Indlæg af Leff88

    Hvilke krav sætter det til computeren?
    På det trådløse har jeg macbook, iphone, ipad, hp printer, Apple Express, Apple Tv og ps4.
    Lejligheden er ikke så stor, routeren sidder bare en træplade, inde i muren, meget centralt i lejligheden, med under 7 meter til hvert hjørne af lejligheden.


    Den netgear router jeg har købt, kan ikke konfigures til 5Ghz. og stofas router kan kun skifte kanal :wacko: . Så skal vist ha købt en anden router, hvis det her skal blive bedre.

    Bor midt i Århus C, og aldrig har jeg oplevet så ringe Wifi.
    Jeg har 50/25 igennem stofa. Deres fiberboks har en router, som jeg opgav at bruge, da jeg konstant blev smidt af, og hastigheden var langsom.
    Købte den billigeste netgear router jeg kunne finde, og nu bliver jeg ikke smidt af mere, men hastigheden er stadig langsom, omkring 20-30mbit i download.


    Kan i anbefale en router, som med garanti vil gi mig den hastighed, som jeg betaler for?
    Jeg spiller kun lidt ps4, ser netflix og jeg bor alene, så tænker ikke der er de store krav på det punkt.
    Har haft netværkskabel i, og der ligger jeg på 50/25.

    Lige en lille update.
    Chrome virker heller ikke. Men som sagt, så er der forbindelse, når jeg prøver foxx's forslag i terminalen.
    Hvis jeg lader computeren stå, istedet for at koble wifi fra og til. Så skriver den sidst, at den ikke kunne oprette en sikker forbindelse, altså helt som den skriver. Der er internet, men den kan ikke oprette forbindelse.
    Kan det være noget virus eller lign. Jeg har Avast på, og går ud fra at det kører af sig selv.


    Jeg kigger lige på de link du har skrevet. Hvis der er noget, som ikke er målrettet safari, skal jeg nok lige prøve det.
    Endnu engang, det kom samme tid, som jeg skiftede internet udbyder. Stofa siger at alt ser fint ud hos dem. Har dog heller ikke oplevet problemer med hverken iphone eller ipad.

    Prøvede Foxx's foreslag. Det gav desværre ikke pote. Inde i terminalen ser det ud til, at der er fin forbindelse, ligegyldig hvilken af adresserne jeg skrev. Så går ikke ud fra, at det er et DNS problem?
    Næste gang prøver jeg en anden browser, for at udelukke det at det er safari, det er galt med(selvom jeg er 99% sikker på at jeg har oplevet det i Chrome også)
    Kom endelig med forslag imens. Har som sagt ikke haft problemet før jeg skiftede internetudbyder.

    Foxx min iphone 6 plus køre da med Boardcom Wifi chipset og det køre da fint, men ja prøv evt. ændre dns på maskinen til 8.8.8.8 og 8.8.4.4 som er google's dns server og se hvordan det så køre fordi hvis mac'en stadig har signal når den ikke kan oprette forbindelse til hjemmesider så kan det godt være DNS som Foxx er inde på :9xo

    Prøver lige det Foxx skriver først, aner nemlig ikke hvordan man ændre DNS ;)

    Tak for svaret. Vil jeg prøve næste gange.
    Har haft fat i stofa, der sagde at alt var fint, kan åbenbart logge på deres hjemmeside, og ændre på routerens opsætning der, men kun navn, kode og port. Kan intet se derinde, så det hjalp ikke ret meget.
    Den har kørt næsten 1 uge uden fejl, men igår og her til morgen har der igen været problemer, flere gange i timen.


    Hvis problemet ikke bliver løst snart, prøver jeg med min gamle wifi router, det er bare lidt bøvlet, da de har placeret fiberboxen inde bag en mur, som først skal skrues ned :pinch: .

    Regel nummer 0: Om du kører Windows eller OS X, automatisk netværksdiagnose er meget ofte spild af tid... På ingen af de 2 virker de særligt godt.


    hvis OS X stadig melder at forbindelsen er OK selvom internet er væk, kunne det godt lugte lidt af et DNS problem.
    DNS serverne på nettet gør kort og godt at du kan skrive "google.com" i stedet for 213.155.151.151, hvilket er Google-sidens IP adresse


    For a......

    Har en Macbook Air, den har virket uden problemer indtil jeg fik ny internet udbyder(stofa).
    Det er en fiberbox med wifi, som sidder permanent i alle lejlighederne(ungdomsbolig), kan ikke logge på den, som med en alm router.
    Problemet er at mit internet engang imellem stopper med at virke, den har stadig forbindelse til wifi og når jeg køre netværkdiagnostik siger den at alt er fint. Hvis jeg slår wifi fra og til, virker alt igen.
    Nogen der har bud på hvordan jeg løser problemet?


    Håber i kan hjælpe :)