Indlæg af Moods

    Der skal lidt mere kraft til :) Jeg har selv en kørende som jeg byggede med min gamle i7 950, kører fint. Lige så snart den skal transcode det mindste skal der flere kræfter til en mainstream NAS kan håndtere.

    Hvad ram har du købt? Jeg sidder stadig fast på 2400mhz med dem jeg har, overvejer lidt at finde et andet kit.

    P

    Det ville da i så fald være første gang i snart et årti at jeg har hørt om det så - XMP er jo netop en OC profil der er gennemtestet og autentificeret - hvilket koster producenten penge.

    På min i5 4690k med mine HyperX Beast 2400 ram var jeg nød til at justere nogle ting manuelt for at få den til at køre 2400 mhz, det var kun 2133 profilen der virkede.


    Nu er jeg så skiftet til Ryzen og der skal du være meget heldig hvis det hele bare kører når du sætter den til XMP profilen.

    Har været så heldig at få et kanon tilbud på et x370 bundkort, derfor sælges mit Asus Prime B350-plus. Det er som nyt, med emballage, alt tilbehør og kvittering.



    HBO: 500



    Kan sendes for 33 kr med Coolrunner.dk. Kører til Onsdag kl 18.



    Kører også på HOL og HWT

    Tro

    Understøtter kun 2400MHz ? arr hva ?
    Mine ram er 3200MHz, mit bundkort understøtter op til 3866MHz, når jeg vælger XMP profil sætter den sig på 3200MHz og som #5 siger så burde det da være de korrekte indstillinger, jeg har ændret på intet andet i BIOS.



    Udover dette, så er det en opgraderingspakke jeg har købt på Komplett, og jeg tænker ikke at de sætter 3200MHz ram i en pakke med et bundkort som ikke understøtter dette. :)

    Tror du misforstår det han skriver, 3200mhz betragtes som overclocking, i7 7700k understøtter DDR4-2133/2400 og ja du kan fint køre over det, men så er det overclocking, og derfor skal der nogengange noget opsætning/ændringer til i bios. XMP er i mange tilfælde nok, men ikke altid.