Indlæg af Casper Lynge

    Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Hvor meget tror I jeg kan få for et 4850 med en arctic cooling køler sat på? Kortet har fået en voltmoddet BIOS (så meget den kan trække uden at der skal loddes på kortet fysisk), og har kørt overclocket i ~1års tid nu. Ikke ryger, har siddet i et velholdt kabinet som holdes næsten støvfrit.


    Eneste hage er at nogle af RAM køleklodserne er røget af da jeg tog dyret ud, så de skal lige renses og klistres på igen, så kan kortet overclockes igen. :)


    [Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/052010/DSC00238_big_thumb.JPG]


    hvor meget skulle du have for det hvis det var er nemlig ude efter sådan et kort der til en computer jeg står og samler for en

    Ja det er helt sikkert nice at have et lydkort i maskinen men synes dog ikke det er vildt nødvendigt.
    Jeg har først fået et Creative SB X-Fi inden for de sidste 6 måneder det er da meget fedt og der er helt sikkert sket en stor forbedring men jeg ved ikke om det er et must, ville heller have et større gfx end et lydkort.


    Det er bare min mening men self. hvis man vil have det ultimative system så skal man have det!
    Og man har pengene til det.!


    Nyt Gfx så har du en fin computer til resten af året hvis du kan vente, F.eks jeg kan sku ikke så jeg køber nok et I7 system i denne månede eller næste ;)


    Men hvis du bare får et nyt gfx burde du ikke have de store problemer med at trække nyere spil

    Har i spørgsmål her bør jeg skifte mine 4890 i CF ud med et 5850 eller ville det performe dårligere end mit nuværende har set der er mange delte meninger så ville lige høre jeres?

    Jeg har idag siddet og overclocket en 920 og den fik vi op på 4.2 uden det store ståhaj den landede omkring 90 grader under fuld load i prime efter en halvtimes tid det skal så siges at den blev kølet med coolit domino cpuvandkøler.


    Ebo?


    Jeg har bare den mening at jeg vil have maksimalt ud af min Cpu nu da jeg allerede ejer den kan jeg jo lige så godt få det ud af den jeg kan.


    Men kan godt flg. dit synspunkt.


    Men hvis du er som mig ville jeg aldrig nøjes med et kort, hvis jeg køber et 5970 i morgen vil der højest sandsynligt blive købt et mer inde for de næste par måneder men det er så bare mig

    Quote

    Oprindeligt indlæg af KristerBC
    Tilbage til mig :)


    Kan du kommer med et konkret bud Casper?


    er ikke helt med på hvad du mener altså denne løsning med coolit den kan du bruge til alle gfx kort derved skal du kun skifte adabter pladen når det er men prisen er mellem 1500 - 1800 vil jeg tro men den er så heller ikke kommet ud inu men den skulle komme meget snart

    Quote

    Oprindeligt indlæg af basseger
    jo men det er mere om mit system er stabil da den ryger fra idle 28 grader til 60 grader på 2 sek uden den egentlig loader 100% er det normalt?


    videoen viser jo heller ikke noget om bench eller temp på hans system derfor jeg mere ville høre hvad andre ville gøre anderledes og om det kan passe jeg ikke kan holde temps nede.


    nej brugte ikke hele tuben men måtte ligge det på og smøre det af hele tiden da der kom små klumper i det da jeg arbejdede med det og et dankort for at smøre et så tyndt lag som muligt.. ved da heller ikke om der er en anden måde at gøre det på men målet er vel at få et så tyndt lag som overhovedt muligt eller hvad og så skal det ligge jævnt på...


    Hey jeg kan fortælle dig at det er meget muligt at få den op på 4,2 men du skal jo også skrue op for voltet til dvs. ting.


    Mht. pasten er det ikke en ting du har lyst til at sparer på jeg vil anbefalde dig at skifte paste og lav et så tyndt jævnt lag så muligt og derefter prøve igen.
    jeg vil lige fortælle at det er okay at din temperatur kommer op på de 60 grader men det der bekymre mig er nok at du siger den stiger så hurtig som den gør som kunne være fordi at pastet ikke sidder ordentligt.'


    Hvis du har mer paste prøv evt. at ligge det igen som skrevet overfor.


    Derefter skal du vide det ikke bare er lige til at Overclocke da det er forskelligt fra Cpu til cpu og bundkort til bundkort hehe


    jeg har en q8300 f.eks den køre normalt på 2,5 ghz jeg har overclocket den til 3.62 Ghz. som er et oc på næsten 50 %


    Har hørt om andre som har svært ved at få den over 3.2 ghz.
    så det er meget forskelligt.


    men hvis du sørger for at have ordentlig køling og du evt. læs denne artikel som vi har skrevet på hardware siden det lykkedes os at få den op på 4.1 Ghz (Stabilt)


    http://hardwaresiden.dk/pages/…e-ii-extreme-oc-guide.php


    Held og lykke
    :T

    Quote

    Oprindeligt indlæg af jiggaboi24
    jeg har prøvet en klods enkelvis, det virkede ikke :(


    1. Clear biosen?
    2. gå ind i bios og se hvor varm din cpu er! (er det fordi den blir for varm den genstarter?)


    Ellers som sagt tag alt unødvendigt ud og brug udelukkes metoden

    1. Prøv clear cmos det kunne jo være en bios setting der står forkert som fucker det hele op.
    2. prøv at sætte en anden harddisk i og brug den til at ligge windows på


    hvis det ikke er nogle af disse ting prøv at splitte computeren ad og sæt kun det nødvendige i f.eks. 1 ram klods 1 harddisk og 1 dvd drev start op og se hvad der sker hvis det ikke virker prøv en anden ram klods.


    osv.


    udelukkes metoden er din ven! ;)

    Quote

    Oprindeligt indlæg af zizo


    mange tak :)


    Det var skam så lidt, elsker selv at rode med sådan noget og man skal jo lærer det et sted så er skam glad for at hjælpe ;)


    Skriv endelig hvis du har brug for hjælp

    Quote

    Oprindeligt indlæg af zizo
    hvad sker der hvis de ikke kan køre sammen risikere jeg så at brænde begge kort af eller ????


    NEJ det gør du ikke men de vil bare ikke understøtte sli.
    Forøvrigt tror jeg ikke at du kan køre det mener at man skal have nøjagtig ens gfx når det er Nvidia, hvis det havde været ati havde det været en anden sag :)


    Men prøv hvis du ikke mister penge på det, mit råd til dig er at ikke købe kortet hvis det er det der skal til tror sq detsværre ikke helt på det


    Der er en mulighed for at få dem til at køre sli sammen og det er ved at flashe 7900 GTO bios med en bios fra 7900 GTX derved vil du kunne køre sli du kan evt. læse om en som har gjort det her:


    http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=117507


    Håber du kan bruge det til noget og så held og lykke... :T