Indlæg af jAMBAZZ

    [Blocked Image: http://i.imgur.com/nIqAJDu.jpg]


    Ok, jeg har nu lånt endnu en strømmåler, da den er mere præcis end min egen. (se evt. det vedhæftede billede.)


    Min gamle PSU "OCZ520W ADJ" brugte 40W *
    Min nye PSU "CORSAIR 750RM" bruger også 40W *
    Min HP DC7900 på arbejdet bruger 11W når den er slukket.
    Min HP DC8300 bruger 11W når den er slukket.
    Min DELL OptiPlex 7010 bruger 13W når den er slukket.


    *= "Nøgen PSU", dvs, ingenting koblet på PSUen/PSU ikke i PC.

    Hvilken måler er der tale om, flere er nemlig ret upræcise til at måle på switchmode strømforsyninger.
    Min 6år gamle 750W bruger 4.9W slukket og 6,2W i standby, som enda er ret meget.


    Din skulle bruge 0,09W når slukket ifølge dette review http://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/RM750/6.html


    Hvis den står i standby, kan dine USB enheder dog godt hive noget power, 20W lyder dog stadig af meget..


    Ja det review du linker til viser jo at den bør bruge 0.09W i standby, og dermed vil jeg tro 0 W når PC er slukket?
    Jeg bruger en noname måler som jeg har konkluderet viser 15% for lidt. Den viser 34W hvis jeg tester den på en 40W glødepære. Den viser faktisk 35W når jeg tester den på min slukkede PC.
    I eftermiddag vil jeg lave en anden test, jeg vil tage 24-pin ATX Stikket ud af mit motherboard, da det kan være mit ASUS P8P67-M PRO som har en indstilling der suger strøm?

    Hej alle..


    Jeg har fornyligt skiftet min gamle OCZ 520W ud med en Corsair 750RM fordi dens fans ikke spinner før den bruger +40% af sin kapacitet.


    Den gamle PSU brugte omkring 20 W selv når computeren var slukket, og det gør den nye også :(
    Jeg har målt det med sådan et apparat på stikkontakten.
    Er der andre der har draget samme erfaringer?


    Cheers!

    Jeg er ny bruger af Tweak.dk, og har nu læst en del kabinet tests. Er det permanent at der ikke længere vises temperaturer på GPU og CPU ved jeres tests? Det var nemlig temmelig lækkert, og jeg gad godt se hvordan dette kabinet klarer sig. Den har jo suverænt CPU airflow, men jeg er spændt på om fronten lukker nok luft ind, samt hvor meget frontblæseren ville larme hvis man satte et støvfilter op foran det..


    Tak for en fin test ellers!