Indlæg af PsyCho

    GamingKing, ja det ligner den fra LGA2011, men hvis du googler bundkortet og tjekker manual vil du se at det så vidt jeg kan se er et 1156/1155 socket bundkort med normale monteringshuller, de anbefaler selv en køler som de skriver passer til de 2 sockets.


    Den plade som sidder bag på bundkortet er for at man kan montere deres lowprofile 1U kølere så vidt jeg kan finde ud af =)

    Sidst hvor jeg pillede sådan en plade af var i P4 tiden og der brugte jeg en hårtørre til lige at varme lidt op for at svække limen og så kunne den pilles af uden alt for meget vold =)


    Så længe du ikke ligefrem får bundkortet til at bøje så burde der ikke ske noget ved at ligge lidt kræfter i det =)


    er du ikke lige rigelig fjendtlig der i dit indlæg?
    Tror de fleste herinde sidder med full HD skærme eller skærme med endnu højere opløsning og det er jo de færreste som køber en ny pc til at game på for at spille spil i LOW/medium?


    Men jo ellers er det bestemt et ganske godt køb til prisen og ville da ikke tøve med at anbefale det til en pige-pc som ikke skal bruges til fps-spil og den slags.

    Som de andre siger har den intet vesa-mount og ser heller ikke ud til at have andre huller og asus selv fremstiller den også altid stående på borde på alt pressemateriale jeg har set fra dem så den skal du nok regne med at måtte bygge en hylde til eller selv lave en form for custom mount der holder den i bund og top, men bliver nok noget rod.

    Så vidt jeg har hørt og selv læst mig til så får Titan i spil ikke noget ud af PCI-e 3.0 frem for 2.0, men det vil evt kunne drage nytte af det under paralel proccesering. Titan er jo mere eller mindre et Tesla-kort.




    Foxx Jeg kan kun sige at jeg sidder med et Maximus 3 gene bundkort og jeg bruger stadig mit gamle Creative Extreme Music simpelhen pga lyden er bedre, og som du ganske rigtigt siger så er signalet jo nok lige godt, men Jacok også siger kommer der altså støj med ud fra lyden, har et par ProDipe 8 højtalere hvor det er virkelig tydeligt hvilket lydkort de bliver sat til.


    Jacob, jeg vil give dig 100% i din budgettering med at han skal bruge de 500kr på højtalere og så tænke lydkort senere =)

    Altså skal du "kun" udnytte din internet forbindelse så er CAT5e længe fin kvalitet til dit forbrug.


    http://www.lanshack.com/cat5e-tutorial.aspx


    lav evt en google-søgning på Cat5e wiki eller noget i den retning, mener jeg engang læste en ganske fornuftig gennemgang af Cat-categorierne inde på wiki for år tilbage, med en forståelse af de forskellige categorier kan du lettere selv danne dig et billed af dit behov.


    Angående skærmet og ikke skærmet, hvis du har skærmet kabel, men fx selv sættet stik på unden skærm så kommet skærmen på kablet til at virke som en antenne der "suger" støj til sig frem for at virke som en skærm.

    Pinky og Keyzer - Personligt tror jeg at sådan noget som Facebook og den slags har været med til at "stjæle" folk fra sites som dette, førhen var der en del "hyggesnak" her på forummet synes jeg og tror simpelhen folk idag får dækket det sociale "behov" på facebook.


    Men jo jeg deltager skam gerne i konkurrencer herinde på forummet, gider dog ikke dem hvor jeg skal poste et eller andet på facebook.


    Ved godt det er en smule dødt her rundt om på danske sites, men hva med og lave noget alle det bit-tech har med casemodding hvor der bliver uddelt en månedelig præmie til et par stykker, ikke store præmier, men evt bare lidt blæsere, usb-nøgle og andre små ting (hvis det altså er noget som i kan få fat på) og så en årlig konkurrence med lidt større præmier.


    1 - Jeg tror det vil få et par stykker flere igang med at poste herinde og vise deres ting frem.


    2 - Jo flere der poster den slags herinde, jo flere tror jeg også der vil komme og kigge på det og evt kommentere på hva folk viser frem.

    Foxx det er da klart noget jeg lige skal kigge på om er noget for mig det du fortæller om der, lyder umiddelbart ganske spændende =)


    Jesper, i denne tråd gælder alle Vpodcast's er nysgerrig efter og høre hva i andre ser da der jo er så meget ude på nettet at jeg med sikkerhed har overset nogle af de gode guldkorn =P

    Hva har du af lydkort? hvis du bare bruger et onboard lydkort som sidder på dit bundkort og du køre analog lyd får du alligevel ikke nogen speciel go lyd så der er de forslag du selv er kommet med ganske fine.
    Og ellers har du et ok lydkort så smide lige lidt mere, for dem der godt 500kr får du ganske tilfredsstillende lyd.


    Personligt har jeg både haft logitech Z4 og Z2200 modellen og de har været fin lyd i forhold til prisen efter min mening =)

    Altså hvis du kan trække det oppe på loftet og ikke er nød til at ligge det langs med andet kabel over flere meter så kan risikere at skabe støj for dig så nøjes for guds skyld da "bare" med noget CAT5e eller CAT6, da du selv om du får en hurtigere router engang som evt kan køre 10Mbit jo stidig lige skal huske at netkort, harddiske, controller og alt andet også skal kunne følge med så bedre og bruge de ekstra penge på noget andet, ved du ikke hva du skal bruge dem til kan du altid få mit kontonummer jo ;)


    Hvis du ikke allerede har dig en SSD så ville pengene klart være bedre brugt der =)

    Årh min fejl tænkte slet ikke i de baner, men bare rolig har de sidste mange år kun kørt Cat 6 FTP kabler i mit netværk og der er ikke længere end kabler på 3 mtr i mit netværk så de burde ikke give problemer eller være skyld i mistet hastighed =P

    Lyder godt, takker mange gange for jeres hjælp, troede ikke så billige switche understøttede layer 3 =)


    Og bare rolig jeg har som MIN kun Cat6 kabler i mit netværk og bruger FTP til overførsler.
    Er Der noget jeg skal være obs på når den også skal bruges til at streame over til min htpc?

    Var lidt "bange" for at disse rimelig billige switche ville være for dårlig kvalitet, men er glad for at i siger de spiller godt =)


    Jeg tænkte mest på at tage den Netgear bare for at holde mig til samme mærke som min router =)

    Hvor meget/mange nye medlemmer trækker de store præmier?


    Personligt er jeg stadig her på siden pga man som regel får et godt og gennemtænkt svar når man laver et indlæg herinde og ikke pga jeg kan vinde nogle store præmier.


    Jeg har personligt for en del tid siden postet herinde at jeg syntes mindre og hurtigere konkurrencer ville være et forsøg værd, men hvis i vil have andre ideer/forslag smider i mig bare en PM =)