Indlæg af StormenDK

    Levering står til at være på tirsdag :) .. så skal nok melde tilbage.


    Afventer dog stadig mit nye grafikkort, og det tager åbenbart noget tid. Så kan jeg først rigtigt se hvad skærmen kan :)

    Jeg læste en anmeldelse hos Flatpanels.com inden jeg bestilte og deres forklaring på det var noget mere teknisk end jeg forstod. De siger dog at der reelt ikke opleves input-lag på denne skærm ... ej heller på den billigere 60 Hz skærm som jeg oprindeligt kiggede på.


    Så hvad end de gør for at nå "240 hz", så er det ikke noget der går ud over performance, men jeg forstod heller ikke helt hvad det så skulle gøre godt for :)

    Jeg har ikke lagt mig fast på noget fast budget endnu ... det kommer an på hvad jeg vælger. Jeg kunne godt finde på at smide 3-4000 for to skærme, hvilket er hvad jeg skulle af med, hvis jeg gik efter to ASUS-skærme. Jeg ved ikke helt hvad en enkelt IPS skærm står i?


    Jeg spiller ikke meget action ... udover GTA, Mass Effect og lign. .... jeg spiller ikke FPS som Call of Duty, BattleField eller Gears of War.


    Mine favoritspil i øjeblikket er GTA V, Pillars of Eternity, Sunless Sea, State of Decay, GuildWars 2, Dragon Age: Inquisition og Planescape Torment (fra 1999 ;)) ... det er kun GTA V der tvinger mit 3 år gamle grafikkort til at give op.

    Det er mere hobby redigering jeg laver .. og det er alligevel mest på min Macbook Pro. Det er bare sådan lidt sjov med GoPro og diverse mobile optagelser jeg roder med ... så det skal ikke være p.g.a. af det at jeg skal vælge skærm ud fra.


    Det vil være primært gaming :)


    Hvis jeg skal hoppe op i en 27" skærm, kan I så anbefale nogle bestemte? .. jeg ved nada om paneler og lign.

    Ok, så på baggrund af råd herfra (i denne tråd: Ny spil-PC), så har jeg bestilt et nyt 970-grafikkort.


    Nu er spørgsmålet så om jeg burde se mig om efter et par nye skærme. Jeg har to Dell skærme, en 24" fra 2006 og en 21" fra 2011. De er jo ikke lige hvad jeg ville kalde nutidige :).


    Jeg vil måske på sigt gerne udvide med en tredje skærm.


    Men hvad skal man så gå efter?


    Jeg benytter mest min PC til spil, kontorarbejde og surf. Jeg redigerer lidt videoer i ny og næ .. men ikke noget vildt, og det gør jeg alligevel mest på min Macbook Pro.


    Så en skærm eller to til Gaming primært og som ikke koster halepartiet af en jetjager.


    Hvad med en skærm som denne:
    ASUS VG248QE
    Eller er der andre jeg bør kigge på?
    Kom glad med forslag og råd :)

    Nå, nu fik jeg bestilt et kort via Webhallen (970, som anbefalet) .. så må vi håbe at det fikser mine problemer med GTA V ;) ... og så gør det jo ikke noget at Witcher 3 følger gratis med i handlen :)

    Det har du nok ret i :) ... og jeg har da som sådan heller ikke noget problem med at smide lidt penge efter et godt kort, men jeg ved ufatteligt lidt om denne generation af grafikkort, så jeg ved ikke om hvor meget jeg får ekstra for 980 kort i forhold til et 970 og om det er pengene værd, Eller om et Titan X ville være spild i in konfiguration( Ja, ok .. det er nok ikke pengene værd).


    Men ok, et 980 kort koster så en halv ny maskine ;) ... og er det næsten dobbelt så godt som et 970-kort? :)

    Jeg takker for svarene :)


    Ok, så hvis vi siger at jeg blot skal gå efter et bedre grafikkort, så er spørgsmålet så om hvilket det skal være?


    De sidste par gange jeg har skiftet PC har de gamle dele alligevel aldrig kunnet bruges i en ny da portene skiftede (SVGA, PCI, AGP, PCIe og hvad de nu ellers hed). Dermed kunne man heller aldrig "bare" opgradere en CPU eller grafikkort i en eksisterende maskine.


    Vil jeg bare kunne direkte udskifte mit nuværende kort med et 970-kort uden problemer? ... og har folk anbefalinger til hvlket kort jeg børgå efter?

    Jeg har en stationær af lidt ældre dato (snart 3 år) som måske trænger til at blive skiftet ud.


    Jeg benytter den primært til at spille på, og har egentlig ikke problemer med spil som Saints Row 4, Tropico 5, Rome TotalWar 2, Dragon Age: Inquisition eller Borderlands 2.


    Men det kriber noget med at køre GTA V selv på laveste settings (ikke at jeg har set den store performance forskel mellem dem og default settings). Jeg oplever store FPS drops når jeg har spillet i noget tid og ved ikke helt om det er driveren (nyeste beta fra AMD) eller om det bare er grafikkortet der ikke kan følge med mere.


    Anyways ... det kunne være det var der fik mig til at skifte PC.


    Jeg har p.t. en SharkGaming Silent Shark Brutality 2500K:



    CPU: Intel Core i5 2500K clocked at 3.30 GHz


    MB: MSI Z77A-G43 (MS-7758) 1.0
    RAM: 8 GB total memory type DDR3 to 798.14 MHz (G.Skill)
    GPU: AMD Radeon HD 7800 Series (Vist not 7850 iflg. min ordrebekræftelse)
    SSD: SSD SamsungSSD840Series from 232.89 GB SATA III
    HDD: Harddrive ST3000DM001-1CH166 from 2.73 TB SATA III
    HDD: Harddrive WDCWD3000HLFS-01G6U0 from 279.46 GB SATA II




    Jeg havde kigget lidt på en TOP-SILENT_PRO_i5-4690,GTX970-4G,250SSD,8GRAM,DVD fra TopData.dk: http://topdata.dk/product.asp?product=10187


    Men har et par spørgsmål til dens hardware:


    1) bør jeg smide mere RAM i den? ... er 8 GB nok nu om dage? - eller skal jeg gå efter 16 GB? .. og er der den store forskel på om jeg vælger 1800 Mhz eller 2400 Mhz. Det er minimum +700 kr. ekstra.


    2) CPU/Motherboard: Kan en upgrade af disse dele betale sig? ... jeg kan få en K-processor til 200 kr. mere, men er en i7-4790 de ca. 1000 kr. ekstra værd? .... Med motherboardet er det vel kun relevant hvis jeg skal køre SLI på et tidspunkt?


    3) Strømforsyning. Her går jeg ud fra at 700W er alt rigeligt hvis jeg ikke opgraderer delene, og bør vel kun tage en større hvis jeg skifter CPU til i7 og forventer at køre SLI?


    I dens standardkonfiguration går jeg ud fra at den stadig river min nuværende PC rundt ... så al tale om rekonfigurering er nok bare et spørgsmål om det er pengene værd.


    Lidt ærgeligt at jeg ikke kan fjerne SSD disken fra konfigurationen, da jeg ikke har behov for den, men jeg gider ikke samle min egen maskine mere. Det er jeg sgu' blevet for gammel og utålmodig til ;)