Indlæg af Happy^

Oprindeligt indlæg af Seburo

"the hunter collaspes (no bullet wounds) and dies"

Altså bare:
    the hunter collaspes and dies? :rolleyes:

Ihh gå dog væk :lame:

Men ja, det er det rigtige svar :clap:

Oprindeligt indlæg af Weird Terrain
    Spørgsmålet er nok mere hvorfor fåret ville have deres sko. Helt klog fremkommer han ikke ved den gåde, hehehe

Sådan er det med gåder, man får tit noget info man ikke skal bruge - blot for at vildlede :]

"The question is, how did the first hunter die?"

Ingen der kan den ?? Tsk :D

Jeg tager 2300 point med mine Raptor :T

Men altså, test hellere med Sisoftsandra, og så fortæl os hvad den leverer af MB/s ;)

Du behøver ikke et elektrolysekar til at vise at vand kan lede strøm ;)

Du kan også fortælle hvorfor vandet kan lede strøm, det er altid godt at have med.

Hvis du tager destileret/deminiraliseret vand og prøver at lede strøm derigennem, så sker der intet. Tilsætter du alm. husholdningssalt (NaCl) vil vandet kunne lede strøm.
    Dertil kan du fortælle at alle salte er et metal og en syrerest. Na er natrium, og Cl er clor/klor. Fx er der Cl i HCL.

Dertil kan du også fortælle at salt i pulverform/fast form ikke kan lede en strøm, men opvarmes saltet til flydende, så kan det godt lede strøm.
    Og så snart det stivner igen, så kan det ikke lede mere.

Til elektrolysen kan du fortælle at strøm faktisk er en ionvandring, og at hydrogen (brint) er positivtladet, og derfor vil boble op ved minus-polen. Cl er negativtladet vil derfor søge til plus-polen.
    Og alt dette ved du fordi du har kigget på det periodiske system :]

Du spørger bare hvis du vil ha hjælp til mere ;) Jeg har forresten selv lige været til eksamen, og der fik jeg 10.. Og jeg fik selvfølgelig det jeg kunne mindst om - nemlig gasser. Jeg skulle vise hvad de forskellige urinposer indeholde - hvilket også nemt blev klaret, men alligevel kun 10.

Håber det hjalp dig lidt ;)

EDIT: Skod da, gammel tråd :D Anyway, så fik jeg brugt lidt tid på det, og så er der Simpsons om lidt :]

EDIT2: Ulrik har lige visket til mig at det ikke var en gammel tråd :dots:

Hey hvor bliver ulrik af ?! Vi vil høre hvad han kan li af musik :clap: Ej jeg skal nok tie stille :]

Min mening: WinAMP @ MP3 og WinAMP @ Radio

Og radio skal være Boogie, TheVoice eller RiseFM.

Oprindeligt indlæg af Seburo

De er i virkeligheden 3 personer og den 2. jæger går amok på den 1. og hans ven? Og jægeren brugte ikke gevær, men bue/pil?

Bedste gæt jeg har:P Den er sikkert helt vildt logisk når man hører svaret.

Haha ikke helt :] Newton var klog og drilsk :]

I sin tid lavede Isaac Newton denne:

Two sheep stumble accross a river flowing towards the east, the sheep facing the north. 100 feet to the north east are two hunters. In order to cross the river the hunters need to travel upstream to reach a bridge. The hunters reach the bridge and notice the sheep grazing. Now it had been an unsuccessful day, so the hunters decide to go for the sheep. The one hunter takes aim, fires and kills the first sheep, the second sheep bolts towards the south. The two hunters take aim together and fire, the hunter collaspes (no bullet wounds) and dies. His friend looks over his dead body and dies on the spot as well. The sheep returns to the bodies and takes their shoes and jump into the river. The question is, how did the first hunter die?

Dem som kender den - shh! :] Alle jer andre: Næsten ingen kan løse den :]