Indlæg af KeldH

    Tjae, det er der vel. Men det første billede omhandler firestrike og superpi, så er det vel også det som han ønsker vi skal poste? ;)

    Jeg har et gaming 5 og pwm mulighederne er gode med de bundkort.
    Der er dog kun settings for 50% - 75% og 100% , medmindre du bruger cpu pwm. Personligt vil jeg gerne have helt ro, når jeg kun bruger computeren til surf og lette opgaver.
    Hvis muligt så er "speedfan" det bedste software mulighed der findes. Det er dog ikke alle bundkort, der understøtter programmet. Hvor alt kan indstilles efter dit behov, både temps på bundkort, cpu og gpu kan styre blæserne . Det tager dog lidt know how at sætte op, men youtube og google er din ven.


    Valget af blæsere er også vigtigt, da ikke alle blæsere kan starte op ved lav voltage.


    Noctua virker for mig i sådan en grad at jeg har måtte tage den mekaniske hdd ud, da den var det eneste tilbage der larmede.

    Jeg har både Noctua u14s luftkøler og en brugt H90 jeg fandt billigt på dba.
    Noctua lufkøleren er så tæt på lydløs, som man kan komme med en blæser.
    H90 ser skide godt ud, men pumpen har en speciel lyd, ikke at den egentlig larmer. Selv med noctua blæsere, så giver det også mere lyd at presse luft gennem en radiator.


    Noctua - Max 65 grader ved 10 min Prime95, stadig utroligt stille. ca 70 % på blæseren.
    H90 - max 62 grader ved 10 min prime95, betydeligt mere larm.


    Jeg har skiftet tilbage til noctua igen ;)


    Ps. Cpu'en er en 4790k 4,5 - 1.170 volt -