Indlæg af Zstelian

    Hej "Tweakers"

    I 2014/2015 fik jeg hjælp på dette forum til at købe nedenstående gamer-pc, som har kørt næsten alle spil siden i høj opløsning siden - jeg fik en super hjælp! (dog har jeg udskiftet grafikkortet og skærm siden).


    Den kan ikke længere køre højeste opløsning i bl.a. New World eller et ultra modded Witcher 3.


    Har I gode forslag til hvordan jeg kan opgradere mit system? Eller er det på tide at skifte det hele?
    Pris er ikke en væsentlig faktor når det er "value for money".


    Nuværende:

    Bundkort: MSI Z97 GAMING 5

    CPU: Intel Core i5 4690K / 3.5 GHz Processor

    GPU: NVIDIA GeForce GTX 1070 Ti

    Strømforsyning: Corsair RM550 550W

    Køler: Noctua NH-U12S

    RAM: Corsair Vengeance 2x8 GB

    Kabinet: Fractal Design Define R5

    Skærm: Asus VG259QM 270hz


    Jeg håber I har nogle gode råd :)

    Hej HerrMansen


    Mange tak for dit svar! Baseret på dit svar og en søgning på reviews, er jeg nået frem til at dette kort vil give mening:


    ASUS GeForce GTX 1070 Ti ROG STRIX Advanced - 8GB GDDR5 RAM - Grafikkort
    (hvis andre fabrikanter laver en bedre model, så hører jeg det gerne. Jeg har fundet fx Gigabyte GeForce GTX 1070 Ti 8GB Gaming OC , EVGA GeForce GTX 1070 Ti FTW Ultra Silent Gaming, MSI GeForce GTX 1070 Ti Armor 8G... bare for at nævne et par stykker, og jeg ANER ikke hvad forskellen er... priserne er næsten identiske)




    Trusted reviews har lavet en pros/cons på Nvidia GeForce GTX 1070 Ti:



    Pros:
    Plays AAA games at 60fps in 1440p


    Solid VR performance


    Cons:
    A little late to the party




    Ovenstående lyder jo lovende ift. mit behov. Men passer det med mit bundkort og resten af maskinen? :)


    Vedr. FPS, så har jeg et Oculus Rift, som kører 45FPS men med Asynchronous SpaceWarp teknologi, så jeg har indtryk af at det kræver lidt mindre af kortet end HTX Vive.

    Hej eksperter!


    I hjalp mig med at sammensætte nedenstående computer for ca. 4 år siden. Da jeg har købt et sæt Oculus Rift og spankulere rundt i et modded SkyrimVR er det gået op for mig, at den trænger til en upgrade før at det kan blive rigtig sjovt!


    Mit "rig" består af:


    CPU: Intel Core i5 4690K 3.5 GHz



    Grafikkort: Gigabyte GV-N970G1 Gaming-4GD
    Strømforsyning: Corsair RM550 — 550 Watt
    Ram: Corsair Vengeance 2x8 GB 1600MHz DDR3 SDRAM


    Køler: Noctua NH-U12S
    Bundkort: MSI Z97 Gaming 5
    Harddisk: Crucial MX100 512 gb SSD
    Kabinet: Fractal Design Define R4


    Kan man give den et stort boost ved at skifte fx grafikkortet, og i så fald til hvilket? Og vil det kræve en udskiftning af bundkort, ram eller andet for at det giver mening? Prisen er ikke afgørende så længe det er value-for-money :)


    Jeg håber I kan hjælpe endnu engang, da jeg har haft meget stor glæde af jeres hjælp da jeg købte computeren i tidernes morgen! (4 år siden allerede - wow!)


    På forhånd og endnu engang - Tak! :thumbsup: