Indlæg af sQueaky319

    Dette er et meget populært valg: http://prntscr.com/lwhb1j


    I alt 4000, fordi der er tilbud.


    AMD 2600 kan overclockes men kører også godt uden.
    16 GB ram på 3200 mhz som ryzen kan lide.
    Asus b450 m-atx bundkort med m.2. Asus virker generelt godt, imo.
    En corsair strømforsyning med 10 års garanti, hvis jeg husker rigtigt. Min er lige brændt af så har købt en lignende model.

    Det ser meget tydeligt ud til at der er noget galt med det hardware du
    har og at de ikke tester det ordentligt igennem. Det lugter vildt meget
    af dovenskab fra deres side med testningen.



    Husk at dokumentere din proces i et word dokument, eller sådan noget, og skriv datoer og dine oplevelser med deres service ned. Det gjorde jeg da jeg havde en halvanden måned med Expert, hvor de blev ved med at yde dårlig service og en masse tomme løfter og ikke kunne fortælle noget om mit produkt som var til RMA. Da jeg sendte et halvanden side stort dokument ind, fik jeg senere på dagen en undskyldning, pengene tilbage, samt et gavekort.



    Ekstra info, som ikke har noget med topic at gøre: Hvis der er nogen der har lyst til at vide hvad jeg sendte tilbage ved Expert, så var det et TV jeg havde sendt ind kun to dage efter jeg havde modtaget det. Det havde 2 hvide streger fra top til bund. De endte med modvilligt at tage det ind i butikken og så kunne jeg så ringe regelmæssigt den næste måned uden at få svar på noget og om de overhovedet vil gøre noget ved det.

    Hvad er indstillingerne sat til for grafikkortet inde i bios? Hvor meget ram har grafikken i bios? Er alle indstillinger for strøm nulstillet i bios? Prøv evt. at slå det der GPU boost fra og se om det hjælper.


    Efter en lille google søgning på "2400G hard crash", kan jeg se at du ikke er den eneste med det problem. De tror at det har noget at gøre med bundkortenes levering af strøm over deres VRM's, men det ser ikke ud til at være sikkert.

    Ok. Det ser ud til at være en meget fin strømforsyning, så det vil være meget underligt hvis det var den.


    Ud fra personlig erfaring så vil mine umiddelbare gæt, når fejlen sker imens hele APU'en bliver brugt, er fra mest sandsynlig til mindst sandsynlig;


    Strømforsyning (Enten ved at den er ved at gå i stykker eller at den
    ikke kan levere nok strøm i alt, eller på kablet til APU'en)
    Bios (Reset bios eller opdatere den, men det har du gjort)
    Drivere (Det har du tjekket kan jeg se).
    Windows (Der er en fejl i Windows som kræver en geninstallering.)
    Ram (Prøv en memtest på dem, men tænker at proshop nok har tjekket det)
    Kabler (Jeg har oplevet at nogle kabler, SATA, strøm osv., kan skabe denne slags problemer.)
    Bundkort (Der er en fysisk fejl på, som leveringen af strøm)
    APU (Der er fysisk fejl på, men ser det som meget usandsynligt)


    Det er ærgerligt at du ikke har noget lignende hardware liggende, så du kunne lave udelukkelsesmetoden. Men ud fra min egen erfaring så har jeg faktisk kun haft strømforsyninger der er gået i stykker (4-5 stykker) og et enkelt grafikkort inden for de sidste 15 år, så jeg er måske farvet af at det kan være den der er skyld i dit problem.


    Jeg håber du finder ud af det :9xo