Indlæg af Martin_R

    Quote

    Originally posted by GummiMogens


    De lyder slet ikke værst..


    Men hvad er nu det for noget? Bor du i Spanien? :D


    Yes, endte med at gå hjem at få mig et måltid :P
    Smagte faktisk godt, over en uge siden jeg fik sådan en sandwich.


    Yep, bor I Spanien (selvom vejret er temmeligt skidt lige pt, regn og ikke meget mere end en 20 grader) :rolleyes:

    En Serranito de pollo hos den lokale Tomaquet!


    Frisk baguette, ristet og så lige smidt på panden med lidt smør for at "brune" den.
    Friske kyllinge stykker
    Varm grøn peber
    Hvidløgsdressing med mayo


    En anden favorit


    Fletan
    Frisk baguette, ristet og så lige smidt på panden med lidt smør for at "brune" den.
    Dejlig dåsetun
    Lidt salat
    Tomat i skiver
    Hvidløgsdressing med mayo



    Den man laver derhjemme


    Frisk baguette
    Bunker af salat
    En speciel chorizo(spegepølse) som er ekstra lagret med hvidløg og hele pebre.


    Så er klokken vist også 14, ved ikke hvor jeg skal gå hen og spise :S Sikke dog et dilemma!

    Om det er billigere hernede ved jeg ikke helt, har ikke studeret priserne DK/Spanien. Hvis du sparer noget, så regner jeg med det er småting.


    Spanien er en del af EU og med indførslen af euro, så er priserne skudt i vejret og nok meget lig. de danske.


    Det man kan gøre er at gå efter kopi varer.
    Købte mig et par Giorgio Armani solbriller til 1200kr (Incl 20% rabat)
    Et par dage efter var jeg nede på det lokale markede og så et identisk par solbriller til 10€(75kr) med samme mærker og alt. Hmmm, tænkte jeg ;)

    Kan se linket ikke blev kopieret rigtigt (Copy/paste fra hol.dk)


    Det rigtige link er selvfølgelig det du skriver Janbau.


    Ved ikke hvad du har skrevet, men kan forestille mig det. Hold venligst OT ude af tråden tak.


    At jeg nævner nyprisen er det fordi det er noget folk oftest gerne vil vide.

    Har et X1800XT jeg gerne vil af med da jeg vil have en bærbar.
    Fra Club3D, ca. 6 måneder gammelt.


    Der er blevet påmonteret en Accelereo X2 på kortet så støjen er blevet drastisk reduceret. Så man faktisk kan holde ud at være i samme rum som den ;-)


    Har kørt Oblivion med det i 1280x1024 med ALT sat til og 2xAA uden problemer.
    Det var med 2x2Ghz Opteron(Svarer til ca. dualcore 4000+) og 2GB ram.


    Bemærk at kortet er med 256MB ram istedet for 512 som man normalt ser i reviews. Den eneste forskel på 256MB kortet og 512 kortet er antal MB ram, ikke hastighed eller piplines eller andet.



    Grafikkortet: http://www.club-3d.com/productshow_vga.php?orderco...
    Den ekstra køler: http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=90
    Den originale køler og kasserne til køler og grafikkort medfølger.
    Der forefindes en kvittering, den er dog på spansk(Da jeg har købt det i Spanien) men kan sendes til DK's/Europas ATI afdeling for RMA hvis der skulle være nogen problemer.


    Nyprisen ligger på ca. 2700kr i dag.(Kan ikke lige komme ind på edbpriser for at kikke pt)


    Har et bud på 1200kr.

    Ok, jeg vil tænke lidt over det.


    Har lige kikket på lidt nypriser
    Ca. 12800kr (dog med et X1800XT med 512MB)
    Selvom de 246 er med "forskruede" priser med 2250 stykket, så syntes jeg stadig det er lidt da man normalt siger 60-70% af nyprisen bør kunne fåes for HW der ikke er ældre.


    Selvom man siger at sådan en 246 er 500kr værd, så er det alligevel under 50% af nyprisen.
    Hvis det ikke er mere værd tror jeg faktisk jeg vil beholde det. (Man får ikke meget IBM for 4500kr ;))


    Men Donto, jeg vil lige tænke over det.

    Altså for disse dele vil du byde 4500?:
    Asus K8N-DL server bundkort med PCI-E, 6 SATA stik, 2x socket 940.
    2x 2Ghz Opteron 246 CPU'er med 2 Scythe Ninja kølere
    4x512MB ECC REG Kingston PC3200 ram (Kører i NUMA, så er dobbelt så hurtigt som alm. dual)
    Club3D X1800XT 256MB med Accelero X2
    Seasonic 600W strømforsyning

    Tak Alex, det lyder da lidt bedre ;)


    RoadRage, har ikke selv nogen pris, syntes bare det var en del penge jeg havde mistet på det(Ved godt at HW falder i pris)


    Tazzor, ved ikke lige hvad den scorer i 3dmarks.
    Men kan da køre Oblivion med alt på maks i 1280x1024 med en smule AA og sådan på.

    Der skulle være kvittering på det hele.
    cpu/bundkort/ram er ca. fra juletiden 2005, resten er ca. 3 måneder gammelt.


    Men 3500-4000 er heller ikke meget :S
    Men tak for vurderingen :)

    Hej Webdesigneren


    Har handlet med HW i mange år efterhånden på div. danske forums, så ved godt hvordan det fungerer.


    Jeg efterspørger en vurdering, da jeg ikke selv syntes jeg er kvalificeret til at give et bud for hvad det er værd, efter jeg har været et stykke tid uden for HW scenen.
    At jeg skriver "giv et bud" er fordi jeg ved at den mest seriøse vurdering er et konkret bud.
    At jeg måske vil sælge er pga. jeg ikke vil sælge til enhver pris. Dvs. hvis et fornuftigt bud kommer, så vil jeg da selvfølgelig sælge.
    Men hvis du har haft en dårlig erfaring, så er det da ærgeligt, men du behøver ikke sige det i min tråd.
    Tak

    Stemte at de måtte bruge det til alt.


    At folk gerne vil vide hvordan deres barn bliver er deres sag.
    At stoppe graviditeten i et tideligt stadie hvis man ser barnet er svært fysisk handikappet eller er meget udsat for en speciel sygdom ser jeg kun som en god mulighed.
    Det om man kan se at personen vil blive god til fodbold eller andet kan jeg ikke ligefrem se hvordan man skulle kunne gøre? Det har vel meget at gøre med hvad man gennemgår i livet og træner sig til.


    Der er for mig at se en meget stor forskel på at se hvordan barnet udvikler sig (som det omhandler i denne tråd) eller om man vil lave en kunstig gen manipuleret befrugtning.
    Ved bare at se hvordan barnet bliver kan man ikke ændre noget. Eneste man forskel man kan gøre er en abort. Folk vil leve videre som i dag, dog med nogle færre sygdomme.


    Der hvor jeg bliver bange er ved genmanipuleret befrugtning hvor samtlige mænd ligner Brad Pitt, kan løbe 100km uden at få sved på panden og løse komplekse ligninger på et øjeblik. Det lyder jo fantastisk, men hvor kedeligt er det ikke. Ingen forskel fra person til person, alle er små robotter og folk er allerede klasificeret fra fødselen.


    Har faktisk også set en spillefilm som godt kunne have noget med det at gøre.
    Gattaca
    http://www.imdb.com/title/tt0119177/