Indlæg af CodeBr3ker

    Hej


    Jeg har en HP Pavilion 500-303no stationær, hvor jeg gerne vil opgradere dens grafikkort, for at kunne køre spil i bedre kvalitet. Dens specs er således:
    OS: Windows 8.1 64 Bit
    CPU: AMD A10 6700 Quad-core APU 3.7 GHz
    GPU: AMD Radeon HD8670D + R7 240 Dual Graphics (2.8 GB dedikeret i alt)
    RAM: 12 GB DDR3 1600 MHz
    Lager: 16 GB Sandisk SSD + 1 TB HDD (SSHD)
    Lyd: AMD High Definition Audio Device



    Er ikke sikker på strømforsygning og de andre ting.
    Her er linket til hvor jeg købte den: http://www.computercity.dk/pce…3-a10-stationar-pc-114861


    Mit spørgsmål er så, skal jeg også opgradere min CPU og PSU, hvis jeg vil have f. eks. et Radeon R7 260X i stedet for mine dual graphics, eller er det lige meget? Havde egentlig tænkt mig at købe et R9 290X kort, men så skulle jeg nok opgradere cpu og psu, for at undgå en bottleneck, tydeligvis!


    Et andet spørgsmål er så også hvordan man opgraderer sit grafikkort? Jeg er giga hardware noob, så ved ikke om man bare skruer det gamle af og sætter det nye i? Jeg går ud fra man skal gøre lidt mere end det. Og hvis jeg nu køber et grafikkort fra et eller andet firma som XFX eller Gigabyte, altså ikke AMD men jeg har en AMD driver installeret på computeren, går jeg ud fra jeg ikke kan bruge den samme driver, selv hvis kortet er et R7 260X?


    Håber ikke det er for forvirrende :D


    Med venlig hilsen
    Christoffer