Indlæg af Helldir

    Hejsa


    Jeg er har i mange mange år været forbundet til internettet via kabel, men nu er jeg flyttet, og her er det ikke længere en løsning, der er enkel. Derfor må jeg have et netværkskort til hurtigt trådløst netværk. Min PC har bundkortet Asus Maximus VIII Hero, så det er herpå, det skal sidde. Routeren er nok omkring en 7-10 meter fra PC'en så'n i fugleflugt, men den står i et andet rum en routeren, og huset er bygget i gasbeton.


    Kan I anbefale et godt stabilt trådløst netkort?

    Hejsa


    Jeg har en gammel tro følgesvend af en mus fra Logitech, der hedder MX518. Den er bare ikke til at slide op, og jeg er super glad for den. Grebet rundt om musens kant er lavet af en slags gummi, og gennem årene er det blevet knapt så lækkert og trækker meget nemt støv osv. til sig.


    Er der nogle der ved noget om, hvilket middel jeg skal bruge for at få gummiet lækkert igen, så at sige? :D Jeg ved, der er YouTube guides, der viser, hvordan man skiller den ad og giver den et bad, men hvilket middel skal jeg bruge til gummikanten? Jeg vil helst ikke ødelægge det.

    Hejsa


    Overvejer at smække et grafikkort mere (af samme slags natuligvis) i mit system og køre SLI. Jeg er dog i tvivl om jeg behøver en større PSU; jeg har slet ikke forstand på den med strømmen. Kan min 600W PSU mon trække det?


    Mit system:


    CPU: Core i5 I5-6600K 3.5 GHz
    CPU køler: Zalman CNPS 14X
    Bundkort: Asus Maximus VIII Hero
    RAM: 2 x Kingston HyperX FURY Black Series 1 x 8 GB (PC4-21300/2666MHz/CL15)
    GPU: MSI GTX 970 GAMING 4G
    SSD: Samsung 850 EVO MZ-75E500 500 GB
    BD/DVD: Asus BC 12D2HT
    Keyboard: Corsair Gaming K95 RGB Mechanical - Cherry MX Red (Nordisk) (USB) (får strøm via USB)
    Ekstra blæsere: 2 x Fractal Design Silent Series R3 (120mm)


    Jeg har 2 skærme:
    Primær: Acer XB270HU (2560 x 1440, 144Hz, G-Sync)
    Sekundær: BenQ RL2455HM (1920 x 1080, 60Hz)


    Acer-skærmen er den, jeg spiller på. Jeg bruger ikke rigtig BenQ-skærmen til spil. Hvis jeg spiller Elder Scrolls Online, er den enten slukket, eller har en webbrowser kørende. Bruger FSX eller X-Plane 10 (64 bit) er den tændt med enten flyvecomputer, eller flyveplaner, lufthavnskort, vejrprogram e.lign. på.


    Jeg har ingen erfaring med overclocking, men tænker at overclocke CPU'en, når jeg får sat mig ind i det.


    Tak for hjælpen :)

    Jeg har valgt at bestille denne RAM: PC4-21300/2666MHz/CL15 (søgetidstiminger 15-17-17).


    Så dette spørgsmål er blevet irrelevant :)

    Hejsa


    Jeg vil til at bestille dele hjem og bygge en ny gamer PC.


    Bundkort: Asus Maximus VIII Hero
    CPU: Core i5 6600K 3.5GHz (Skylake)
    GPU: MSI GTX 970 Gaming (4GB)
    SSD: Samsung 850 EVO MZ-75E500 500 GB


    Hertil tænker jeg at købe 2 x 8GB Kingston HyperX FURY Black Series RAM (DDR4 SDRAM). MEN... her bliver jeg forvirret. Der er 3 varianter, og kan I hjælpe med med, hvad der er bedst til ovenstående dele?

    • PC4-21300/2666MHz/CL15 (søgetidstiminger 15-17-17)
    • PC4-19200/2400MHz/CL15 (søgetidstiminger 15-15-15)
    • PC4-17000/2133MHz/CL14 (søgetidstiminger 14-14-14)


    Er det den nederste, der er den hurtigste af de 3, da den har de laveste timings eller?


    RAM'ens hastighed har sin vigtighed i FSX og nok også X-Plane 10 (64bit), som er 2 meget vigtige programmer for mig. Det har nok mindre betydning for Elder Scrolls Online :)

    Hvad er bedst? TN eller IPS? Det er småsort snak for mig.


    Eneste info, jeg kan se på Apple's hjemmeside, om min skærm i iMac'en er:
    27" (diagonalt) blank og bred TFT-skærm med LED-baggrunds-belysning og understøttelse af millioner af farver



    Og så er det vidst nok en skærm med noget, der hedder Wide-gamut skærm.

    Tak for jeres input. Jeg tjekker dem, når jeg kommer hjem. Grunden til i7 contra i5 er flysimulation nu og fremadrettet. Her har det betydning. Jeg er vandt til 2560 x 1440 pixel nu, så dem kommer jeg helt sikkert til at savne lidt. Men hvis det er giver en markant bedre performance med 1920 x 1080, så må det være vejen lige nu. En vildere skærm kan altid komme senere, hvis det er. Det øvre kant er p.t. 2.700,- på skærmen.

    Deres Game computer med justeringer:

    • Vision Game - Intel® Core™ i7-4790 4x3.60GHz (Turbo 4.00GHz)
    • 500GB SSD Samsung 850 EVO (Solid State Disk)
    • Asus Geforce GTX960 STRIX 4GB grafikkort
    • Silent CPU upgrade (Be Quiet Pure CPU-køler monteret)
    • NZXT H2 Black kabinet med lyddæmpning

    Derudover er den født med:

    • Asus B85M-G bundkort
    • SFC 450W 80 Gaming strømforsyning


    Jeg skal bruge den til Elder Scrolls Online, X-Plane 10 (64 bit) og FSX Steam Edition.

    Hejsa


    Jeg ser på computer hos MM-Vision, og der kan jeg fx vælge mellem en Asus VS278H 27" LED og en Iiyama ProLite GB2773 27" LED (144Hz). Er der nogle herinde, som har erfaring med disse skærme?


    Jeg har i dag en 27" iMac fra midt 2011. Den har en fantastisk skærm med fantastiske farver. Jeg ved godt, at disse skærme har en lavere opløsning, men det gør ikke noget, da det er en gaming-maskine, jeg er efter.


    /Helldir