Indlæg af Mnemiq

    Hej Tweak.


    Nu har jeg bøvlet med H2 stock fans de sidste par timer og jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad der er galt.
    Jeg kan ikke få gang i nogen af de 3 blæsere som kom med kabinettet.


    Jeg har gjort følgende.
    Jeg har forbundet 2 molex stik til min psu og dette har ikke fået gang i dem. Jeg har ikke sat nogen forbindelse til mit bundkort da jeg ikke har noget stik som ser ud til at passe dertil.


    Jeg håber der er en som har kendskab til kabinettet eller som kan se hvad jeg har gjort galt.

    Hej jeg købte en rm750 fra corsair, problemet er at jeg ikke har noget stik til at forsyne psu'en med strøm. Hvor kan jeg købe sådan et kabel? Er det bare et almindeligt stik og er der nogen der ved om det kan skaffes i elgiganten?

    Hej alle


    Jeg er blevet træt af Yousee's service og ringe forbindelse pga. manglende kapacitet og ville derfor gerne høre om der er nogle herinde som ved om der er nogle alternativer, som faktisk er bedre, eller har de alle samme kapacitets problemer?


    Jeg bor i Køge, så det skal være noget som er tilgængeligt her.
    Jeg leder efter en forbindelse på min. 50 Mbit/s.

    Jeg har ikke lavet nogle ændringer ved kortet eller oc.


    Jeg har opdateret og lavet clean install af drivere og også prøvet med gur3d. Jeg mindes ikke at have ændret noget for nyligt og kortet er 2-3 år gammelt.Mener heller ikke at det er fabriksoc. Det er et GTX 570 fra gigabyte.


    Jeg har fået fejl på flere forskellige spil, som ikke burde give mig problemer da jeg har kørt dem for et års tid siden på samme kort.

    Hej


    Jeg har først fået dette problem for nyligt. Når jeg kører spil, primært de mere tunge af dem, så får jeg "graphic driver has stopped respond" fejl frem og kan derfor ikke spille spillet. Ved at se på mit kort kan jeg konstatere at denne fejl opstår lige så snart kortet ligger på en 90% +. Denne fejl opstår også selv om kortet ikke engang er blevet varmet op af spillet, altså inden for 1-5 minutter.


    Jeg har prøvet en del ting, men kan ikke finde en løsning, hverken online eller her som har kunne være til hjælp. Nogle med erfaringer eller løsning til dette?


    Ekstra:
    Samtidigt med denne fejl, så får jeg flere critical errors i spil. Senest får jeg denne fra WarThunders: "This is a troublesome error that is not confined to this game or
    specific hardware. It is a DirectX error code that indicates a crashing
    of the driver. Please try these steps to solve the issue: "


    Jeg har fjernet og geninstalleret mine drivers og de er fuldt ud opdaterede.

    Man kan jo sige at en ps4 ikke kræver opgraderinger og de tidligere generationer har jo holdt i mange år. Jeg har selv været glad for konsol og du vil jo kunne køre alle de nyeste store AAA titler, omend ikke i samme grafik som en pc kan levere, men jeg synes nu at konsollerne ser meget godt ud på min 42" fladskærm.


    Du kunne evt. købe en ps4 og så spare op til en pc derefter, så er du i hvert fald sikker på at du også kan spille de nye spil om 2-3 år uden at skulle investere ekstra penge.


    Når du skriver at strømforsyningen er noget skrammel, mener du så den nemt går i stykker eller den har svært ved at trække computeren?

    Hej jeg har selv fået hjælp af sakura med lidt forskelligt. Det han mener med at strømforsygningen er noget skrammel er at det højst sandsynligt er en meget billig en og at den ikke yder på samme niveau som bedre strømforsygninger med samme watt og at de ikke er særlig holdbare i forhold til bedre modeller.

    Tak for svaret sakura.


    Vil det så sige at jeg ikke overbelaster min psu eller ligger jeg på grænsen til at skulle finde en ny?
    Kunne godt tænke mig at oc min cpu lidt, men det ville nok ikke være så smart med en psu på 550w.

    Hej


    Jeg har målt min computers watt forbrug under max belastning i arma 3.
    Min computer har en 550w psu, men når jeg måler computerens forbrug så viser den at min computer bruger omkring en 680 til 690 watt?

    Hej


    Jeg sidder og er igang med at undersøge hvorvidt alt køre som det skal. Jeg har en Noctua nh-d14 tilsluttet i min cpu fan header. Den er 3-pin og ikke pwm.


    Jeg har sat fan expert 2 op og får programmet til at kontrollere min cpu fan. Jeg tester med prime95 og min cpu kørere 100 %, HWmonitor viser at min cpu ligger på disse maks. temperature:


    Core 0= 62
    Core 1= 64
    Core 2= 63
    Core 3= 57
    pakcage = 63


    Men problemet er at asus fan xpert 2 viser min cpu temperatur som værende: stabilt liggende på 50 grader.


    Hvilken temperatur skal jeg forholde mig til?

    Hej


    Jeg er igang med at samle mine nye komponenter, men jeg hørte noget med at man skal "paire" sine ram?
    Jeg har et Asus z87 der er 4 ram slots og de er i beige og sort, skal jeg sætte mine 2 ram blokke i samme farve eller hver sin farve for at paire dem og hvad betyder det for computeren?

    Hvordan kan du se hvor meget watt du bruger?


    Jeg så lige forkert, jeg har en corsair vx 550w.
    Den er 5 år gammel.
    Tænkte på om jeg hellere skulle købe en 650 eller 750? Jeg har ingen pc pt. Men planlægger det, så ville være fint det kunne klare det.
    Jeg kan se at jeg kan få en 750w til samme pris som en 650w.


    http://www.computersalg.dk/produkt/766052/corsair-cx750m-strømforsyning-intern


    Er denne her noget værd?


    Jeg læste en del havde strømforsyning som rent sagt eksplodere eller ikke virker. Nogen der har et godt råd til en god og stabil og helst ikke for dyr strømforsyning sommkan trække mit system?

    Hej


    Jeg har fået nye komponenter og er meget i tvivl om hvor meget watt min computer har brug for.


    MB: Asus z87 Pro
    Ram: 8gb ddr3 1600mhz
    Hdd: 250gb ssd
    Grafik: nvidia gtx 570
    Cpu: i5 4670k
    Noctua nh-d14 cpu fan.


    Jeg har en PSU fra 2008 på 650 watt, er den god nok?
    Jeg havde overvejet at købe en 750 watt PSU, er det passende?

    Alright :) hvilket program vil i anbefale til at måle varmen på komponenterne?


    Så vidt jeg kan se, så ligger noctua og h80i nogenlunde i samme prisklasse. Det betyder ikke noget for mig om det er det ene frem for det andet, men hvis vi holder dem op mod hinanden, hvilken er så mest støjsvag og hvilken er mest effektiv, hvis der da er nogen mærkant forskel?


    Kræver vandkøling ikke en del vedligeholdelse?

    Tak for hjælpen :)


    Vil det sige at jeg sagtens kan klare mig med luftkølere selv om jeg overclocker min cpu, eller hvor går grænsen?


    Lige et sidespørgsmål, så noctua køleren skal bare bruges i stedet for den køler som følger med cpu'en?


    Jeg har læst flere steder noget som hedder "turbo", på cpu'en, er dette oc, eller hvad er det helt præcist?


    Jeg følger lige op det det med køling når jeg får mine komponenter hjem, der følger nok også en del flere spørgsmål når jeg rigtig kommer i gang :).

    Okay det vil jeg lige kigge på.


    Der hvor jeg er mest forvirret er når vi snakker om køling. Jeg kunne på sigt godt tænke mig at oc cpu'en, men der hvor jeg står af, er når man så skal have sat et ordentlig kølesystem op.


    Nogle fif til hvordan jeg klare den`? og er der meget forskel på at bruge vandkøling?

    Lad være med at kigge på Passmark, det er verdens mest elendige rangering af CPUer (og grafikkort).


    Forskellen på en Core i5-4670K og en Core i7-4770K er hyperthreading, lidt ekstra L3 cache og marginalt højere stock clocks (sidstnævnte er irrelevant hvis man overclocker).


    Til nuværende spil er der stort set ingen forskel mellem de to.


    Hej sakura, jeg læste dine indlæg fra en anden post. Jeg besluttede mig på baggrund af det du sagde til ham at købe følgende komponenter:


    Processor: INTEL Core I5-4670K 3,4GHz Boxed CPU
    Motherboard: Asus MB Z87-PRO LGA1150 ATX
    Disc: Samsung 840 EVO MZ-7TE250 - Solid state drive
    Ram: Simm DDR3 PC2400 8GB CL11 Kingston
    Kabinet: NZXT Hush black


    Jeg har allerede denne gpu:
    Gigabyte GTX 560


    Hvad synes du om dette setup sakura? Noget der skal forbedres eller lign.?
    Hvor stor psu skal jeg bruge til sådanne et setup?