Indlæg af sorensen84

Jeg må indrømme, at jeg slet ikke ved, hvad jeg skal lede efter og søge efter. Derfor håber jeg virkelig I kan hjælpe:)

Sagen er den, at jeg skal finde ud af, hvor meget min kat miaver, når jeg ikke er hjemme. Bor i et lille rækkehus på 65 kvadratmeter. Jeg skal bruge noget, som jeg kan sætte i et af rummene, og som kan optage lyden i hele boligen. Den må gerne kunne holde mellem 10-12 timer pr. gang.

Jeg ved som sagt ikke, hvad jeg skal bruge. Men findes der noget til det formål som kan købes for omkring 500kr?

Har I oplevet at Chrome automatisk har sat kryds ved at alle passwords skal slettes? Jeg har ikke haft kryds i det felt i flere år, men i går var alle mine passwords forsvundet. Den har åbenbart selv sat kryds i feltet efter en opdatering. Det plejer den aldrig at gøre. Det er bare træls, da jeg ikke kan se alle de sider, jeg har en bruger på nu.

Er det umuligt at gendanne de passwords, eller er de væk for altid nu?

Håber I kan hjælpe.

dag ville min bærbare ikke starte. Den er helt død.

Jeg har den forbundet til mit tv med et hdmi stik. Bruger den kun til Netflix, Hbo og Disney. Så det er ikke noget krævende.

Den har 4gb og en opløsning på 1366 x 768. Men der står at den via HDMI outputtet kan vise full hd på et tv. Så det betyder, at jeg godt kan se netflix på mit tv i full hd opløsning med den. Er det korrekt?

Der står dette:

HDMI-outputtet kan forbindes til et HD TV eller en projektor for at vise billeder og videoer i Full HD-opløsning på en stor skærm.

Så jeg forbinder den bare til mit tv med et almindeligt hdmi stik?

Selvom den kun har 4gb så burde film og serier vel køre flydende. Det kommer vel an på min internetforbindelse? Er det ikke rigtigt.

Men tror I ikke den er fin nok til det. Har meget få penge og den koster kun 1800kr.

Her er linket:

https://www.elgiganten.dk/prod…14-barbar-computer/411324

Jeg har jo haft en Samsung 27” skærm i et par år nu. Den er rigtig fin. Har dog set på en Samsung 32” skærm, og de ser rigtig fine ud. Kan se, at de skærme som er buet er populære. Jeg spiller dog ikke så meget. Måske et par gange om ugen. Ellers bruger jeg primært skærmen til at arbejde og høre musik på. Læste at de buede skærme ikke var så gode til det.

Tænker I så, at jeg skal vælge en normal flad skærm. Den kan vel også godt bruges til at spille på, når jeg ikke spiller så meget.

Har I også nogle forslag til en skærm. Den må gerne koste under 3000kr. Har et lidt stramt budget for tiden. Min grænse ligger i hvert fald på 3000kr.

På forhånd tak for hjælpen.

Jeg har været inde og se på forskellige høretelefoner, men er stadigvæk i tvivl. Håber I kan hjælpe.

Dem jeg har nu, kan andre meget let høre, hvis man skruer op for lyden. Jeg kan også let høre f.eks. fjernsynet i et andet rum, når jeg har dem på, selvom jeg skruer op. Det er sådan nogle små nogle, man kommer ind i øret.

Er det muligt at få nogle høretelefoner med lydisolering. Her tænker jeg, at selvom jeg skruer højt op, at så har andre rundt omkring mig svært ved at høre det.

De skal være bedst til musik. F.eks. når jeg høre musik på Youtube. De må også gerne være udmærket til film og spil, men det vigtigste er musik.

Findes der sådan nogle høretelefoner, og kan de fåes til omkring 700kr? De skal helst være med ledning.

Hvad vil I anbefale?

Jeg fandt lige et par her. De hedder Voxicon Headphones Gr8 Premium Sound. Der står de er trådløse, men der er kabling med aftageligt kabel. Så de kan godt nok bruge ledning? Hvad synes I om dem? I kan se linket herunder. https://www.dustinhome.dk/prod…dphones-gr8-premium-sound

Ved der også er et mærke som hedder Audio-technica, men kan se, at de er brugt meget til lydmixing. Er der versioner, som er gode til musik?

På forhånd tak for hjælpen.

Jeg står også og skal bruge et par in-ear hovedtelefoner. Det er dem, som er flade. Jeg har lige bestilt et par. Dem her: https://amzn.to/31zP6pO

Fik dem i dag, men de er meget små. De kan ikke sidde fast i mit øre. Det her er deres størrelse: 6.6 x 3.5 x 18 cm

Hvilken et af de mål skal jeg se efter, når jeg skal have nogle, som er større?

Har også set på to andre, men er tvivl om størrelsen. Her er de:

https://amzn.to/2WHvrFq - Her er størrelsen: 13.5 x 8 x 2 cm

https://amzn.to/2IhWrCS - Her er størrelsen: 6 x 13.5 x 2.6 cm

Kan I sige, hvilken en af de ovenstående, som vil fylde mest i øret? Og hvad er det for et mål, som viser hvor meget den fylder?

Jeg tænker på at købe nogle pc højtalere. Jeg høre mest musik gennem stikket i højtalerne i mine høretelefoner. Jeg vil helst ikke have med subwoofer. Det er mere, når jeg høre musik i mine høretelefoner. Der skal gerne være en god lyd. Højtalerne skal ikke være trådløse. De skal helst maks koste mellem 5-700kr. Gerne billigere, men lyden skal også være god.

Synes det er svært at finde rundt i. Har ikke købt nye højtalere i mange år, og min computer er heller ikke helt ny mere, så det skal ikke være med wifi eller bluetooth. Bare de almindelige med ledninger.

De skal dog give en god høj lyd gennem høretelefonerne uden musikken bliver skinger. De skal bruges primært til at høre musik med. Håber I kan hjælpe mig på vej. Har I nogle forslag?

Jeg har fået en computer med et CoolerMaster Elite 430 (USB 3.0) kabinet. Jeg ved ikke ret meget om blæsere. Men der kan i hvert fald være nogle ekstra på kabinettet. I kan se kabinettet og de typer blæsere, som kan bruges under specs her: http://www.coolermaster.com/case/mid-tower/elite-430-usb3/

Jeg har kun den standard blæser som sidder foran. Vil I hjælpe mig og linke til nogle ekstra blæsere som passer til det. I har nok meget mere forstand på det end jeg har. Den skal helst ikke blive for varm, når jeg spiller eller har store grafikprogrammer åbne.

Bauer: Tak for linket. Den ser rigtig god ud.
    chrbast: Det kommer nu.

Har fundet denne Asus X554LA-XO1186H. I kan se linket her: https://fona.dk/asus-notebook-x554la-xo1186h-4404232440. Fona har tilbud på den til 3333kr.

Her er specifikationerne:

• Intel Core i3-5005U processor (2.0 GHz)
    • Vægt: 2,2 kg.
    • 15,6" HD skærm (1366 x 768)
    • 8 GB DDR3 RAM og 128 GB SSD drev
    • 100/1000 LAN, Trådløst netkort (b/g/n) og Bluetooth 4.0
    • Intel HD Graphics med HDMI
    • USB 3.0, webcam og kortlæser
    • Numerisk tastatur
    • Windows 8.1 [64-bit]

Jeg
    skal bruge den til at skrive på en ny bog. Det kræver jo rigtig
    resurser at bruge Word. Dernæst skal jeg se film på den. Vil også gerne
    arbejde lidt med Adobe Photoshop og Adobe Indesign på den. Arbejder med
    de programmer til daglig og ved at de kræver mange resurser. Jeg vil dog
    kun køre et program af gangen.

Men må sige, at det virkelig er en god pris, som Fona har på den. Mange andre steder koster den over 4000kr.

Tak for jeres svar, men tror det bliver en ny ;) Kan I så anbefale en bærbar, som er rigtig billig, som bare skal bruges til at skrive på. Den må gerne kunne køre fuld hd til film også, men så bliver den nok meget dyrere? Synes det er svært at finde en, som passer. Måske I har nogle bud.

Jeg har en ældre Acer bærbar. Mener det er en aspire 5843 eller også er det 5847. Det er deromkring. Den er nok fem år gammel. Den bliver brændende varm efter 15-20min og slukker ned. Kan jeg gøre noget, eller er den bare færdig. Kan jeg skille den af og rense den? Kan I hjælpe?

Tak for svarene :)

Der er lige det, at den computer jeg har kun har 2 kanaler til ram. Så jeg kan maks have to blokke i den. Lige nu har jeg 8GB ram, og selv når jeg ikke bruger Adobe programmer, og de kun ligger i baggrunden kan jeg se, at den bruger 6.5 ud af de 8GB ram. Det er alligevel meget synes jeg.

De ram jeg nævnte foroven er 2 blokke af 8GB, så har jeg 16GB i alt. Men så er mine blokke fyldt.

Jeg fandt så nogle andre ram fra Crucial. Det er godt nok "kun" 1600Mhz i forhold til de 1866MHz foroven. Men det er 2 blokke af 16GB ram, så jeg har 32GB i alt. Så er jeg fri for at tænke på at opgradere i lang tid. Plus at jeg ikke kan udvide mere hvis jeg vælger de to blokke af 8GB ram hver. Så har jeg ingen mulighed for at sætte en ekstra blok i, så jeg fik 24GB ram. I kan se de andre ram her:
    http://www.proshop.dk/RAM/Crucial--DDR3-2511706.html

Hvad synes I jeg skal gøre. Jeg arbejder jo med meget tunge programmer og med flere åbne på samme tid.

Vi var ude i server rummet, og det er serveren. Jeg sidder på en server med alle de andre, og når jeg arbejder med Adobe har den svært ved at trække det hele fordi de andre også bruger resurser. Har I nogle råd til, hvordan det kan gøres anderledes?