Indlæg af TheWegdor

    Jeg bruger hw monitor den siger generalt 76 - 85 grader.
    Kølingen var stoppet inden så har haft kølerripper afmonteret blæser pillet af støvsuet, afladet, renset cpu op og lagt nyt aratic silver i.
    Efter jerg havde gjort det faldt idle temp fra 52 til 44 grader
    Mit grafikkort et R9-280x sidder under cpu under fuldlast bliver det 85-90 grader (ifølge hw monitor) det er den der varmer min cpu så højt op kørte en break in test med et intel software og her bruger den kun cpu, der oversteg den ikke 60 grader.

    Hej alle sammen jeg har en anden gen. I5 i min pc.
    Efter vi fik et lidt specielt hobby dyr har vi været nød til at hæve vores indendørs temp. til 22-25 grader hvilket gør jeg pludseligt får meget CPU temp. alarm hvor mange gange vil i tro at sådan en I5 kan få den alarm over en periode på 1-2 min og ikke tage varig skade ? Mvh. TheWegdor

    Hej jeg har et Gigabyte GTX 560Ti jeg gerne vil sælge fordi jeg har købt et nyt.
    Kortet er ca. 2år og har siddet i min maskine hele tiden. jeg har ingen kvittering på det mere.
    Kortet har det sidste halve år været Underclocket.
    Her er et link til Gigabytes hjemmeside. http://www.gigabyte.com/produc…uct-page.aspx?pid=3707#ov
    Her er et link til et nyt kort på Edbpriser. http://www.edbpriser.dk/grafik…-1gi-1-gb-id-4675300.aspx
    Kortet har varekode : GV-N560OC-1GI
    Giv et bud på mit kort.


    Jeg har også en Lc Power Silent Giant Serie - Green Power som jeg også sælger fordi jeg har købt ny.
    Strømforsyningen har varekode : LC6560GP3
    Det er en 560W 80 Plus Bronze certificeret strømforsyning.
    Her er et link til LC-Power http://www.lc-power.de/index.php?id=203&L=1
    Her et et link til en ny på Edbpriser : http://www.edbpriser.dk/stroem…3-v23-sort-id-823481.aspx


    Giv et bud på den.


    Jeg vil gerne sælge tingene samlet men er åben for at sælge dem enkeltvis. Mvh TheWegdor

    Men det er jo det jeg skal heller ikke have en g-synch skærm det ved jeg allerede nu jeg regner med at skal køre på 2stk 24" skærme men det er kun fordi jeg skal bruge nr 2 skærm til at se min vt, skype og hd wiever på side linjen mantle Tja ja det er utestet hvis det var fordi jeg havde penge nok ville jeg da spørge til R9 290x vs 780 eller måske faktisk bare køre en 780ti men det har jeg ikke som sagt tidligere har jeg tage en temmelig stor mængde overarbejde for at få råd til en af de to debatterde kort :-) jeg siger mange tak for jeres Mange posts og synspunkter dem vil jeg ihvertfald tage med i mine overvejelser når det rigtig nærmer sig her til januar.. Mvh TheWegdor

    Jeg vil sige at spil bundle ikke er noget vindende element i har dog største delen af jer argumenteret for 770'ern så må jeg jo ind og kigge lidt mere der dog har 280x større bus og en gb ram mere ved ikke om det muligvis potentielt kan clockes mere end 770 ? Men strøm forbruget kan jeg ikke argumentere imod ;-)

    Tak for de lækre svar :-) de 500 kr 770 koster mere kan jeg altid forsvare med de tre gratis spil der følger med :-) ang strømforbrug så regner jeg stadig med den corsair strømforsyning resten af min pc er desværre ikke det vildeste grunden til jeg spørger om alt det her er at jeg er nødt til at tage en del ekstra timer for at købe et af kortene så jeg vil gerne købe et godt ordentligt kort første gang grunden til jeg kigger på Club 3D kortet er jeg har et gammelt kort ca. 10 år der stadig levere varen self Hvad man kan forventeaf et 10 år gammelt kort. Jeg satsede på noget nyt da jeg købte mit gigabyte 560ti og var desværre uheldig. Msi har jeg også tidligere Gode erfaringer med :-) Mvh TheWegdor

    Hej Tweak. Denne gang spørger jeg jer om råd. har set BPM har lavet en tråd tidligere hvor han spørger om de samme kort men jeg synes den tråd kørte lidt af sporet med en del andet ( Ikke for at fornærme nogen)


    Jeg Ønsker blot at vide hvad ville i vælge? jeg kigger også på en Corsair RM 750 80 PLUS GOLD har i nogle erfaringer med denne god/dårlig..?


    De to kort jeg kigger på er et Club 3D R9 280X RQ og et MSI GTX 770 Lightning OC jeg er normalt en Nvidia mand men har fået et varmt øje til det amd kort


    Mvh TheWegdor :)

    Hej Tweak da jeg er totalt ny på denne hjemmeside og laver min første tråd aner jeg ikke hvor den skal ligge så det blev her i off topic.


    Dette bliver en kort oversigt over et Grafik problem jeg sloges med for små 4 måneder siden og jeg tænkte at mine erfaringer måske kunne hjælpe andre.


    Grafikkortet der er tale om er mit eget Gigabyte GV-N560OC-1GB


    Det er som navnet antyder et Geforce GXT 560 TI 1Gb Hvor Gigabyte har skruet lidt op for Clocks fra 822 Mhz til 900 MHz


    Det første år jeg brugte dette kort havde jeg aldrig problemer uanset hvad jeg kastede i hovedet af det kørte det bare.


    Så kom World of Warcraft Pandaria og mine problemer begyndte.


    Blå skærm, Crash af grafik drivere, og så videre blev hverdag jeg geninstallerede Windows opdaterede grafik drivere osv. i den tro at jeg måske havde fået lavet en dårlig installation af noget intet hjalp.


    Jeg satte hardware monitor op og havde den til at køre på en skærm mere sådan jeg altid kunne se temp (troede det måske blev for varmt pga. tiden jeg havde haft kortet).


    besluttede mig for at skifte kølepasta så købte noget Arctic Silver og fik med kæmpe nervøsitet splittet kortet ad og fik det skiftet og samlet igen (det gik heldigvis godt da jeg ikke har så mange penge)


    Intet hjalp.


    Så begyndte jeg at søge ud på nettet og efter mange timers søgning på nettets mørkeste afkroge begyndte der at tegne sig et billede for mig flere havde samme problemer men løsningerne var så vildt forskellige.


    Min Løsning blev dog at downloade MSI Afterburner og Downclocke mit kort til dets fabriks clocks altså 822 MHZ


    Ved jeg har glemt en Clock her den skal jeg lige finde i mine gemmer håber det er ok for en første indlæg at være Mvh. TheWegdor