Indlæg af KBruun

    Har brug for noget hjælp her..


    Jeg har bygget en pc sammen med en kammerat. Den kører fint og alle update er installeret, men ud af ingen ting slukker pc'en bare.


    Der kommer ingen fejl op hverken i det den slukker eller når man starter den igen.


    Troede først det var pga. en af komponenterne overheatet, men alle temps ligger stabilt hvor de skal.



    Spec:


    MOBO: Asus z97-P


    CPU: i5 4690


    RAM: Corsair vengeance ddr3 1600mhz


    Grafikkort: MSI 970


    PSU EVGA 650 supernova G2


    SSD: samsung evo 840


    HDD: 2 TB WD


    Vi har installeret WIn 7 pro og derefter updated til Win 10


    Nogen forslag ?


    Tak for hjælpen og god dag!

    Pumpen og blæserne larmer sindsygt meget når de kører for fulde drøn. Jeg har som regel pumpen kørende i quiet mode, og der kan jeg næsten ikke høre den.
    Blæserne derimod larmer hurtigt en del og skal nok skiftes til noget mere lydløst.


    På lydfronten er du btw. bedre tjent med en luftkøler, medmindre du vil smide penge efter bedre blæsere til AIO køleren.

    Har allerede 3 x 140mm Corsair quiet edt. i kabnettet, så regner med at bruge dem frem for dem som er inkluderet.


    Andre råd med på vejen ud over alle de gode jeg allerede har fået ? :9xo

    Tak for rådene :)


    Hvor meget "larmer" H110i GTX?
    Har hørt at man kan nedsætte hastighed på pumpen så den ikke kører 100% hele tiden og derved sænke lyd niveauet på pumpen og blæsere.


    På forhånd tak :goodpost:

    Hej Tweak :9xo


    Jeg står og vil opgraderer min CPU køler....
    Men jeg står med valget mellem Be quiet dark rock 3 og Corsair H110i GT



    Priser:
    Corsair H110i GT: 999,- på komplett


    Be quiet dark rock 3: 500,- på computer salg



    Hvad er der af fordele ved at købe en H110i GT?
    Det eneste jeg er "nervøs" for er at den lækker kølevand ud på andre kompenter hvis der kommer til det.
    Der er også en risiko for at man ikke opdager at pumpen stopper med at virke osv osv.....
    Dog synes jeg der ser super lækkert ud med en AIO køler i et kabinet med vindue.



    Fordele ved Be quiet dark rock 3 er at det "eneste" der kan gå i stykker er blæseren. Blæseren er med sort nikkel på finder og heatpip, så den passe jo godt ind....
    En anden fordel er at er næsten ingen vedligholdes eller lign.


    Jeg går efter et black and red theme i min PC, samt at jeg vil overclokke min processer til 4.0 Ghz.


    Er der stor forskel på performance ?
    Hvad siger i her på siden ?
    Hvad er jeres erfaring ?
    Hvad er jeres råd ?
    Hvad ville i gøre ?


    Tak for jeres hjælp :9xo


    Setup spec:
    CPU: Intel
    Core i5-4690K 3.50Ghz
    MB: MSI Z97
    GAMING 5, Socket-1150
    GPU: MSI
    GeForce GTX 970 (MSI blackplate)
    RAM:
    Corsair Vengeance Pro DDR3 2400MHz 16GB
    SSD:
    Samsung 850 EVO 250GB SSD
    HDD:
    Western Digital 1TB
    HDD:
    Western Digital 2TB
    PSU: EVGA
    Power Supply 750W GOLD
    CASE:
    Fractal Design Define R5 Black (custom made window)



    [Blocked Image: http://www.bequiet.com/admin/FileServer.php?src=be-quiet.net/volumes/PDM/_products/bk018/bk018_w_l_1.jpg&width=570]


    [Blocked Image: https://www.komplett.dk/img/p/800/87eaf543-6314-4520-9089-cb0cec18c092.jpg]