Indlæg af Fitness_Thomas

    UPDATE!


    Så fandt jeg løsningen på problemet og det har gjort mig mindre rasende.


    Jeg havde betalt firmaet for at samle computeren, så jeg gik automatisk ud fra at alting var som det skulle være.


    Jeg kedede mig så idag og rodede derfor rundt i BIOS. Her så jeg under "GPU Post", at kortet var sat til at køre i Lane 2 (ikke noget jeg har tænkt over når jeg har kigget i kabinettet), hvilket betyder den har kørt med indstillingen "x1 Native", istedet for x16. BIOS anbefalede mig derfor at skifte til Lane 1, hvor den nu kører x16 istedet. Alle de spil jeg tidligere har haft problemer med, kører nu fuldstændig flydende.


    I skal have tak for at i tog jer tid til at hjælpe og svare i tråden.


    Mvh. Thomas

    I skal have tusinde tak for jeres svar!


    Har afinstalleret min Display Driver vha. a DDU.


    Herefter installerede jeg driveren, fra linket.


    MW2 kører stadig med omtrent 20 FPS når jeg kigger ind mod basen/NPC'erne i første bane og ryger straks over 100 når jeg kigger væk, f.eks. ned i jorden..


    Jeg har også forsøgt at sætte hver anden core på istedet, men dette hjalp heller ikke.

    Har nu prøvet at installere Call Of Duty Modern Warfare 2, bare for nostalgiens skyld.


    Jeg kører med alt på max, i 2560x1440. Min FPS ligger på 19.


    Kigger jeg ud mod landskabet, så ryger den lidt op.


    Sænker jeg min opløsning til 1024x768 med alle indstillinger på "low", så har jeg en fps på 20-39. Kigger jeg ud mod landskabet her, så har jeg en min. FPS på 400.....

    Goddag folkens,


    Jeg har fornylig købt en ny computer, med følgende specs:
    ASUS X99-A II
    Intel 6800k
    Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz Ram
    MSI GTX1080 Gaming X
    2x Samsung 850 500gb SSD 8gb Ram
    Toshiba 3TB HDD
    EVGA SuperNOVA 850 P2 850w PSU
    Auzentech X-Fi HomeTheater
    2x DELL U2713H (2560x1440 @ 60Hz)


    Mit problem er at stort set alle spil kører "mindre optimalt". Jeg kører spillene i 2560x1440, men selv når indstillingerne ikke er på High/Ultra, så oplever jeg sjældent en FPS højere end 70-80, medmindre spillet er meget gammelt. Det er mit indtryk at jeg burde opnå højere FPS, med et GTX1080? Ret mig hvis jeg tager fejl...


    F.eks. i FarCry 3 og FarCry 4 har jeg oplevet så meget stuttering, at spillene stort set har været ulidelige at spille. FPS'en kører solidt på 60 (vsync), men føler at der kommer et mindre "stop" i billedet, ca. hvert sekund...


    Jeg spiller af og til også Factorio, som umiddelbart ikke kræver synderligt meget af en PC. Her kører jeg også solidt på 60 FPS, men hvis jeg f.eks. har en youtube video kørende på min sekundære skærm, så falder spillets FPS til 35-40...


    Begge DELL skærme er tilkoblet med DisplayPort kabler. Dog kan jeg se inde i DxDiag at skærm #1 står til at bruge "HDMI"?


    Jeg har anvendt Google Chrome, men har afinstalleret det, da mine youtube videoer lavede stuttering/laggede, når jeg spillede på den primære skærm. Jeg bruger nu Microsoft Edge, hvor jeg synes youtube videoer kører bedre, MEN, når jeg afspiller en video og rykker på et vindue ovre på den anden skærm, så går videoens billede helt amok og blandes sammen, frame på frame på frame. Så snart jeg stopper med at rykke på vinduerne på den anden skærm, så kommer videoen perfekt tilbage.


    Jeg har vedlagt alt fra DxDiag, til de som evt. kan få noget ud af dét.


    Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe, da jeg endnu ikke har fundet en løsning.


    Det jeg pt. forsøger mig med, er at prøve med nogle andre DisplayPort kabler.


    Mvh. Thomas

    Files

    • DxDiag.txt

      (113.98 kB, downloaded 276 times, last: )

    Vent lidt endnu :) køb et brugt grafikkort og overclock processor.


    Måske find et 970 brugt til omkring 2000 og sælg det når du opgradere hele banditten. Din i7 mangler egentlig ikke kræfter, med et godt overclock, så længe du ikke smider noget som et 980 og sådan i det.
    De nye grafikkort kommer til foråret/sommeren og du ville være godt tjent med at vente. Også fordi der kommer nogle bedre udgaver af den helt nye I5/I7 processor linje.

    Tusinde tak for svar! Kan godt følge dig, hvis der kommer nye produkter til foråret/sommer. Tror måske bare ikke jeg kan vente så lang tid (arbejdsmæssigt) og jeg vil føle at et brugt GFX ville være "spild" af penge. Så ville jeg næsten hele købe et nyt setup, som jeg kan nyde godt af de næste mange år.

    Godaften folkens,


    For snart 1 år siden lavede jeg en tråd herinde ang. skift af hardware dele.


    Ny Computer


    Jeg besluttede mig for at min nuværende computer skulle have lov at køre død af sig selv, så jeg købte ingen nye dele. Det skete så igår, da mit grafikkort pludselig valgte at stå af.


    Så nu skriver jeg igen her, for at få jeres kyndige hjælp.


    Jeg har pt. følgende specs:
    ASUS P6T Deluxe
    Intel i7 920
    GFX: Gainward GTX580 Phantom
    RAM: Corsair DDR3 8gb CL9 DHX
    CPU Fan: Noctua NH D-14 CPU Fan
    HD: 2x 1000gb 7200rpm HDD


    Dette er så de nye dele jeg overvejede at hoppe på.


    MB: ASUS Z97-DELUXE
    GFX: ASUS GeForce STRIX GTX 970
    PSU: eVGA SuperNOVA 750 G2
    SSD: Samsung EVO 850 500gb
    CPU: Core I7-4790K 4 GHz (Socket 1150)


    Jeg tænker dog, at der siden Marts 2015 er kommet en del nyt grej på markedet, så jeg vil gerne høre jeres forslag til hvad jeg bør vælge.


    Jeg har umiddelbart sat et loft på mig selv, der hedder ca. 8000,- men er villig til at oppe den til 9- eller 10.000 hvis det bliver nødvendigt.


    Jeg beholder følgende dele, som derfor ikke skal udskiftes: Kabinet, skærm, tastatur + mus, headset


    Jeg har pt. 2x DELL 2713h, som begge kører 2560x1440, hvilket grafikkortet derfor gerne skulle kunne trække (spiller dog kun på én skærm). Jeg bruger min computer til computerspil, excel, word, photoshop og det er stort set dét.


    Er der nogen der har nogle gode forslag? Inden jeg køber noget som ikke længere er værd at bruge pengene på :-P


    Mvh. Thomas

    Tak for svar Michael.


    Så der er umiddelbart ikke noget der bør ændres? Jeg har ingen planer om at OC, da jeg aldrig har fået sat mig ind i hvordan det fungere.


    Evt. en anbefaling af nogle fornuftige ram, som understøttes af bundkortet?


    Mvh. Thomas

    Godaften folkens,


    Jeg er gået i gang med så småt at overveje om det er på tide at udskifte min efterhånden gamle computer, med en lidt nyere model. Jeg har sammensat nogle dele, men vil lige høre jeres input først.


    Jeg skal primært bruge computeren til gaming, photoshop og arbejde (word og lign.).


    Alle andre gange hvor jeg har købt ny computer, har jeg oplevet at jeg "fortryder" mit køb, fordi folk efter 2 fortæller mig; "Du burde have taget sådan en her istedet for! Det du har valgt der er noget gammelt lort." - Derfor spørger jeg jer.


    Jeg har pt. følgende specs:
    ASUS P6T Deluxe
    Intel i7 920
    Gainward GTX580 Phantom
    Corsair DDR3 8gb CL9 DHX
    Noctua NH D-14 CPU Fan
    2x 1000gb 7200rpm HDD


    Dette er så de nye dele jeg overvejer at hoppe på.



    MB: ASUS Z97-DELUXE
    GFX: ASUS GeForce STRIX GTX 970
    PSU: eVGA SuperNOVA 750 G2
    SSD: Samsung EVO 850 500gb
    CPU: Core I7-4790K 4 GHz (Socket 1150)


    Jeg har ingen anelse om hvilke ram jeg bør vælge, da jeg altid begiver mig ud i noget der aldrig passer overens med bundkortet.


    Lad os umiddelbart sige at der er et loft på ca. 11000.. Hvis der er noget der ville kunne betale sig at købe, for 500-1000 mere, så er jeg villig til at gøre det. Nu vil jeg have noget der virker fra starten af.


    Håber der er nogen der kan hjælpe.


    Fortsat god aften!