Indlæg af dstoerup

    Den maskine du linker fra MM-vision er stortset en kopi af min, har bare samlet selv. Har bare andet kabinet,strømforsyning og cpu køler. Jeg kører også selv på Dell 1440p 165hz og 2 ekstra monitors. Hvis du clocker dit 1070ti en smule samt CPU så vil jeg mene det er rigeligt. Jeg spiller selv pubg, fortnite, cs, realm royal mm. Den har ingen problemer med at trække det i i 1440p, med alt det relevante på high. Jeg er en FPS sucker så jeg kører nogle gange lidt lavere grafik indstillinger for at få de ekstra FPS.

    Ja det er under video settings, hvor der gerne skulle stå noget med multicore. Den skulle gerne, som default, være slået til. Men der kan ske fejl. Du har ændret hvad din maks fps må være igennem console ikke? fps_max 0, så kan den stige uendeligt, din fps i menuen er også afhængig af en anden indstilling. men det er ligemeget

    Det kommer til at lyde meget specifikt. Men har lige selv bygget en PC, og installerede et program der hed CAM, som viser dig temp på cpu osv. Dette gjorde den så også ingame med et overlay. Det her overlay sænkede altså min fps med 200-300 af en eller mærkelig grund. Brugte alligevel 2 dage på at finde ud af at det her overlay var skyld i det. Så tjek om du har sådan et kørende. Ellers så husk at slå multicore rendering til i videosettings.

    Ja, det kan jeg se, da jeg efter noget tid også fandt den online. Mente nu mere den som fulgte med bundkortet i printet form. Den ligner på ingen måder det der :)

    Hej
    Jeg er ved at samle min egen PC men kan ikke starte den


    Jeg synes selv jeg har sat strøm i korrekt alle steder. Dog er jeg i tvivl om front panel og hvordan det skal sættes til. Specielt med negative og positive power. Jeg har lys i bundkortet når jeg tænder for strømmen men der sker intet mere.
    Nogle der har ideer til troubleshoot?
    Det her et mit bundkort samt CPU


    https://www.komplett.dk/produc…ect=true?noredirect=true#


    Okay fedt mange tak ! Også valget af den 550w, på trods af lidt OC?

    Har nu fundet et 1070 ti asus rog strix advanded på DBA til 4k. Personen siger så at den er blevet købt for 2 måneder siden og er brugt til mining. Han har faktisk 6 stk på lager. Eftersom jeg ikke har så meget forstand på slid, og den har muligvis har minet i døgndrift. Er det så et kæmpe problem ? Eller vil det være OK at købe.

    Hej
    Jeg står i den situation at jeg overvejer at købe mig en ny PC. Jeg har bygget en computer selv et par gange, men eftersom jeg har svært ved at finde et grafikkort som er på lager, så har jeg overvejet muligheden om at købe én samlet.
    Jeg har set mig lidt varm på 8600k CPU samt enten 1070 ti eller 1080 gtx. Ud fra disse kriterier har jeg fundet frem til denne computer, som jeg umiddelbart synes har en ok fornuftig pris i forhold til den er samlet.


    http://topdata.dk/product.asp?product=11742


    Jeg vil gerne have 8 gb ram mere, så 16 gb i alt. Samtidig har jeg 2 HDD af 2TB samlet herhjemme i forvejen. Men ellers synes jeg den PC er nogenlunde fornuftig. Jeg har selv prøvet at se om jeg selv kan skaffe det billigere, men synes ikke rigtig det er muligt, specielt at få fat i et grafikkort generelt.


    Inden jeg aflægger en bestilling, kunne jeg godt tænke mig at få en vurdering om det kan lade sig gøre at "Lave" det billigere selv. Jeg har også søgt på dba osv efter brugt grafikkkort men synes umiddelbart ikke jeg kunne finde en som er tilfredsstillende.


    Mange tak på forhånd.

    OC din cpu hvis du ikke allerede har gjort det, du får ikke ret meget ud af at skifte cpu.
    Hvis du kun har en feks 23" 1080p skærm, så købe en ny 27" 1440p IPS skærm til cirka 3500kr alt efter spec det vil du ikke fortryde. Har selv lige fortaget sammen skift og er noget af den bedst opgradering jeg har gjort i mange år.
    Hvis pengene ikke er til det så vendt med at opgradere grafikkortet, det kan fint trække 1440p i medium/high res. Mener selv at +100 FPS til et hvis punkt er overhypet, men igen så kan man jo bare spille med medium grafik hvis FPS tæller mere end eye candy


    Ja jeg har en 24" 1080p. Dog er et kritisk krav at hvis jeg skal have en ny skærm så skal den være 144 hz, og så kan jeg se at jeg hurtigt kommer op i næsten 5k for en skærm.
    Jeg har OC min cpu, men ved ikke om jeg har været uheldig med min cpu men kan ikke få den højere end 4 ghz selvom den nærmest aldrig kommer over 60-65 grader. Havde håbet lidt at jeg kunne få spyttet nogle flere fps ud uden jeg skulle til at skifte hele mit setup.

    Hej
    Jeg vil meget gerne give mig selv en lille julegave og overvejer at opgradere min PC
    Nuværende setup:
    CPU : i5-4670k
    RAM :G.Skill ARES - DDR3 - 16 GB : 2 x 8 GB - DIMM 240-pin
    GPU : 1060 gtx 6gb MSI
    bundkort : asrock Z87 Extreme4 (mener jeg)
    CPU køler : cooler master hyper evo 212


    Jeg kunne godt tænke mig en ny CPU. Her er jeg godt klar over at jeg nok også skal ud og kigge på et nyt bundkort. Min begrænset viden har fundet frem til Intel Core i5-8600K, ved dog ikke om der er andre mere passende i i5-8 serien ud fra mit nuværende setup. Hertil skal jeg også have fundet et nyt bundkort, som passer til resten af mit hardware. Tænker jeg gerne vil have et bundkort der er venligt overfor OC, hvis det er K serien jeg kører med. Afslutningsvis vil jeg også spørge om min nuværende CPU køler kan genbruges eller om jeg også skal finde et nyt af denne slags ?
    Mange tak på forhånd.


    Jeg spiller stortset alle genre af spil under solen. Heriblandt, wow, PUGB, CS, dota2, overwatch osv osv osv. Så mit mål er egentlig bare at maksimere min FPS. Hvis det gør nogle forskel spiller jeg nok mest shooter/fps genren.

    Hej folkens
    Nu når feriepengene endelig er rullet ind på kontoen, og jeg igen har lidt frirum i økonomien, så kunne jeg godt tænke mig at opgradere hele mit system.
    Jeg har lyst til at prøve og samle selv, dog er jeg ikke helt ajour med bedste CPU og GPU indenfor denne prisklasse, og derfor henvender jeg mig til jer.
    Jeg lavet den nemme løsning, og fundet denne pakke:
    https://www.komplett.dk/produc…elv-value-gamer-1060-3gb#
    Problemet er dog jeg godt kunne tænke mig en SSD i stedet for, da jeg regner med at bruge min nuværende HDD, og derfor vil undlade at købe denne del. Jeg har et budget der hedder 6.000, og det er alt inklusiv minus HDD.


    Mange tak på forhånd.

    Jeg er ikke helt sikker men tror din mobil skal understøtte det først. Jeg har en funktion på min samsung galaxy s7 som hedder fast charging, og det samme står der på min oplader som kom med mobilen. Ved dog ikke om det er indbygget i android.


    Er du 100 % på at det er et Astek motherboard og ikke et Asrock, du kan i ovenstående lille program, i faneblad 3 = Mainboard finde disse data, !


    mange tak for et fyldestgørende svar, du har ret det er et asrock, gik lidt hurtigt da jeg skrev tråden :)
    Jeg har downloadet CPU-Z, lidt i tvivl, hvad de forskellige ting betyder i forhold til hvilket 8gb vil være bedst at købe for mig på proshop
    [Blocked Image: https://s3.postimg.org/ckhdgrbmr/Capture.jpg]
    Angående GPU og CPU, tror du at min CPU vil blive en flaskehals?

    Hej allesammen
    Så er tiden kommet til at jeg har lidt ekstra $$ på lommen og derfor besluttet at smide noget nyt i min PC


    Nuværende setup


    CPU: i5 4670k 3,4 ghz clocket til 4,0
    GPU: MSI 770 gtx 2 gb ram
    ram: 8 gb hyperx fury? (Det eneste jeg kan se ved at kigge på dem kender ikke resten af specifikationerne)
    PSU: XFX pro 650 W ( også læst på siden)
    Motherboard: astek z87 extreme 3
    CPU køler : cooler master 212 evo
    Harddisk : 128 gb SSD samsung og 1tb et eller andet


    Jeg har tænkt på at købe mit et vilkårligt 1060 gtx samt at opgradere med 8 gb ram mere, dertil har jeg dog et par spørgsmål. Jeg har ikke så meget styr på de forskellige mærker af grafikkort. Jeg kan se at de varierer fra 2100 i pris til 2800, vil derfor spørge jer hvilket i foretrækker.
    Derudover vil jeg også spørge om min CPU bliver en flaskehals med mit nye grafikkort, og derfor også er nød til at opgradere denne med nyt bundkort, og hvis tilfældet, hvilke det skulle være så det passer med 1060 gtx?
    Ydermere vil jeg gerne vide om typen af de 8 gb ram jeg køber ekstra betyder noget i forhold til dem jeg har i forvejen ?
    Jeg vil primært komme til at spille det nye battlefield 1 ellers spiller jeg dota 2, wow, cs, evolve stage 2 osv.
    En del spørgsmål at komme igennem men håber i kan hjælpe mig, jeg har nogenlunde gjort mig tankerne om det forskellige har bare lige brug for hjælp til det sidste
    mange tak for hjælpen

    Hej allesammen
    Jeg står i den situation at jeg skal have en ny studiebærbar/hygge bærbar
    Jeg har et budget på 5k og ønsker at den skal være 15 tommer. Den skal bruges til skolen men også gerne kunne bruges til lidt småspil såsom FM, lidt casual LoL, Dota whatever
    Jeg har kigget lidt rundt men synes det er en jungle, håber i kan hjælpe mig
    Mange tak på forhånd

    Hej Allesammen
    Jeg står i den situation at jeg skal have en ny bærbar. Jeg har et budget til 5k og måske op til 6k hvis man ikke kan finde en bærbar til den pris med de krav jeg har. Er glad for Lenovo og har hørt meget godt om mærket.
    Så fandt den her http://www.elgiganten.dk/produ…-barbar-pc-sort#tab-specs
    Det sjove er at hvis jeg søger på edbpriser osv finder jeg denne model til 5k mange steder? Hvilket jeg ikke helt forstår. Kan ikke se forskel i specs bortset fra 6 og 8 gb ram. F.eks. her
    https://www.dustinhome.dk/product/5010820194/g50-80


    Anyways bærbaren skal bruges til at se film i HD, spille football manager, og måske lidt CS:GO men behøver ikke kunne køre 100 fps, 60-80 er nok.
    Derudover foretrækker jeg den i 15". Lenovo er ikke et krav, synes bare jeg havde hørt det var det tha shit lige nu.