Indlæg af Dakota

    Min gamle computer er døden nær og jeg skal derfor have en ny. Dog har jeg en relativt ny SSD med en Windows 7 Pro, der er opgraderet til en Windows 10 Pro. Spørgsmålet er om jeg kan flytte SSD'en over i den nye computer, så jeg sparer udgiften til Windows 10 Pro igen? Eller om OS'et er "låst" til hardwarekonfigurationen og ikke kan bruges på et helt nyt setup?

    Tak for svaret. Meeen jeg tænker også bare om det ikke er lidt dumt at smide penge efter halve løsninger. Jeg kan se på div. sammenligningssider, at min nuværende CPU er - skal vi sige det pænt - lidt langsom. Så spørgsmålet er om et nyt grafikkort vil gøre den store forskel, hvis resten ikke kan følge med.

    Jeg har i dag en gammel computer med følgende specs:


    Bundkort: ASUS PQ5 (Intel LGA775 m/PCI Express 2.0)
    CPU: Intel Core 2 Quad Q9550 @2.83GHz
    RAM: 6 GB DDR2
    Grafikkort: Gainward NVIDIA GeForce GTX 560 Ti (1 GB)
    Harddisk: Samsung 840 EVO 500 GB


    Den er egentlig hurtig nok til mit behov, som er web, Photoshop, casual gaming (Rocket League og CS:GO), men da grafikkortet ikke har hdmi-udgang og jeg gerne vil spille på mit tv i stuen (og har trukket kabler mv.), har jeg nu et valg:


    Skal jeg købe et nyt grafikkort, for dels at få bedre performance i Rocket League og for at kunne få signalet ind til tv'et?
    Eller skal jeg ofre ca. 13.000 på en ny computer med "alt" på (Skylake, GTX980 osv.)


    Jeg vil jo helst spare de 10.000 og nøjes med grafikkortet, da SSD'en er fin nok og jeg også sparer penge til Windows 10, men hvis bundkort, RAM og CPU er så gamle at det ikke kan svare sig, er det jo ikke en god idé. Og hvis jeg køber en spritny vil jeg nok også være mere interesseret i at spille fremadrettet.


    Det skal lige sige at selvbyggeri er en fase, jeg forlængst har overstået, så jeg vil købe en "færdig" (prækonfigureret) hos Føniks eller MM Vision.


    Hvad siger panelet?

    Hejsa.


    To interne blæsere i vores gamle Synology Rackstation er gået og skal udskiftes. De måler 40x40x20mm, hvilket ikke nødvendigvis er svært at finde - men det er svært at finde nogen med tilpas lang ledning (45-50cm). Er der nogen, der ved hvor man kan købe sådan noget? Har prøvet Brinck Elektronik og flere andre steder, men de ligger kun inde med maks. 30cm ledning.


    På forhånd tak.