Indlæg af Stratos

    En ældre i7 på 2,67GHz, 12Gb ram, GTX570. Den har efterhånden er par år på bagen, men trækker BF3 i 1920x1080 uden problemer. Jeg kører naturligvis langt fra 120 fps og kan også godt se problematikken i at 120Hz derfor ikke er flaskehalsen. Jeg kan kun sige at min spiloplevelse er blevet bedre efter jeg skiftede fra en 60Hz skærm til en med 120Hz. Mht. størrelsen så gik jeg fra en 22" til 27" og da jeg bestilte den frygtede jeg at den ville blive for stor. Jeg sidder omkring 70 cm fra skærmen og det føles ikke for stort. Held og lykke med at finde den rigtige!

    Jeg har en ASUS VG278HE (144Hz 1920x1080), som du selv kigger på. Kan kun sige at jeg er yderst tilfreds med skærmen. Jeg bruger den både til fps- og andre stategispil. Som mikk3l også skriver så kører det hele mere flydende og føles "rart". Når du først har vænnet til at køre med 120Hz+ så er det ikke sjovt at bruge en almindelig 60Hz skærm igen ;).

    Quote

    Oprindeligt indlæg af svedel77


    Hejsa,
    Jeg er VB6 programmør. Hvis du ikke finder en eksisterende løsning på dit problem, så kan jeg godt skrive et lille program, hvor du kan ændre opløsningen, ved at klikke på et ikon.


    - Søren


    Hej Søren, tak for tilbudet.
    Jeg søgte lidt mere på google, med lidt andre søgekriterier og fandt den her side, jeg vil prøve at give det et forsøg, ellers vender jeg tilbage 8)
    http://blogs.msdn.com/noahc/ar…ne-keyboard-shortcut.aspx

    Skal ændre opløsningen så den passer til LCD tv'et, hvor pc'eren er tilsluttet. Så hvis jeg kunne finde en genvej kunne jeg bare tænde computeren og så styre resten i sofa'en med trådløst keyboard.
    Der kommer intet billede på tv'et før den rigtige opløsning er der.

    Jeg har også den samme samsung som du linkede til. Jeg var lidt bange for om 22" nu måske var lidt for stort mht spil og generelt brug, hvis man skulle "kigge for meget rundt". Men jeg har ikke et eneste sekund fortrudt mit køb.


    Mht. gaming så har jeg spillet en del bioshock, crysis og call of juarez. Allesammen krævende grafiske spil og det har set superfedt ud på skærmen.


    (Eneste negative skulle da lige være, at alle andre skærme man arbejder på virker nederen nu :crazyeyes:)

    Lige lidt OT (og så alligevel ikke)


    .. jeg har hentet den nyeste bios til mit asus p5k. Det er bare en .rom fil. Har prøvet at søge på google efter en toturial til at opdatere den ved boot, uden held. Er der en som ved hvordan man gør?


    ... Ved den bios jeg bruger nu kan jeg ikke bruge 4 gb ram (4 x 1gb) så giver den BSOD efter kort tids brug. Har i nogen idé om de har fået rettet den fejl?

    Tak for svaret :)


    Jeg installerede asus probe II, men den viste samme temperaturer. Jeg prøvede derefter at resette biosen, så den ikke er oc'et mere.


    Nu kom den ned på en temp på 40 grader. Det lyder mere korrekt. Jeg gav den 1,55V før (Cpu'en) og der kørte jeg med 338 fsb. Altså lidt over 3ghz... gør de 600 mhz virkelig en varmeforskel på over 30 grader? eller har jeg givet den lidt for meget?

    Ved et tilfælde var jeg inde i biosen og tjekkede temperaturerne. Den sagde at cpu'en var 83 grader varm.


    Tjekkede derefter i speedfan, som viste 78 grader 8o


    Jeg pillede skjoldet af og følte på selve scythe køleren, den var kun lun. Dog varm tæt på selve cpu'en, men ikke så man blev nød til at fjerne hånden.


    Northbridgen derimod var så brændende varm at man ikke kunne holde hånden på i mere end et par sekunder og ligeledes med grafikkortet.


    Det er en core4quad, som er oc'et til lidt over 3ghz, på et asus p5k bundkort.
    Er det normalt at temperaturerne er så ekstreme? Jeg mener selv det er en fornuftig køler til cpu'en og et ok airflow igennem kabinettet.


    Rent stabilitets mæssigt føler jeg ingen problemer under normalt brug, men ved afspilning af HD film. Samt meget krævende 3D spil. Kan den til tider godt hakke lidt i perioder. Men har ingen anelse om det skyldes de høje temperaturer.


    Har vedhæftet et par billeder af hændholdsvis indmaden af pc'eren samt resultaterne fra CPUZ/Speedfan.


    Håber på I har et par råd. På forhånd tak


    (Der er en blæser i højre side af billedet som blæser luft ind udefra)
    [Blocked Image: http://www.hejfel.dk/comp.jpg]


    (Billedet er taget en 5 min. tid efter siden har været af, så temp. er faldet lidt over 10 grader)
    [Blocked Image: http://www.hejfel.dk/cpuz.JPG]

    Hej tweak.


    Ville lige høre om det kan passe, at en Q6600 med 2 gb ram og 8800gtx ikke kan trække en fuld hd film? Filmen kører faktisk nogenlunde. Men med 5 min mellemrum kommer der et lille hak. Lyden kører stadig men billedet i filmen fryser i ca. 5-10 sekunder.


    ville bare høre om der evt. var nogle specielle indstillinger man skulle justere hvis man vil afspille store film? :ohmy:


    På forhånd tak.

    Hejsa. Hørte en sang i byen forleden, hvor de sang noget med ninja hele tiden (ja ved godt det ikke er så meget info :)). Stilen var i retning af hard dance. Nogen der har et bud på hvilken det kunne være?


    På forhånd tak :ph34r:

    Hej.


    Skal samle en god spille pc for en ven. Jeg har prøvet at samle nogle dele som jeg selv tror på kunne virke godt sammen.
    Ville høre om I havde nogle kommentare til sammensætningen, eller hvis i mener der er noget som burde ændres.


    22” SyncMaster 226BW, 2ms, DVI-D, Widescreen, 1680x1050, Black/Silver

    Core 2 Duo (Conroe) Model E6600 (2.400GHz), EM64T (Extended Memory Technology 64), 1066FSB, 4MB Cache (Socket 775), BOX

    Striker, nVidia nForce680i SLI, Dual GLAN, 8 Channel Surround Audio, SATAII RAID, SLIx32 Dual PCI-Express VGA, Passive Cooled Northbridge, Dual DDR2-800, LGA775 - Core 2 Duo Supported

    Twin2X 2x1024MB DDR2, PC6400 DDR800, CAS 4-4-4-12, TWIN2X2048-6400C4

    GeForce 8800GTX, 768MB GDDR3, Dual DVI, TV-Out, HDTV, HDCP Ready, PCI-Express, Retail

    400 GB - SATAII-300 - 7200 RPM / 16MB, Native Command Queuing (NCQ), Softsonic FDB! - Barracuda ES - (Husk Powerkabel - 420170)

    BQT P6-PRO-530W, ATX 2.2, 120mm Fan, Power Effecient, Cable Management, Twisted cables, Dual PCI-E Lane, 17 - 30 db, Temp. Auto Control - ECASO Technology (Enhanced Cooling After System Off)

    PX-810A/T3B, DVD±RW, DVD±Rx18, DVD-RAMx12, SATA, Internal, Dual Layer, 2 MB, Black, Retail

    R110 - The One, Miditower, Built-in LCD Display, Fan Controller, USB / Audio Front, No PSU, Black

    Ninja Plus, For AMD Socket 754 / 939 / 940 / AM2 & Intel Socket 478 / LGA775, 23,5 db

    Windows Vista Ultimate, 64 Bit, OEM - DK


    ......


    Hans mål er at ramme 3,0 ghz og samtidig have en forholdsvis stille pc'er. Han har højtalere, mus og tastatur i forvejen.


    Jeg har hørt noget om, at man skal have nogle specielle ram for at kunne boote første gang på ovenstående bundkort. Er der nogen som kan be/afkræfte det?


    På forhånd Tak!