Indlæg af Hedegaard74

    Nightruler - Tak for link! Jeg er efterhånden ved at have en idé hvad mine krav til min næste pc bør være.


    Sajo - Kun 1 videospor med lyd + 1 musikspor + 1 filterspor (som jeg slettede, men uden virkning.)
    Meget meget simpel redigering faktisk - der ligger bare en masse klips på timeline - ca 25 min samlet og de varer under 10 sek stortset alle.
    Det jeg bider mærke i, er at det når den skifter fra et klip til næste, at det hakker. Så det er noget med indlæsningen??


    Jeg har prøvet mange ting i indstillinger - støvsuget youtube og google for tips og tricks osv...
    Jeg har besluttet at jeg køber en ny bærbar, som jeg dedikerer til videoredigering. Jeg slår til på black friday. Så har lidt tid til research og måske i mellemtiden finder jeg en mirakelløsning på min nuværende bærbar :) Men jeg tvivler.


    Jeg har bare svært ved at se at den skulle komme, så meget det hakker pt.

    Nå...nu har jeg lavet lidt tests.


    Hardware Acceleration havde jeg faktisk allerede sat til - havde jeg helt glemt.
    Jeg fik sat den til høj ydeevne og 100% i minimal processor.
    Jeg har prøvet at bruge ekstern harddisk.



    Og kørt Ressource Manager - og som jeg ser det, er det CPU´en den er mest galt med.
    Når jeg åbner redigeringsprogrammet, peaker den i et par minutter fordi videofilerne skal indlæses. Når jeg afspiller, peaker den mere eller mindre konstant.



    Se billede



    Ny bærbar? :)

    en ting der også vil hjælpe riogtiog meget er en sekundær hdd :-)
    hvis du har en ekstern usb3 hdd til scrach disc så vil det hele også køre noget mere flydende.

    Hej


    Jeg kunne godt tænke mig at blive lidt klogere på det område. Jeg var af den opfattelse, at det var bedst at have det liggende på selve laptoppen.
    Altså alle videofilerne, jeg skal arbejde med.
    I min logik troede jeg den skulle arbejde mere for at hente info fra et ekstern drev? Men sådan er åbenbart ikke?


    Jeg har et eksternt drev - dog kun usb 2.0. Det skal måske være 3.0 for at det gavner?


    Og hvad er scrach disc?

    Jeg nåede lige at lege lidt med det sammen med morgenmaden inden jeg sku´ på arbejde.
    Jeg fik sat den til høj ydeevne og 100% i minimal processor tilstand på "tilsluttet". Og det hjalp desværre ikke.


    At det skulle være en god redigeringslaptop har jeg lidt svært ved at forstå :) Mon der menes "let redigering"?
    Jeg fik tidligere lavet en 3 min video i full hd og smidt på youtube - det gik lige. Men er nu i gang med et større projekt. Der ligger ca 25 min på min timeline, som skal trimmes ned til 7 min. Og det hakker så meget, at jeg har lagt det på pause.


    Nu er det jo også en hjemmebrugslaptop med alverden af applikationer, film, musik og fotos. Og jeg har 60GB lagerplads tilbage af 256GB.
    Ved ikke om det har noget at sige? (de 55gb af dem er full hd video, som jeg redigerer fra nu).


    Jeg kan da godt lide tanken om at have en extra bærbar kun til redigering. Og min Acer Aspire ryger seføli ikke på porten, hvis jeg køber en ny redigeringlaptop :)


    MEN hvis ekstra ram og en ekstern ssd drev hjælper, ja så er det jo noget andet.


    Jeg vil prøve at lege med Resource Monitor i aften.

    Uuha tak for indlæg.


    Det er denne jeg har pt.:
    Acer Aspire R7


    Nu er den købt for 4 år siden, så måske er det en ældre model i forhold til den liste du har set.
    Men det er da værd at kigge på lidt opgradering i stedet. Har selv skiftet Harddisken ud med en SSD for et lille år siden.


    Det er ved at være godnat tid, så vender tilbage, når jeg har kigget lidt på div indstillinger :)

    256GB burde være nok.


    Jeg har redigeret lidt med Vegas Movie Studio og ukomprimerede gopro filer - det går fint nok...bortset fra PC´en ikke kan følge med til sidst.
    Har hørt lidt om Davinci men ikke prøvet det.


    Har dog lige købt Vegas Studio Platinum versionen - da jeg sådan set var tilfreds nok med prøveperioden.


    Det er blot til fritidsbrug og upload til youtube i 1080.

    Intel I7-6X70 HQ
    Nvidia 950/960/1060
    16GB ram
    og gerne en IPS skærm


    EDIT: mindre kan også gøre det, men nu nævner du ikke budget

    Hej


    Det var sådan set bevidst jeg ikke nævnte budget, - men når nu vi er ved det så maks 10.000kr
    Men pengene skal også give mening. Så jeg er også interesseret i "mindre kan også gøre det".


    Kan denne f.eks gøre det?
    http://www.laptops.dk/product_info.php?products_id=6927



    Vs maksprisen?
    https://www.fcomputer.dk/compu…B3-ips-gamer-pc-sort.html

    Hvad er det for en laptop du benytter nu og hvordan er den bestykket?

    Hej - tak for svar...


    Acer R7 - Intel HD Grapics 4000, Core i5-3337U, 1.80GHz, 6GB Ram,



    Min nuværende bærbar var dog også kun beregnet til film og netsurf. Så var egentlig godt klar over den ikke gik mht full hd videoredigering.
    Jeg bruger ssd harddisk.


    Edit: Ja jeg arbejder med ukomprimerede videofiler under redigeringen.

    Hej


    Jeg har netop købt et Gopro kamera og har redigeret på min bærbar - og det hakker en del.



    Så jeg skal ha´ købt en ny bærbar, der kan redigere med full HD videoer. (ikke 4K dog) Maks 10 min videoer.


    Jeg bruger Vegas Movie Studio Platinum som redigeringsoftware.
    http://www.vegascreativesoftwa…ang=us&prdt=moviestudiopl



    Jeg skal bruge min 15.6" skærm.


    Hvad er minimum specs for at jeg kan redigere uden at det hakker?



    Vh Hedegaard