defekte retur. Lidt træls jeg ikke nåede at opdage det før kl. 18 igår, så havde jeg haft den idag.. Jeg må bare vente til på mandag..

    Omvendt som i presset dem ned, eller bare i de forkert kanaler?

    ok læser lige igen "den starter op", så der sker åbenbart noget.


    Prøv :


    Prøv kun 1 ram blok, og skift imellem de forskellige slots
    Prøv et andet grafikkort (se om du kan låne et)
    Tjek, som før skrevet, at grafikkortet har alle strømpins i

    Jeg har kun 1 ram blok på 8 gb.
    Kan man bruge et gtx 960 2 gb på de nyere bundkort, mit gamle er nemlig et 960'er.


    Det nye er et gtx 1060, og der er strømpins i, og der er lys i grafikkortet ved strømkablet

    Hej!


    Jeg har lige bygget en ny pc. Det er første selv byg, men med en del hjælp fra venner, YouTube og jer!


    Nu er problemet bare at den starter op, men der kommer intet signal til min monitor?


    Jeg har prøvet Google, Youtube og mine venner.


    Men de fleste steder foreslår den at tage Rammet og grafikkort ud, og sørge for det er klikket ordentligt i igen. Men det hjælper ikke..


    Det er en ny skærm, og den virker fint på min gamle pc
    Jeg har prøvet med DP kabel og Dvi kabel.
    Jeg har også prøvet min gamle skærm, det hjælper heller ikke..


    Har I nogle foreslag til hvad der kan hjælpe?


    Noget bestemt info I skal have? Eller er det måske mere en normal fejl for newbies, som ikke har noget at gøre hvilket hardware man bruger?

    Du smider bare en ny kode på - Windows 10 kører faktisk nogenlunde uden at man giver den en licensnøgle nogensinde. Der er bare et grimt logo nede i hjørnet, der minder dig på at købe en licens, og så kan du ikke ændre på hvordan skrivebordet ser ud ift. farver og design.

    Hej igen!


    Kan man godt ændre Windows til dansk, når man køber der via de hjemmesider i linker til?

    tror du bliver træt af kun at have en 120gb ssd.



    hvad er det for spil du vil bruge den til ? hvios det er de nyeste trippel A spil så ville 6 gb 1060 kortet give emre mening hvis det bare er esports ting så ville et 1050 også kunne gøre det.
    jeg vil sige hvis du skal bygge den selv så shop på andre sider også for så kan du nok få en markant bedre pris alt i alt :-)


    Jeg har nu bestilt disse 3 dele:
    https://www.komplett.dk/product/930968?noredirect=true


    https://www.komplett.dk/product/895396?noredirect=true

    https://www.komplett.dk/product/1003820?noredirect=true


    Resten bestiller jeg om en måneds tid, når der går løn ind igen :)

    Der er ikke noget der hedder en "kopi". Enten er det en ægte licens af en eller anden art, eller så virker den ikke. Men stort set samtlige licenser du kan købe "billigt" er enten revet af gamle Windows 7/8 maskiner (som også gælder som Windows 10 nøgler), eller så er det decideret stjålet af ansatte på de store OEM fabrikker - HP, Acer osv... da de bestiller ark på ark af nøgler til alle de maskiner de sender ud af døren.


    I værste fald ender du med en nøgle der ikke virker, eller som holder op med at virke om et år eller to. Det eneste du kan gøre her er at købe fra en butik i EU, eller tilkøbe noget forsikring hos Kinguin, G2A eller lign. hvor de så dækker et eventuelt tab.

    Hvis den holder op med at virke om et år feks. Kan man så ikke bruge computeren mere? Eller skal man bare købe en ny kode?

    tror du bliver træt af kun at have en 120gb ssd.



    hvad er det for spil du vil bruge den til ? hvios det er de nyeste trippel A spil så ville 6 gb 1060 kortet give emre mening hvis det bare er esports ting så ville et 1050 også kunne gøre det.
    jeg vil sige hvis du skal bygge den selv så shop på andre sider også for så kan du nok få en markant bedre pris alt i alt :-)

    Men er 120 gb ikke ok til Windows og et eller to spil? Mere behøver jeg vel ikke have det på. Resten skal på HDD.
    Jeg vil gerne kunne spille lidt forskelligt, Jeg er stor fan af battelfield spillene og pubg.
    Grunden til jeg tænkte at købe der her inde, er mere for at købe det samlet og så jeg ved de forskellige komponenter passer sammen, jeg har ikke den store forstand på hvordan de passer sammen. Jeg skal heller ikke selv samle den, det gør en kammerat for mig.


    Hvor meget vil du skyde på jeg kan spare på andre sider? Bare sådan et cirka beløb?





    Og hvilken af cpu køler, hvilket bundkort, og hvilken strømforsyning skal jeg vælge? :)

    Det er mere gamle spil jeg gerne vil kunne spille og gamle Cd/er med billeder osv. Hvor meget jeg får det brugt er usikkert, jeg tænker mere at det er rart at have muligheden for det. Der er jeg nok lidt gammelt dags.


    Men hvis jeg kun bruger min pc engang imellem i nogle timer, behøver jeg så ikke bare den standard strømforsyning? :)

    Jeg er meget i tvivl om hvilke hardware man skal vælge?



    Obs! Dem med fed skrift er dem jeg har besluttet mig for at vælge, men kom gerne med et bud på dem, hvis det er helt hen i vejret!


    Bundkort:
    Asus prime z310m-D 535 kr
    Asus prime z360m-A 685 kr



    intel processor core i5-8400



    Processor køling:
    Intel Stock - 0 kr
    Cryorig m9i - 200 kr


    Cryorig h7 - 350 kr


    Ram:
    8gb 2400mhz team vulcan ddr4




    Grafik kort:
    Asus ph gtx 1060 3gb - 2195 kr


    Asus dual gtx 1060 3gb - 2195 kr


    Asus dual gtx 1060 6gb - 2950 kr



    SSD:
    120 gb Kingfast SSD


    HDD:
    2 tb 64 MB 7200 rpm


    Strømforsyning:
    Corsair vs550 - 369 kr
    Corsair vs650 - 439 kr
    Corsair tx550m - Semimodulær - 599 kr


    Ekstra udstyr:
    DVD brænder ? (Hvis der ikke er Cd drev med?) - 200 kr


    Jeg fundet det hele her under byg selv:
    https://froggaming.dk/produkt/diy/



    Kom med inputs for hvad jeg bør vælge?
    Jeg går efter en billig solid pc, den skal bruges er par gange i måneden, så det skal ikke være den vildeste.


    På forhånd tak for hjælpen :)









    Hej! Jeg skal til at købe ny pc, og hælder mest til at samle selv, i den anledning skal jeg bruge Windows 10 Key. Hvor får jeg det billigst uden det er en kopi? Jeg kan få det til 800 de fleste steder hvor man kan købe dele, men jeg tænker det kan gøres billigere..


    Kender I nogle steder som er lovlige og originale Windows 10 keys?

    Vil du anbefale at skifte cpu og bundkort ud, Så jeg kan overcloacke den? Og er det svært at overclocke? Hvis jeg har forstået der ret, så er der ingen cd drev i den? Så man skal installere alt via USB eller download, mm. man køber der ekstra? Hvor meget ville man kunne spare på elregning? Noget der kan svare sig, eller skal jeg nøjes med den strømforsyning der høre med?


    Beklager de mange spørgsmål, og tak for hjælpen :)