Indlæg af Julius :)

    # 3


    Hej igen Peter


    Jeg har lavet lidt "tests" i dag for at sikre mig hvilken HDD det var galt med.
    Jeg prøvede at tage de ledninger ud som sad i den og tænde computeren, det virkede fint. På harddisken ligger der også kun billeder, så jeg har nok bare haft nogle åbne da den crashede.


    Harddisken "larmer" kun når den er under load, eller dvs. når jeg kigger mine billeder.


    Kunne det være en ide at lave backup og åbne den bagefter for at se om der er noget iøjenfalende som jeg kan fikse, eller burde jeg bare købe en ny?

    #1


    Tak for svar Peter, selvom jeg nu helst ikke ville høre det :P


    Disken er vist ret gammel da jeg har fået den af en perosn som har haft brugt den i sin NAS. Hvor gammel den præcis er ved jeg ikke, men tror ikke den er helt ny, og hvis den har siddet i en NAS så tror jeg også at den er godt brugt.


    Mit windows ligger dog på en SSD, så har du en forklaring på hvorfor det crashede? Kan der også være noget galt med den, eller sker det bare at systemet lukker hvis en af mine harddiske svigter?

    Hej folkens


    Jeg er lidt nervøs...
    Efter jeg har været til LAN (hvor jeg har haft min store stationær med) er min harddisk begyndt at lave nogle mærkelige, lidt udefinerbare, klikke lignende lyde. Tænker det muligvis kan skyldes transport.
    I går der sagde Windows (8.1) også bare lige pludselig at den havde fundet en fejl og 2 sekunder senere lukkede computeren.


    Jeg er bange for om hvad der er galt og hvad der kan ske.



    Jeg optog lige en video så i kan høre hvordan det lyder (husk at skru godt op for jeres lyd):
    Lydene kommer særligt når jeg går skifter rundt mellem mine billeder (hvilket er det jeg gør i videoen).
    https://www.youtube.com/watch?v=zvoRDoIl_5Q




    Håber i kan hjælpe..!

    Hejsa folkens


    Jeg har planlagt at opgradere mine blæsere i min computer for at få den til at blive mere stille, og mindre modtagelig overfor støv.


    Jeg skal egentligt ikke have hjælp til valg af blæsere, regner med at købe Noctuas NF-A15 PWM eller NF-P14s redux-1200 PWM.


    Det jeg ønsker er et mere stille computer, så mangler købe vejledning til to ting.
    Den ene er en "fan controller." Jeg ønsker at kunne styre hvor hurtigt mine blæsere drejer, og derfor behøver jeg jo også en måde hvorpå jeg kan tjekke temperaturen på mit hardware.


    Jeg ved dog ikke om man behøves at gå ud og købe disse to ting, eller om der findes software der kan styre PWM blæsere samt læse temperaturen..?


    - Julius

    " og såvidt jeg forstod var det driveren til lydkortet den ikke kunne finde, ikke selve skærmen."
    Ja, billedet er 100% skarpt osv. ingen problemer med det.



    "Ellers så smid da et lydkort i PCen istedet og start derfra :)"
    Der sidder jo allerede et "lydkort" i bundkortet, og jeg vil nødigt ud og købe et ekstra.

    Hejsa
    Jeg har lige bygget min egen PC og havde i forvejen en Apple 27" Cinema Display stående som jeg selvfølgelig har tænkt mig at bruge. Billedet kommer fint over fra min computer til skærmen, men jeg kan ikke få lyd med.
    Går jeg ind under (jeg bruger windows 8.1) Settings - Change PC Settings - Devices, så siger den "Apple USB Audio Device" "Driver is unavailable." Hvor henne kan jeg downloade den manglende driver? Eller er der noget andet jeg gør forkert?
    Håber der er nogle som kan hjælpe, på forhånd tak :)

    Hej


    Jeg skal have mig en CPU køler og har fundet ud af at Noctua er det førende og de mest stille, så det er derfra jeg skal have den.
    Jeg har sporet mig ind på at NH-D15, NH-U14S og NH-U12S, er en af dem som jeg skal have.
    Jeg har et standard midi-tower (Fractal Design Define R4) så de burde kunne være der.
    1150 Socket


    Kender i nogle af dem?
    Hvilken kan i anbefale??
    NH-D15 er meget størrer, tunger og lidt dyrer, er det det værd?

    #11
    Jeg ved ikke med sikkerhed om jeg skal opgradere, tænkte bare at det ville være rart med muligheden, men det kan selvfølgelig også være at jeg bare køber et nyt kort i stedet for et mere.


    #12
    Nå, okay
    Så køber jeg enten:


    Cooler Master V650 eller 750
    https://www.komplett.dk/cooler-master-v650s-650w-psu/795284


    https://www.komplett.dk/cooler-master-v750s-750w-psu/798476



    Eller Corsair RM650 eller 750
    https://www.komplett.dk/corsair-rm650-650w-psu/796966


    https://www.komplett.dk/corsair-rm750-750w-psu/796967



    De har begge funktionen som gør at de kun starter når de når en hvis load og skulle begge være af god kvalitet :)
    Jeg er bange for at 550W bliver for lidt = høj load = meget støj



    PS: Passer den nye Intel Core i7-4790 i MSI Z97 GAMING 5 bundkort? Jeg kan synes ikke at det står nogle steder..?

    Hejsa


    Jeg mangler kun en ting til mit build, nemlig PSU'en, kan dog ikke helt hitte ud af hvilken jeg skal købe... Håber i kan hjælpe :)


    Fractal Design Define R4
    MSI Z97 GAMING 5
    2 x 1 TB HDD
    120 GB SSD
    Sapphire R9 290 Tri-x
    16 GB RAM
    Intel Core i7 4770K


    Jeg regner ikke med at lave OC, og hvis jeg kommer til det på et tidsspunkt, så bliver det mildt.
    PSU'en skal være så stille som muligt uden at jeg skal betale en formue.


    Så mine spørgsmål er:
    Hvor mange watt skal der til/vil i anbefale?
    Hvilken stille PSU'er kan i anbefale? (de skal selvfølgelig være på den rette mængde watt).