Indlæg af Jonasshir

    Hvis du vil OC, så gå all in og køb ASUS Maximus Hero VIII bundkort

    Nu spørger jeg sikkert dumt men har aldrig hørt hvad OC betyder, (er nybegynder yeppie)
    So Hero bundkortet er det jeg skal kunne gå efter

    ASUS Maximus Ranger VIII er lidt hverken fugl eller fisk. Det tilbyder ikke samme OC som Hero, og det den tilbyder kan fås billigere i andre gaming boards. Isoleret set er det dog et fremragende bundkort, men måske ikke lige 1500 værd.

    Så det vil være bedst at tage Heroen ik?

    - Lad være med at købe GTX 980-Ti - det er spild af 5.500kr, når der er meget vedvarende rygter om et nyt kort der kommer i april baseret på den nye Pascal arkitektur som kommer til at være meget hurtigere end 980-TI. Du kan enten købe 980-TI billigere til den tid eller det nye kort som jeg tvivler kommer til at koste mere end 6.000

    Tjah......måske har du ret men føles bare gerne jeg vil kunne bygge den så hurtigt som muligt for at kunne spille spil (har kun SET på spil aldrig kunnet spille noget i 3 år) men hvis jeg køber 980'eren så kan jeg jo igen bare, sælge den og opgradere når Pascallen kommer ud ik?

    HBM vs DDR ram. Her er jeg lidt i tvivl, men de seneste par år har jeg ikke oplevet at RAM er bottle neck i spil. Det har altid været GPU eller CPU alt efter hvordan spillet er kodet/optimeret.

    Så omkring RAMMEN, er det mere hvad Jeg selv personligt synes er bedst at tage?, igen det er dilemmaet om jeg vil vente eller få det nu.

    Brug aldrig standard køler som følger med din i7 cpu. Det er lort, der er ikke andre måder at sige det på. Hvis du ikke vil OC så brug en Noctua eller bare en simpel EVO212 med en så stille blæser som muligt. Du skal finde en PWM styret blæser med max lyd udvikling på ca. 25 DB

    Tænker bare på at hvis jeg bruger de der Noctua kølere så
    1) de vil fylde for meget så ikke alle komponenter kan være der
    2) er nervøs for at den vil bruge en MASSE strøm så el-regningen kan blive høj.

    Hvis du gerne vil OC, så kan du overvejer vankøling som nogen herinde forslår, men hvis du aldrig har bygget computere før ville jeg vælge luft og en Noctua køler. Jeg har set systemer der køler bedre og larmer mindre med luft end med vand. Det kommer meget an på kabinet, airflow og kvaliteten af komponenter/mængden af OC.

    Igen har jeg ingen ide hvad OC betyder, skal lige have en forklaring på det, men har altid tænkt på at hvis man bruger vandkøling ville jeg være mega bange for at vandet ville hælde ud INDE i computeren så jeg altid ville være bange.

    Ugh...Hader at så skulle vente på det nye kort, jeg havde planlagt jeg ville gerne købe hvad jeg kunne nu og nyde det indtil jeg skulle opgradere det.


    Men er spil rent faktisk RAM-krævende? jeg kunne jo bare gå simpelt som vi gør inden HBM kommer ud.


    jeg er ikke Tryg med AIO kølere så meget, jeg havde tænkt på at tage i7-6700k stock køleren eller bare en mindre variation der bare kan lade dem undgå at gå helt i brænd.



    en lille anden ting, hvis jeg selv bygge computeren skal eller burde jeg have nogle ting elelr noget på der beskytter mig fra Komponenterne, som statisk stød eller sådan noget?

    Ville helt sikkert selv vente. Specielt når du skal køre 3k. Så ville jeg få det nyeste af det nyeste. Og komme med på HBM stacked ram, som kommer til at gøre underværker for spil som skal bruge hurtige ram, igen specielt fordi du kører så høj opløsning. Og DDR ram er meget langsommere end de nye HBM ram.

    Men i forhold til spil så er det da bedst at kunne tage noget der er sådan Decent, ALT i computeren skal jo ikke nødvendigvis være det bedste, RAM påvirker da ikke spil så meget i forhold til processoren og Grafikkortet vel?

    AIO køler

    AIO køler? hvorfor har jeg ikke hørt om dem før?


    Nej Køleren er kun valgt fordi det er en af de bedste på markedet, nu når du alligevel vil bruge så mange penge, så er det et dårligt sted at spare. Men som ShoutingSeeker skriver. En AIO køler er heller ikke dum..


    Kabinettet som du selv har valgt er okay, jeg brugte bare et andet..


    Med hensyn til GFX, så bliver Pascal GPUén bare langt hurtigere end det der er på markedet lige nu, og det ville være synd at skulle skifte igen om et par mdr.. Hvad opløsning vil du gerne spille i?
    Hvis du vil op i 4K, så er 1 980Ti heller ikke nok alligevel.

    Men jeg vil jo stadig kunne spille Nutidens gode spil med en GTX 980ti jo, grafik i spil er vigtigt ja, men min største bekymring er hellere at det ikke lagger, bare jeg kan få noget af det bedste nu inden andet kommer ud, fordi når nyere ting kommer ud så vil det jo sandsynligvis være dyrere end dem nu.

    CPU Køler : Noctua NH-D15S CPU Køler (700 kr)

    Behøves det Nødvendigt at være de Gigantiske Noctua kølere?, jeg mener ja de er nogle af de bedste derude, men de er så store at der kunne jo næsten ikke være plads nok til de andre komponenter i Kabinettet.

    Kabinet : Corsair Obsidian 750D Big Tower Sort

    Tænker bare på hvorfor Kabinettet skal udskiftes, var Silent Basen ikke stor nok eller er det pga vi prøver at holde det minimalt på penge?

    Pascal har at byde på. Altså de nye Geforce kort..

    Hvornår er det Ca. blevet sagt de kommer?
    jeg er jo bare efter at kunne game meget også Opgradere når jeg køber de nye ik?
    Gode spil som Tom Clancy's The Division.

    Halløjsa!


    Såå jeg har længe tænkt på at opbygge min computer (fordi jeg fortiden har en Dårlig Acer Bærbar som lagger i ALLE spil, enda minecraft) og jeg har altid ville gerne have en computeer som kan tage Enorme spil som er Mainstream.


    Mit Budget til det her er 25.000 kroner, og jeg vil ikke spilde en krone!


    Der er nogle ting som jeg har selv besluttet skal i computeren fordi jeg vil have den som en af de *high-end* computere.


    i7-6700k Processor skal inkulderes. (er usikker på om en Stock køler er god nok?)


    GTX 980ti grafikkort skal inkluderes.


    RAM, Var ikke sikker på hvad at vælge så tænkte på måske en (G.Skill TridentX DDR3-2400 C10 DC - 16G)
    eller måske en (G.Skill Ripjaws V Series 16GB (2 x 8GB) DDR4-3000 Memory) er usikker om det.



    Hukommelsen ville jeg vælge var en Samsung 850 EVO, 500 GB.


    Jeg havde originalt tænkt mig at Motherboardet var en Maximus Ranger VII, men har set det var udgået nogle steder så er usikker på hvilket Bundkort der ville være godt?


    Kabinettet skulle være en Be Quiet! Silent Base 800, for håbning at komponenterne havde god plads indeni.


    Strømstyringen (PSU'en) havde jeg tænkt på kunne være en Be Quiet l8 630w cm.


    Extra information.
    Jeg var lidt bange for at tage en Maximus ranger fordi at den ikke støttede det Socket som i7-6700keren havde det skal jo være et bundkort der støtter socket 1151.


    Håber i kan hjælpe og hvis i har brug for mere info så bare skriv en kommentar!