Indlæg af Zesach

    Hej derude.


    Jeg går og tænker på at sælge min spand, da jeg simpelthen ikke benytter den nok til at sige en skilling ikke vil hjælpe mere.


    Hvad kan jeg forlange? https://pcpartpicker.com[...]
    Strømforsyning, GTX 1080, Case og Processor købt hos komplett 13/05/2017
    CPU køler, Ram, Bundkort købt hos Computersalg 13/05/2017
    HDD er en del år gamle og tilhørte en sharkgaming pc, SSD blev ligeledes købt for et par år siden.


    Desuden vil jer også gerne sælge mine to skærme.
    Asus VG248QE 24'' 144hz
    Asus VS278Q 27" 60 hz


    Håber i kan hjælpe.


    Mvh Jakob

    Hej Tweak.dk


    Håber det jeg skriver er læseligt, ellers spørg ind :) Første gang OC!



    Efter at havet skrevet inde under Hardware og Tilbehør, efter hvilke komponenter jeg skulle have fat i, har jeg nu et dette pc spec:



    CPU
    Intel Core i5 3570K @ 3.40GHz 28 8C
    Ivy Bridge 22nm Technology
    RAM
    8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)


    CPU Køler:


    Cooler Master 212 Evo



    Motherboard
    MSI Z77A-G43 (MS-7758)



    GPU:
    4095MB NVIDIA GeForce GTX 970 (MSI)


    PSU:
    Cooler Master: GX 550w (bronze)



    En hjælpsom bruger fortalte mig jeg skulle prøve at overclocke min CPU og RAM. Da dette er min første gang jeg prøvet at overclocke har jeg et par spørgsmål om mit resultat :) Det kunne også være lækkert, hvis nogen gad at kigge de vedlagte billeder igennem, for at tjekke at nogle dårlige ting er enablet og den anden vej rundt :=)


    Min CPU er OC'et til 4.6 Ghz - 1.240 v under idle.
    Har ikke arbejdet med RAM endnu.


    Jeg blev lidt forvirret under min BIOS, da jeg kun kunne vælge +0.10000, +0.20000 tal og ikke selv skrive noget:)


    http://imgur.com/a/YRmn7



    Fik BSOD ved +0.10000V, men ikke ved +0.12000V.


    Desuden er C1E enabled, så EIST træder i kraft under IDLE.


    RealTemp 1 er Intel Burn Test - Høj Stress, 10 (Runder?).


    RealTemp 2 er Prime95 - Kørt i 6 timer (Kører et længere Prime95 Run i aften).


    Er det normalt at f.eks. Core 1 temp er så meget lavere?


    Vh Jakob

    Du skal ikke være bange for at give dig ikast med OC - det er faktisk ret simpelt. Det handler om at øge clock frekvensen i små intervaller, men det nytter ikke noget bare at øge den uden at give den lidt mere volt. Denne process får - klart nok - CPU'en til at udvikle mere varme. Derfor skal der en bedre køler til end Intels stock køler til. :)


    Jeg kan klart anbefale denne OC guide:
    https://www.youtube.com/watch?v=0CHs5_TdpXE


    God fornøjelse. :)

    Tillader mig lige at spørge igen :p Nu kan jeg se at komplett kører et lille tilbud her i weekenden på et gtx 970 til 2300kr. Er der stor forskel på diverse modeller af de samme kort?


    https://www.komplett.dk/produc…ward-geforce-gtx-970-4gb#

    Du skal ikke være bange for at give dig ikast med OC - det er faktisk ret simpelt. Det handler om at øge clock frekvensen i små intervaller, men det nytter ikke noget bare at øge den uden at give den lidt mere volt. Denne process får - klart nok - CPU'en til at udvikle mere varme. Derfor skal der en bedre køler til end Intels stock køler til. :)


    Jeg kan klart anbefale denne OC guide:
    https://www.youtube.com/watch?v=0CHs5_TdpXE


    God fornøjelse. :)

    Tak for hjælpen og linket :=)

    Arh så længe psu kan holde til jeg evt. 970, så det fint.. Jeg må kigge lidt rundt på diverse sider og finde nogle guides til noget overclocking.. Mange tak for hjælpen

    Det bedste vil selvfølgelig være at vente de nye kort rammer markedet, men kan du ikke det, så overvej et af de kort jeg skrev i mit første indlæg - og med et af disse kort vil du stadig opleve et stort spring FPS mæssigt.


    Du kan også vælge at ofre lidt mindre og så tage et Gtx 760, r9 280 ell. r9 280x. Disse burde du kunne finde til under en 1000 kr. Og disse kort er stadig en del kraftigere end det, du har nu.


    Du behøver ikke at skifte din PSU, da den sagtens kan trække alle kort. Den kommer dog på arbejde, hvis du vælger et brugt AMD kort. R9 290 (eller X), da disse sluger en hel del strøm.

    Hvilke mærke PSU, og kraft vil være fornuftigt? Og er der nogle forlydningerne om hvad prisen på de nye kort bliver?

    Wow fint svar. Tak :) Jeg må se om jeg har tålmodigheden til at vente et par måneder, med nogle spændende udgivelser på vej. Ellers må jeg søge efter et brugt grafikkort.


    Min PSU er en Cooler Master: GX 550w (bronze). Så der kunne der nok bruges en nyere version :)

    Hey


    Jeg er nået dertil hvor min pc har brug for en opgradering, for at kunne følge med i de nyeste og mere krævende spil. Jeg har aldrig været den mest hardware fokuseret person og har derfor ikke den store kendskab til det. Jeg købte min daværende computer for et par år siden. Det bl.a. spil såsom The witcher 3 og Black Desert Online hvor jeg har set at min pc ikke kan følge ordenligt med. (Store CPU krævende spil?)



    Computerens specs:



    CPU:


    Intel Core i5 3570K @ 3.40GHz 28 8C




    RAM:
    8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 666MHz


    Motherboard:
    MSI Z77A-G43 (MS-7758)


    Graphics:
    2047MB NVIDIA GeForce GTX 660 (MSI)


    En strømforsyning på 550w..
    Jeg købte til blackfriday en dejlig ssd, som har gjort loading tiderne meget bedre, men nu halter fps'en :)



    Hvilke komponenter kunne godt bruge en opgradering, hvis budgettet lå på 3000-4000 kr? Jeg søger ikke så meget specifikke modeller på ting, men derimod råd omkring hvad der ville give pcen det største boost af power.


    Håber i kan give et par fif :)


    Vh Jakob