Indlæg af Ronin2300

    Skæve klistermærker er da noget af det mest ligegyldige at skrive om. Hvis man vil teste en højttaler skal man lukke munden og øjnene og åbne sine ører og lytte og så skrive om lyden bedst muligt, alt andet er spild af tid og unødvendigt fyld.

    Ahhh det er vist et spørgsmål om smag. For mig personligt er der da en masse ting ud over bare lige et produkts "kerneopgave" der spiller ind i forhold til om jeg vælger det produkt frem for et andet.


    Præsentation, looks og generel kvalitet spiller da i den grad ind også. Det gode ved en anmeldelse der dækker det hele er jo at man kan læse den del der betyder noget for en selv :9xo

    Intel er stadig kongen hvis du primært skal bruge dit system til Gaming. De fleste spil vægter stadig CPU hastighed højere en antallet af kerner når man er på den anden side af 4 kerner så der vinder Intel stadig en smule.


    Men hvis man har et kraftigt grafikkort og spiller ved 1440p eller højere så betyder det i sidste ende meget lidt.


    Man får typisk mere for pengene hos AMD og platformen er også mere åben fx som du selv kort er inde på i forhold til AM4 plartformen som AMD har lovet at holde fast i og understøtte fremadrettet.


    Så dine valg giver god mening og X470 kortet fra Aorus spiser fint de nye 3000 serie CPUer som vi forventer kommer senere på året. :9xo


    Skal du have skærm med i dit budget også og hvilken opløsning og refresh rate sigter du efter at skulle spille ved? Det har også stor indflydelse på de generelle overvejelser.


    Der nævnes ikke hvor vigtig CPU'en kan være i forholdet enkelte spil (læs BF5) og i hvilken opløsning man spiller på, eks 1080p med 144hz, hvor rigtig mig arbejde lægges på CPU, frem for GPU.

    Vejledningen var forsøgt holdt relativt kort og let læselig. Der er naturligvis mange flere faktorer der kan spille ind baseret på mere specifikke brugsscenarier. Vi har taget NOGEN af de ting som vi føler var de mest centrale.


    Du har helt ret i at CPUen kan kan betyde noget og i værste tilfælde være ødelæggende for oplevelsen men hvis alle de aspekter skulle drages ind også i en detaljegrad hvor det gav mening ville det blive en MEGET længere :D Heldigvis er det efter min erfaring relativt sjældent at CPUen bliver en direkte hæmsko for en godt grafikkort. Men du har ret jo højere FPS man kører jo vigtigere bliver det også at have en CPU der kan følge med. En pointe som måske nok i bakspejlet kunne have været med :thumbsup:

    Det er det helt rette forum :rules:


    For at gøre det lidt lettere for folk at hjælpe bedst muligt så fyld lige lidt mere info på:


    Er der noget hardware i din gamle PC der kan tages med over i den nye eller starter du HELT fra bunden?
    Har du skærm eller skal det regner med i dit budget?
    Hvad med tilbehør som mus, lyd osv?
    Har du nogen præferencer i forhold til hardware? Intel, AMD, Nvidia eller er det bare mest ydelse for pengene?

    Hvilken opløsning spiller du i og hvilke spil?


    Under mine tests har jeg set at RTX 2080 kort kan opleve CPU bottlenecks i visse spil allerede i 2560x1440 og oftere i 1920x1080 så det kan være det der er problemet. Jeg kørte mine tests med en i7-8700K og og oplevede ved flere lejligheder dårligere ydelse i 1080p end højere opløsninger netop pga. CPU Bottlenecks.


    Hvis du ikke har prøvet så lav nogen målinger på hvor meget din CPU er er belastet under spil.

    Godt du fik et link til den... Det er for mig at se den eneste måde at gøre det nogenlunde fornuftigt på :D


    Ja det ser måske lækkert ud men personligt ville jeg aldrig ofre ydelse på bekostning af looks men det kan selvfølgeligt være en smagssag. Hvis man kan få rykket det ca. ind midt i kabinettet som med det der kit så er det dog en anden sag.


    Løsningen i Cooler Masters Cosmos C700M var også ret lækker med masser af fleksible muligheder men det kræver naturligvis et kabinet med god plads 8|


    https://youtu.be/2FKG_y-cvOI

    Det er vist bare det simple svar... Du ligger en god del under minimumskravene til spillet... Både CPU, RAM og GPU er under kravene. RAM kan du måske gøre noget ved men det bliver svært at komme uden om at du er på en gammel generation både på CPU og GPU og nok får svært ved at gøre sindsygt meget ved det uden at skulle udskifte desværre.

    3200 MHz er helt fint med mindre du virkeligt har penge i overskud du ikke ved hvad du skal bruge på eller ABSOLUT skal have max ydelse i helt specifikke RAM intensive programmer. Du vil ikke på nogen praktisk måde opleve nogen som helst forskel imellem 3200 og 4000 MHz.


    Når du kigger bundkort kan du på producentens hjemmeside for hvert bundkort finde en liste med RAM som de selv har testet og bekræftet virker. Intel platformen er dog ret ligetil med RAM som regel så hvis du fx køber RAM som de Corsair der er blevet linket til tidligere så burde der ikke være nogen problemer.


    Så er det bare med at installere dem i de rigtige slots på bundkortet så du kan udnytte dual channel men det er kun relevant hvis du nøjes med to stænger :thumbup:

    I forhold til M.2 SSD og NVMe så behøver du ikke bekymre dig det store om det hvis du vælger CPU og bundkort fra seneste generation og et Z390 bundkort der vil være passende sammen med en 9900K som du også selv er inde på. Så er der indbygget understøttelse for NVMe så længe du bruger Windows 10. Så burde det køre af sig selv når du installere så længe du køber en M.2 SSD med NVMe. Hvis du vil holde det hos Corsair det hele så er deres nye MP510 serie også ret lækker med gode hastigheder.


    Har lige testet deres 960 GB version som du kan finde anmeldelsen af herinde .


    I forhold til RAM så har Berleburg linket til et par rigtigt gode bud. På bundkort fronten ville jeg kigge efter MSI hvis jeg var dig da de har de bedste muligheder i forhold til Corsairs RGB lys. De fleste af deres nyere bundkort har et specifikt stik der kan forbinde Corsairs RGB LED system til bundkortet :9xo


    Det kunne fx være et MPG Z390 Gaming Pro Carbon kort.

    Ahh ja overså lige den lille detajle... Der er et eller andet galt et sted i dit system. Med den hardware burde det ikke være noget problem for dig med de spil du nævner og slet ikke drops helt ned i det leje.


    Hvis jeg var dig ville jeg køre et par spil mens du måler på systemet og så se om der er noget der stikker ud. Se fx efter om din CPU eller GPU ser ud til at være meget belastet eller du får hastigheder som du burde have.


    Hvis der er problemer med temps et eller andet sted kan det jo føre til at CPU eller GPU throttler og derfor giver mindre ydelse end de burde.

    Som Renegger er inde på så er det jo tit en personlig vurdering om tingene er noget "værd". 10-15% er jo en forbedringen men så skal det jo så også holdes op imod hvad man så betaler for at få den ekstra ydelse. 10-15% lyder måske på papiret af en del men reelt kan det jo sagtens være noget som man virkeligt ikke mærker med mindre man sidder og stirre på sin FPS counter hele tiden og så vil jeg personligt have svært ved at se at det skulle være værd at smide en ret stor pose penge efter :D


    RTX 2080Ti er uden tvivl det bedste kort til gaming pt og de kort jeg har testet har alle sammen ydet fantastisk men det betyder ikke nødvendigvis at jeg vil anbefale dem til ret mange da jeg stadig synes at prisen for at få den smule ekstra ydelse i forhold til fx et RTX 2080 ikke giver ret meget mening.


    Der er dog RET mange ting inden for High End gaming som ikke nødvendigvis giver økonomisk mening men som vi som entusiaster gør alligevel og så er vi igen tilbage til om DU synes det er det værd :D


    Hvis jeg var dig ville jeg beholde det kort du har alene fordi det er et Bad Ass kort på looks 8o

    Okay, det kan godt være svaret! Vil skærmen selv ændre til 120/144 eller er det noget man skal gøre manuelt?
    Har 60, 120 eller 144hz nogen virkning på fps?


    Mener umiddelbart vsync er slået fra

    Det har ikke nogen direkte indvirkning på hvor mange FPS din PC kan spytte ud men det har ALT at gøre med hvor mange din skærm kan vise dig.


    Selv om din PC kan levere 120 FPS så hjælper det ikke ret meget hvis din skærm ikke er mere end en 60 Hz skærm. Skærmens Hz angiver netop hvor mange gange den kan opdateres per sekund og vil derfor begrænse dig i det tilfælde. Så for rent faktisk at få vist 120 FPS kræver det en 120 Hz skærm. De to tal kan stilles direkte overfor hinanden :thumbup:


    Så oplevelsen af 120 FPS på en 120 Hz skærm vil altså føles MEGET anderledes end på en 60 Hz skærm.

    Hey


    Nu kan jeg jo lige svare, som den der har lavet testen. Jeg forholder mig til den pris, som jeg kan finde tingene til på det tidspunkt, hvor jeg laver/optager testen. Det rammer ikke altid helt plet i forhold til hvordan prisen så ender selv kort tid efter vi har lavet den, da tingene kan skifte en del.


    Specielt SSDer skifter RET hurtigt pris for tiden. Det er heldigvis i den rigtige retning for os forbrugere, så er jo altid rart 8o


    Ulempen ved en video anmeldelse er så, at jeg ikke kan gå ind og tilpasse bagefter, hvis prisen ændre sig men det må vi jo leve med. Jeg er da kun glad for at se at prisen allerede har taget et stort dyk i forhold til, da jeg optog til anmeldelsen hvor det heller ikke var muligt at finde den til salg ret mange steder.

    Det første spørgsmål der popper op her er om du har tænkt dig at spille i 4K også? Hvis det er planen så er det en ret tung opgave alt efter hvilke spil man vil spille.


    Selv nyeste generation af RTX kort fra Nvidia kan have svært ved at skubbe nye spil i 4K bare for at sætte tingene i perspektiv. Men hvis du er villig til at gå på kompromis med indstillinger og/eller opløsning så kan det sagtens klares med mindre. :P


    Hvis det er planen at du gerne vil game i 4K så er det grafikkortet du skal gå efter. Din 2600K er stadig på mange måder en stærk CPU til gaming så den vil højst sandsynligt stadig kunne være med langt hen af vejen og hvis det er 4K gaming du går efter så er det nok bedre at bruge pengene på et grafikkort der kan trække det.

    nej det er vist et marked der stille og roligt bliver mindre... Der bliver generelt ikke lavet mange kabinetter i den størrelse mere og hvis der gør så er det typisk ting som Cooler Master Cosmos, Phanteks Elite og lign. som mest af alt henvender sig til high end lirede builds og moddere og så er der netop masser af glas og RGB lir :D

    Det lader til at folket ikke bruger meget tid på at se på big towers.
    Ronin2300
    Så kan jeg lige så godt tage den med vinduer og RGB. Syntesbare ikke buildet er så fuldendt uden vandkøling.

    RGB kan slukkes og hvis man vil kan begge sider udskiftes med den lukkede metal side. Cooler Master sælger siderne seperat. :9xo


    Er efterhånden umuligt at finde noget uden glas/vindue da hovedparten af køberne forventer det som en feature ved high end kabinetter.