Indlæg af andeo1707

    Hej,


    Min lillebror, som bor i udlandet, har lidt problemer med at få sin computer op og køre. Jeg har lidt svært ved at hjælpe ham og min forventning herinde er desværre også lille da jeg ikke kan bidrage med for mange informationer, men måske vi kan hjæpes ad med at teste nogle ting af, for hvad der kunne være galt.


    Hans problem er at når han trykker på tænd knappen starter alt fint, ASROCK logo kommer op, skifter til Windows 10 boot logo og efter to sekunder får han en tyk hvid streg gennem hele skærmen og så sker der ikke rigtig mere på den computer.


    Hvad kan vi kigge efter og teste for at identificere synderen? Han har prøvet både DVI og HDMI porten på sit MSI GTX 780 grafikkort. Hans bundkort har ikke stik han kan bruge, men jeg har bedt ham om at se om han kan finde noget der passer til så vi kan prøve det.

    Det var derfor jeg skrev "...såfremt der er plads til et SATA udvidelseskort" - men selvfølgelig, hvis hans "PC" er en laptop, så fejlfortolkede jeg ordet plads :)

    Tak for alle svar :) ser lige hvad jeg gør. Har ikke brug for så meget ekstra plads på PC så ender nok med 120+480 løsningen.


    Lige til ovenstående, så er det ikke en laptop, men et custom kabinet i form af ASUS ROG G20CB og kun plads til to diske :(

    Hej,


    Jeg har på nuværende tidspunkt et setup bestående af en 128 GB SSD og en 1 TB hdd. Har nu erhvervet mig en SSD på 480 GB, men jeg er i tvivl om, hvilken opsætning der er bedst til at give mig optimal gaming performance.


    På nuværende tidspunkt er Windows installeret på min 128 GB SSD med få programmer. Mine spil er installeret på min HDD på nuværende tidspunkt.


    Hvad ville min optimale opsætning være for at give mig den bedste ydelse i mine spil? Der er kun plads til to diske i min PC.


    1. Skal jeg bibeholde Windows på min 128 GB og så sætte min nye SSD som sekundær disk og installere mine spil der


    2. Skal jeg erstatte min 128 GB med den nye 480 GB og så installere de vigtigste spil på den sammen med Windows?


    Gerne med begrundelse på de svar jeg får ind :)


    Takker på forhånd.

    Jeg mener stadig du er godt stillet med den Linksys. Du skal være opmærksom på at dit problem sagtens kan være forbindelsen generelt og ikke routeren. Husk at deaktivere routerfunktionen på din medfølgende enhed og lad den virke som modem udelukkende.

    Du skal være en smule mere specifik til at uddybe dit behov for at vi kan komme med den rette vurdering.


    Jeg har ingen erfaring med Apples Airport Express, så her kan jeg hverken sige øh eller bøh.


    Det jeg dog vil frem til er at man ved køb af ny router i dag vælger noget med de seneste teknologier, som kan sikre en stabilitet, dækning og hastighed. De tre elementer som en router fra en udbyder sjældent kan tilbyde, især YouSees er slemme til dette. Ja de har 5GHz, men det er værdiløst, hvis det hopper ud i tide og utide.


    Jeg ville derfor vælge noget der har følgende også:


    Beamforming: netværkets dækning bliver skubbet ud mod dine enheder så disse får bedre dækning


    MU-MIMO antenneteknologi, som sikrer en ægte multitask forbindelse, som forbinder til alle dine enheder samtidigt. Det er ikke noget du måske vil gavne så meget af i dag da den anden enhed også skal understøtte teknologien, men det er noget som i stigende grad bliver kompatibelt. Hvis du vil have en uddybning får du også den. spørg.


    Linksys EA7500 er et bud på en billig løsning der har dette.


    Selv kører jeg en R8500 fra Netgear, som er lidt overkill, men til gengæld mangler jeg heller ikke noget :)

    Hej,


    Jeg har netop smidt en ekstra RAM klods i min ASUS ROG G20CB. Den er samme volt som den eksisterende RAM, men er på en højere mulig freq. Den kører derfor 2166 MHz i stedet for dens mulige 2400 MHz. Dette bør alt andet lige betyde at den bruger mindre strøm i min optik, men jeg nævner det, hvis nogen skulle finde en korelans med dette.


    Maskinen er bygget til at håndtere to RAM-klodser da jeg har set man kan købe dem med dette fra ASUS.


    Dog får jeg følgende fejl siden jeg har opgraderet. Jeg udelukker ikke at der kan være tale om en tilfældig fejl, der er opstået umiddelbart efter og at jeg så skaber en forbindelse unødigt.


    Jeg har mus, tastatur, headset, eksternt lydkort, webcam sat til en Sandberg USB-hub og denne forbindes til min USB 3.0 port på bagsiden. Her er også en SteelSeries Sentry tilsluttet til en anden port. Der er også en sidste TP-Link usb-hub tilsluttet den tredje USB 3.0 port, men denne hub er slukket når fejlen opstår.


    Jeg har haft held med at flytte mit Roccat Skeltr tastatur med to USB-kabler til TP-Link hubben, hvor så fejlen ikke opstår, men jeg vil helst ikke bruge begge hubs da jeg så skal føre kabler rundt omkring.


    En lille note er også at jeg hører en klik-lyd fra desktoppen når det slår ud og så fryser mus og tastatur.


    Mine spørgsmål er følgende:


    - Kan det være at den ekstra RAM-klods sluger for meget strøm i det samlede setup?
    - Kan det være at min Sandberg USB-hub som i øvrigt har sin egen strømforsyning simpelthen ikke har nok strøm til mine enheder?