Indlæg af Frederik.Svendsen

    Hvordan yder den i forhold til en moderne Intel socket 1150 CPU?


    Det kunne være sjovt, hvis i havde en sådan sammenligning med. Prisen er jo meget fair for sådanne 8 kerner.

    Min i7 4770k @ 4,3 GHz scorer 9,44 i cinebench 11.5, umiddelbart er Haswell i7 hurtigere til rendering, men den koster også noget mere. En 9590 er rigtig fin til prisen, og ligger ca mellem i5 og i7 med hensyn til ydelse. Den stiller dog store krav til køling, 220 watt er meget for en cpu og det skulle heller ikke være alle bundkort der kan holde til den strøm som 9590 kræver.

    Jeg har pt en 240 mm radiator, skal bare have en mere når jeg vil have mit/mine grafikkort ind i loopet :) Regner med at skifte min 240 ud med at 280, ikke at det vil gøre den store forskel, men det vil se stort ud :) Det er af samme grund at jeg overvejer en 2x180 til toppen, men hvis den ikke yder nær så godt som en 3x140, er det ikke så interessant. Jeg har kun fundet en test af Phobia 180 g-silent slim fra oc3d you youtube, men det er meget gammel efterhånden.


    Jeg har set en del af Jayz videoer, det er lærerigt og underholdende :)

    Tak for svaret :)
    Jeg havde regnet arealet ud, hvilket jeg burde have skrevet. Problemet ligger i at jeg ikke ved, hvor effektive 180mm blæsere er i forhold til 140mm. Mindre blæsere giver som regel et højere tryk, men om det betyder noget ved jeg ikke, da radiatorene har en lav FPI (meget plads mellem finnerne)


    Coolerkit.dk har ikke 180x25 blæsere kun 180x32. Kan dog se at de har 200x25, så dem jeg søger burde være derude. Prøver at lede hos udenlandske forhandlere, selvom jeg foretrækker coolerkit, da jeg har gode erfaringer med dem :)


    Det er lidt svært at finde andres erfaringer, da de færreste bruger så store radiatore :)

    Hej alle sammen.
    Jeg er ved at planlægge en udbygning at mit loop, og kunne godt bruge lidt input. Jeg har en Corsair Obsidian 750d kabinet, som jeg vil have en radiator i toppen af, jeg vil gerne lave noget der er lidt ud over det normale, derfor tænker jeg på at montere en 2x180 radiator i toppen. Men er i tvivl om hvordan sådan en yder i forhold til en 3x140, er der noget herinde der har prøvet noget lignende? En 2x180 har et større areal end 3x140, men blæserne leverer ikke helt så højt tryk.


    Begge radiatore jeg overvejer er fra Alphacool xt45 serien, derfor må blæserne maks. være 25mm tykke, kender i nogle gode 180mm blæsere i den størrelse?


    Med venlig hilsen
    En begynder :)

    Jeg kan ikke presse min over 4,4 GHz, Speedstep, turbomode samt C-states gør ingen forskel. Jeg kører med 1,335V det give max core temp på 75 grader med vandkøling