Indlæg af RustenSKE

    Jeg har prøvet alt muligt for at se om jeg kunne finde ud af hvad der er i vejen, Clock op og ned, skifte ram til flere, til hurtigere og langsomere, og det er stadig den samme ydelse mere eller mindre, ihvertfald i spil, køre jeg en benchmark som 3Dmark eller heaven så performer kortet fint, men kan se at CPU halter lidt bagefter, jeg vil dog ikke mene at den er så ringe at spil som GTA V og BF1 skulle køre så ringe som de gør.

    Jeg har lige testet med cinebench og 706 pts.


    msi x79 gd45 plus <-- er MB der sidder i.


    Jeg prøver en anden slot!
    Gik fra 3850 points i Heaven til 3400. ved at skifte pciE slot.


    :/

    Hjælp til fejlfinding.


    Jeg blev simpelthen nødt til at lave en tråd angående et problem jeg har med min PC.
    alle mine spil køre faktisk ret dårligt og ustabilt i FPS. i 1080p jeg ved at kortet er overkill til den opløsning, men havde forventet at kunne følge skærmens 144Hz men der sker bare overhovedet ikke.
    BF1 : 61 - 85
    GTA V : 56 - 90 fps
    CS-GO : 90 - 200 fps
    PUBG : 60 - 100 fps


    Jeg har testet med forskellige ram, og med forskellige clock hastigheder jeg har haft CPUen oppe og køre 4.7ghz men lige fedt hjælper det, jeg har om installeret OS brugt DDU flere gang for at afinstallere drivere, har sågar unparked mine CPUer. 3Dmark og heaven køre fint, med en okay score, så jeg tvivler på det er kortet der er noget galt med??


    jeg er selv løbet tør for ideer, har i nogle ? eller er det bare på tide at opgradere min CPU, MB og Ram?
    Pc Specs.
    i7-4820k 3.7Ghz @ 4.0 Vandkølet 56grader ved load
    Gtx 1080 Ti
    8GB 2133mhz Ram
    2x 500GB SSD.


    På forhånd tak.

    Nu skal du huske at Nvidia kommer med deres næste generation grafikkort om cirka en måned, så hvis du kan vente er det bedst at gøre det. Vi kan kun gætte om performance på de nye kort, men du vil formentlig kunne få performance som en 780ti til prisen for en 780 til den tid. Med en 144hz skærm har du brug for al den kraft du kan få.

    Fedt, jeg havde ellers sat og søgt efter release date for 800 serie af Nvidia kort, det eneste jeg kunne vinde var fra 1Q til 4Q i 2014.
    Det ville være Nice hvis man kommer til at kunne få den slags ydelse som du snakker om til den pris, men er vi enige om at det altid er en god ide at vente på noget med en aftermarket køler på, som Asus' Direct CU II ?


    Btw. Tak for alle jeres svar Guys

    synes heller ikke mit nuværende gfx kort gav så meget, men da rammene på det gamle var ved at lave røde streger når de blev lidt varme, så skulle det jo skiftes, og et dual-x r9 270X m 4 gb gram til 990 kr dengang var fint, men det er vidst steget siden også.. hvad med en SSD til den kunne måske sætte lidt skub i mens du venter ? fx SAMSUNG 840 EVO 250GB SATA SSD TLC

    Jeg havde helt glemt at Skrive HDD på, men jeg har en SSD i til mit OS så det er bare en 120gb af mærket Samsung, og ja jeg var helt forbavset over hvor stor en forskel det gør.

    Hej alle Sammen.


    Har lige nogle spørgsmål i forbindelse med opgradering af mine grafikkort.
    Lige pt. er mit budget omkring de 3oookr jeg nægter at betaler de vanvittige priser de efterhånden har fået pumpet div. grafikkort op i.
    jeg kigger på R9 290 serien og GTX 780 (non Ti) serien (begge fra Asus med DC II køler), jeg har for ikke så længe siden investeret i en Skærm fra Asus der kan køre 144hz, det jeg så har fundet ud af er at skærmen har en feature der hedder Gsync, Så jeg vil høre om det kan betale sig at tage Gsync med i sine overvejelser ved en opgradering eller om AMD' Freesync virker lige så fint.


    Nogen der har nogle erfaringer med Gsync / Freesync? (er free sync i øvrigt overhovedet til rådighed endnu?)


    Selve PC'en køre egenligt OK i de fleste spil, men jeg kan godt mærke at mine GFX kort er ved at være updated, da jeg skal sætte mine settings i spil som BF4 i et mix af HIGH og MEDIUM for at komme op på de 70-120fps, så snart jeg køre på på high så trækker det tænder ud.. jeg tør ikke engang tænke på Ultra :)


    Her lige lige hurtigt en oversigt over min Computer som den er nu.


    CPU : Intel I7 860 @ 2.80ghz OC til 3.6 ghz
    Bundkort : Gigabyte P55A-UD3
    Ram : Corsair 2133mhz @ 1800 mhz (købt til fremtidig opgradering)
    GFX : 2x XFX 5870 i crossfire
    Skærm : Asus VG248 (144hz)


    Insights og råd er velkommende


    På forhånd tak.