Indlæg af Juba

Grundet, mere støjsvag maskine og hurtigere hastighed ønsker jeg at skifte min 1 TB harddisk ud med en SSD på samme størrelse.

Jeg har en samsung 950 pro SSD m.2 til boot af mit styrtersystem. så det er til rent lagerplads den anden skal bruges.
    Der skal ligge materiale til en smule 4K redigering, billedredigering og bruges til AAA spil.

Har et asus z170 pro gaming bundkort.

Min intention har heletiden været at købe en Samsung 850 EVO SSD på 1 TB. Men er nu kommet over en anden løsnings ide. At købe en Asus Hyper M.2 X4 Mini card og så smide en Intel 600p m.2 i. (økonomien rækker ikke til en Samsung 960). det er 200-300 kr dyrere. men for en helt anden læsehastighed.

Er der nogen der har erfaring med sådan et setup? og er Intel P600p hver at bruge penge på? Synes ikke det kun det er roser den for med sig efter lidt kig på youtube.

Andre løsningsforslag er også velkomne.

(Har en Synology på 6 TB, så der er masser af lagerplads andet sted)

Mit setup er nu ved at være et halvt år gammelt og vil nu gerne se hvad jeg mere kan få ud af CPUen. Jeg er meget glad for mit setup, især fordi jeg har fået det til at være ret støjsvagt. Dette er stadig en prioritet!

Mit setup som er selvbygget:

Intel i5-6600K

Asus Z170 Pro Gaming

Noctua NH-D15S CPU køler

HyperX Fury DDR4 2133 MHz 16 GB

Samsung 950 M.2

Asus 1060 Stix 6GB

EVGA 750w PSU

Med nuværende kølersetup:

Idle Temp på 31

max temp 47

Jeg er grøn med hensyn til overclocking. Men hvad jeg har kunnet at læse så er
    det forholdsvist simpelt, men i den grad også en religionssag.

Hvad jeg dog læser igen og igen er at der er et, skal vi kalde et ”sweetspot,
    på 4600 GHz med en låst volt på mellem 1.35 og 1.32.

Er jeg helt ude i hampen med det her?

Jeg er ikke interesseret i hvad folk kan få deres setup til at præstere max. Søger
    en gangbar løsning som kan holde i den lange bane, som for pc’en til a præstere
    bedre og uden at det bliver en larmemaskine.

Håber at i har nogle gode input, på forhånd tak.

Sikke meget jeg lærer idag. tusind tak!

vidste slet ikke at clone var en mulighed. :9xo

Efter at have været lidt på youtube og google, er der så et specielt program som du kan anbefale til det?

Tak for nogle gode svar. Nu synes jeg slet ikke at spørgmålet var så dumt igen.

Bortset fra at det kommer til at koste mig en tusse i forhold til et SSD M.2 kort... ellers skal jeg bare lave manøvren igen.

Mens jeg har jer, ved i om det stadig er muligt at købe en Windows 8.1 key og opgradere til 10 eller er den vej lukket nu?

Det passer måske ikke så godt med overskriften og min ambition, har dog brug for at blive be- eller afkræftet i mit spørgsmål.

Jeg har sat mig for at opdatere min pc. Hvilket indebærer nyt bundkort, ny CPU, ny GPU, nye ram, og ny CPU køler. :clap:

Spørgmålet er: Jeg har en SSD med windows og en 1tb almindelig til lager. Kan jeg forsætte mit arbejde som jeg plejer efter opgraderingen fra de to harddiske (på nær lidt opdateringer af drivere). Eller kræver det at jeg ligger windows ind på ny? :thumbdown: