Indlæg af Flmr77

    Ville personligt spare op eller købe brugt, gerne startende med gfx som #15 foreslår, da det er gfx der betyder mest for spil ydelsen.


    (dog kan et hd797o oc også gøre det, R9 280X er et refurbished hd7970 oc)


    Der er hele tiden noget til salg, og burde kunne gøres i nærheden af de 3000 kr. hvis man kigger sig godt for på div. hardwaresites køb og salg fora.

    Enig med #13, ville også kraftigt overveje at købe brugt med det begrænsede budget.


    En ting man ihvertfald ikke skal gøre med Fx83x0 er at køre med bundkort der ikke kan levere nok stabil strøm.


    Der er nu ikke mange amd FX cpu`er på brugtmarkedet, så måske #op også skulle kigge på noget Intel build.
    (og som sædvanlig vil der på mange sider kunne udbryde en krig, når der snakkes amd vs intel)


    Sender også lige #op en PM

    Svært at foreslå ændringer med de begrænsede oplysninger.


    Det ser ud til at være et budget build, så vær venlig at oplyse budgettet og hvad pc`en skal bruges til .


    Hvis vi forudsætter at vi bliver ved et amd build ville jeg mene at du uden den store merpris kan du få nogle bedre ram, FX cpu`erne understøtter native 1866 Mhz.


    Bundkort ville jeg gå efter min. et bundkort med 970 chipsættet. bla. pga understøttelse af Sata 600.


    Mht. ssd ville jeg gå efter en Crucial Mx100 istedet for kingston V300 ( fås for under 530,-) (også fordi der er dukket opgaver af V300 op med andre chip end de oprindelige, og Crucial`en er hurtigere)

    Forstår godt din bevæggrund.
    men når det så er sagt, er den køler sat på en opgave, iflg, specifikationerne har den en maks. tdp på 130 W, hvilket er hvorfor jeg skrev at du måske skulle overveje en anden køler.


    Men når du du har den liggende, så prøv da at montere den og se om den kan løse opgaven på en for dig tilfredsstillende måde.

    Ville også meget gerne se media center test`s når i tester (mindre) apu`er i fremtiden.


    Mht. grafer til at visualisere resultatet, kunne man ligge et billed ind af cpu belastingen mens den udfører opgaven. ( er set andre steder i forbindelse med test af Kabini)


    Ville også gerne se test af hvordan htpc egnede cpu / apu håndterer at afspille min. 1080P ( også gerne 4K materiale) samtidlig med at der optages live tv, hvis i har mulighed for at lave sådan en test.

    Køleren vil passe fint.


    Som dwmc også skriver har Amd ikke ændret deres mounting huller siden AM2 tiden. ( eneste soklen der ikke benytter det samme mounting system er am1)


    Ville dog personligt gå efter noget a la hyper 212, som dwmc linker til. Fx8120 har en tdp poå 125W, så tror at både stock køleren og den Arctic Cooling 64 Freezer Pro AC vil komme til at skulle køre med høje omdrejninger på blæseren for at køle den = støj

    et 770 spild af penge. nu må du lige stoppe. det er øregas af væreste skuffe. Hvis man ikke gider at eje AMD så er det på ingen måde spild af penge at betale lidt mere. for driver som virker.

    Ville vente oå nvidia`s modsvar til Amd`s prisnedsættelser af 7970 + lanceringen af r9-280x, for er enig med Sakkura i at det er svært at forsvare et 770 til 2800 kr. når man tager prisen på 7970 til <2000 kr i betragtning.


    Mht. driver er der sgu ikke nogen forskel til Nvidia`s favør mere ( og har ikke været der i lang tid med mindre der snakkes SLI vs CF løsninger) ( var der ikke også noget med en Nvidia driver for ikke så længe siden, der ligefrem dræbte kort :-( )