Indlæg af Ro9

    Hej igen!
    Så fik jeg læst lidt mere op på - og er kommet frem til at min egen ide med at bruge APU istedet for CPU er en dårlig ide.
    Så jeg har taget udgangspunkt i EBO's forslag.


    Og med alle dele - inkl. en skærm er jeg lige under 5000 kr.
    Hvilket er ret godt synes jeg :)

    Hej igen!


    Har lige siddet og læst lidt om FM2+ socket + den førnævnte APU 7850.


    Har prøvet at sætte et system sammen, som består af følgende dele:




    AMD A10 7850K: ca. 1200
    ASRock FM2A88X-ITX+ ca. 500
    Kingston SSD Now V300 250GB ca. 750
    G.Skill Ares DDR3 8gb (2 x4) Cl9 ca. 620
    GEH Minit-ITX 75W LC Power (mini kabinet ) ca. 350



    Ovenstånde bliver alt i alt: lige under 3500 kr.


    Planen er så at købe det hele hos en forhandler + smide en 24" skærm oven i.


    Men det er altså ovenstående - som jeg gerne vil høre om det kan gøres bedre / billigere?


    Umiddelbart har jeg set at det kører minecraft perfekt, men jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal købe et
    større kabinet + bedre strømforsyning?




    Ser frem til at høre fra jer :)


    vh
    Ronni

    Hej allesammen!
    Tak for jeres svar.


    Jeg har som udgangspunkt ingen dele - så kan godt se at det bliver svært at holde sig under 3k :)


    Hvad med den nye A serie fra AMD?
    Jeg brugte den til mit nye mediecenter - tænkte at jeg måske kunne bruge den nye A10 7850?



    Så kunne jeg altid senere hen smide et ekstern grafikkort på - for hvis jeg har forstået det rigtigt - så er der OK grafikkort i den?


    Er det helt forkert antaget?


    vh
    Ronni

    Hejsa!


    Jeg vil gerne have så meget ydelse for så få penge som muligt.


    :)


    Jeg vil helst ikke over 3000 kr - hvis det er muligt :)


    vh
    Ronni

    God aften i forumet!
    Jeg fik for nyligt rigtig stor hjælp herinde - til at finde stumper til et billigt mediecenter - som nu er købt og samlet.
    Det er baseret på AMD's nye APU serie - og forventer at det kommer til at rocke (mangler lige ram inden jeg kan få liv i det).


    Nå - men jeg er ret imponeret over hvor meget man kan få for pengene med AMD's processorer, og håber i den forbindelse at kunne få lidt hjælp til en
    "gamer" pc til mine sønner.


    De spiller primært minecraft, men jeg regner med at de med en OK computer hurtigt kan få smag for flere, og måske mere grafisk krævende spil.


    Så min plan er at købe en 24" skærm - også ellers sammensætte en computer som kan trække nogle spil.


    Kan i give nogle inputs i forhold til


    CPU/Bundkort/Grafik?


    Jeg tænker stadig at jeg har behov for et ekstern grafikkort - men hvad der skal købes har jeg ingen ide om.


    Ram + harddisk tager jeg bare hvad jeg kan få af.



    Ser frem til at høre jeres inputs :)


    vh
    Ronni

    Hejsa!
    Tak for jeres svar!


    Det var præcis de informationer jeg søgte :)


    Jeg tror jeg går efter AMD løsningen - den virker til at kunne levere lige nøjagtig det jeg har brug for.



    Hvad angår intel nuc - så er den fed - helt sikkert, men er bange for at jeg låser mig for meget med den -
    og umiddelbart ser det ud til at jeg kan blive kørende en del billigere end jeg havde regnet med faktisk.


    Så tak for inputs :) :9xo

    God eftermiddag i forumet :).


    Jeg har brugt mediecenter som primær tv / medie / musik/ billeder -kilde de sidste knap 8 år. Jeg startede med Windows mediacenter - men er sidenhen migreret til xbmc - med central linux server - som står for at optage tv, og dele medieindhold.


    Jeg har nu i et par måneder kørt med en r-pie i vores stue - og dermed som primært mediecenter - og det holder nerverne altså ikke til længere.


    Det kører fint - når først filmen / tv er startet - men det er simpelthen så langsomt til at navigere og loade metadata - at jeg ikke har tålmodighed til det.


    Har derfor besluttet at ungerne får mine R-PIE's på deres værelser - og jeg vil have en "rigtig" computer i stuen.


    Nu kommer mit spørgsmål så. Hvad skal jeg købe?



    Umiddelbart skal centret gemmes i en hifi reol (sådan en unnu - med højtalerstof foran) - så udseendet på kabinettet er underordnet - det skal bare fylde så lidt som muligt.


    Jeg tænker at 4 gig ram er nok - og omkring 120gb ssd må også være nok.


    Men hvad med CPU / Bundkort? Kan jeg få nogle råd af jer?


    Jeg vil gerne have mest muligt for pengene - om det er amd eller intel er underordnet - så længe jeg får et system der lever op til mine krav - som blot er 1080p streaming af film.


    Derudver vil jeg gerne have et kabinet med indbygget psu / ekstern psu, og det skal nok være noget mini-itx eller lign.



    Håber at kunne få et par råd - da jeg er lidt lost i hvad der rør sig på CPU markedet for tiden :)



    vh
    Ronni