Indlæg af Maev

    ok, har tunet mig ind på dette setup:


    Processor: Intel Core i5-4670K
    Bundkort: MSI Z87-G45 eller ASUS Z87-Pro
    Køler: CORSAIR H80I
    Grafikkort: Afventer
    Harddisk: Western Digital Red WD10EFRX 1TB
    Kabinet: CM Storm Stryker
    RAM: Kingston HyperX Predator 2x4
    Strømforsyning: XFX ProSeries Core Edition 750W



    Skal først bruge maskinen sidst i November, så jeg har lidt tid at løbe på mht. grafikort type/model.


    Giver ovenstående mening?

    Må indrømme at jeg faktisk kiggede på samme bundkort. Er grafikkortet så betydningsfuldt? Jeg mener "ingen kæde er stærkere end det svageste led" eller er det bare fordi hardwaren i dag er kræftig nok i sig selv og den sidste overlegne ydelse kommer fra grafikkortet?

    Hey boys,


    Min søn skal have ny gamer pc i fødselsdagsgave da den gamle er fire år og larmer som en Boing 747. For mange år siden var jeg selv i stand til at sætte en gamer pc sammen men synes efterhånden der er sket enmormt meget siden jeg arbejde med IDE controller osv. Har fabrilsk surfet rundt på div. hardware sider og er desværre blevet lidt mere i tvivl om hvad jeg skal købe. På den ene side vil jeg gerne købe et monster men på den anden side har jeg også lært at det kan betale sig at købe det næstbedste. Min søn spiller BF4 og Call of Duty og han er selvfølgelig også klar til Ghost som kommer til november. Pc'en må gerne være lydsvag men ikke på bekostning af performance. Indtil videre har vi fundet kabinet (CM Storm Trooper i hvid) og så skal det vist også være vandkøling og masser af led lys :) Jeg har selv en SSD 240 GB liggende som vi vil bruge som system disk.


    Kan i hjælpe med nogle anbefalinger til en super gamer pc med et budget på maks 10.000?


    Glæder mig til at høre jeres input.


    Mvh,
    Martin