Indlæg af gottliebs

    Tusinde tak for rigtige gode svar :) Det har givet mig lidt at tænke over, men jeg kommer ikke uden om at det bliver trådløst til at starte med. konen er helst fri for alle de kabler 8o ,så må jeg se om det kan lade sig gøre og om jeg skal investere i en range extender eller i sidste ende trække kabler gennem huset.
    FYI så er det ikke lossless bluerays og vil være filer under 12 gb som bliver streamet til min boxee ;)
    Jeg krydser fingre for at det kan lade sig gøre uden for meget lag og pauser i filmene 8o


    :rules:



    Stor tak til jer og for god tone.


    Mvh
    Gottliebs

    Hej alle.


    Tak for hurtige svar. Det jeg mente med at forbinde til en range extender, var ikke at forbinde NAS'en trådløst til den, men at sætte netværkskablet ind i den fra NAS'en. Undskyld hvis jeg var lidt "uklar i spyttet" omkring dette.


    Men når jeg primært vil bruge den til at streame HD-film ved jeg ikke om det er en mulig løsning og om range extenderen kan yde lige så god overførselshastighed via kabel som selve routeren?

    Hej allesammen


    Jeg er ved at tage de spæde skridt ud i hjemmenetværk, hjemmeserver eller NAS som det kaldes. Jeg er sådan nogenlunde med på hvordan det fungerer og er inde i hvilken NAS boks jeg skal have, hvor mange TB den skal være, RAID osv.
    Men jeg er i den situation at min router står et rigtig åndssvagt sted og jeg ved jo at NAS skal have et netværkskabel ind i routeren.
    Derfor tænkte jeg på om der var nogle af jer fine herre og damer som kan svarer på om man kan benytte en range extender?
    Altså jeg sætter NAS'en i det rum jeg havde tænkt mig, men at den så er forbundet til en range extender istedet for routeren?
    Eller er det helt udelukket? Ellers hvis der er andre løsningsforslag må i gerne komme med dem :)


    På forhånd tak


    Mvh
    Gottliebs