Indlæg af MedieBoks

    Ved du i øvrigt om man kan benytte Spotify på Raspberry Pi ?
    - Hvis ikke, kan det jo faktisk være at BoxeeBox er et bedre valg for mig,
    da man i BoxeeBox har adgang til sine playlister på Spotify.


    Dog er interface på BoxeeBox ikke ligeså lækkert som i XBMC, meeeen i sidste end handler det nok mest om at boksen er brugbar, jf. ens behov..

    Ok.
    Jamen jeg tror faktisk at jeg vil kaste mig ud i en Raspberry Pi så, da det lyder som det der er mest nærliggende det jeg ønsker.


    Hvad er det for en remote du taler om?
    Jeg havde fundet et trådløst mini-tastatur til formålet, til 519 kr. men vil da 10-gange hellere have en fjernbetjening dertil, hvis man da stadig kan bruge alle funktioner med den (højreklik fx. !?).


    Her er hvad jeg havde tænkt mig at anskaffe:


    -Raspberry Pi, Model B 339,-
    -Strømforsyning 99,-
    -SD-kort 8GB (Class 10) 149,-
    -HDMI-kabel (1 meter) 49,-
    -Ethernet kabel (3 meter) 39-
    -Multicomp Case 79,-


    +
    Ekstern WD My Book 3 TB, m. egen strømforsyning: 940,-



    Er der noget af det som du mener er helt hul i hovedet?
    - Eller er der noget du hellere vil anbefale frem for det andet?


    Endnu engang tusinde tak for hjælpen Bit Phreak !
    Dit brugernavn bliver indgraveret på toppen af min case ;-D

    Det lyder umiddelbart som en super løsning ! Endnu en gang tak for svar !!


    Jeg har også på YouTube set at SmartLivin TV har lagt 5 vejledningsvideoer op, så man kan vel i realiteten følge dem, og således sætte det hele op selv.


    Jeg har ikke behov for at lave alt muligt andet med kortet. Det skal udelukket fungere til XBMC. Dog har jeg hørt at Raspberry Pi godt kan have problemer, når man tilslutter en ekstern harddisk... Har du oplevet det?
    - I så fald, er den jo desværre helt ubrugelig for mig, da jeg netop ønsker at se film fra en ekstern harddisk..


    Derudover har jeg ikke heeeelt forstået hvad der kræves for at kortet kan køre... Det lyder som om at man skal have kortet liggende, og ved siden af have en kæmpe kasse (strømforsyning) stående, samt harddisk også.
    Umiddelbart bliver det godt nok ikke særligt kønt... Har man ikke lavet en form for "indpakning", så både strømforsyning og Rapberry Pi er gemt væk !?


    Sidst men ikke mindst, så vil det vel i alt kræve følgende:


    - Raspberry Pi
    - Ekstern Harddisk
    - SD-kort
    - Strømforsyning
    - Remote


    ALT det kan vel ikke gøres for under 1.000 kr?
    -Det virker umiddelbart som en meget dyr affære for noget der er knap så selvkørende og er decideret grimt at se på :S

    Tak for svaret Bit Phreak !


    Kender godt til XBMC, og synes faktisk også at det Interface er meget lækkert !
    Men vidste ikke at man kunne benytte det på andet end sin PC (Er ikke nogen vild computer-haj, men kender da til en smuuuule).


    Men en Raspberry Pi har jeg aldrig hørt om. Umiddelbart synes jeg bare at det ligner et miniature-bundkort. Jeg søger noget hvor der er indbygget harddisk i, da jeg ikke gider have 1.000 ting stående i mit set-up. Er det muligt med Raspberry Pi ?


    Tak.

    Jeg er på jagt efter Den Ultimative Medieboks (i følge mit behov).

    Da jeg har en fandens masse film liggende, vil jeg gerne købe en medieboks med indbygget harddisk på 2-3 TB,
    hvor jeg kan samle alle mine film og dermed få et overblik over de forskellige kategorier jeg har inddelt dem i.
    Den skal kunne afspille alle video- og undertekst formater, samt afspille i høj kvalitet(Digital stereo lyd, HD, x1080, osv.)

    Det skal være muligt at kunne tilslutte en ekstern harddisk, i forbindelse med at overføre nye film til medieboksen!


    Derudover ville det være enestående hvis boksen kunne tilkobles til internettet, og man evt. kunne få adgang til Spotify via boksen, så jeg også havde mit musik herpå.


    Er der nogen seje, geniale mennesker som kan lede mig på rette spor???


    PS. Jeg gider ikke en eller anden Streaming-boks ! Og heller ikke noget lort som kræver jailbreak, da garantien så bortfalder.


    Tak.

    Hej Lasse,


    Jeg er også på jagt efter nøjagtigt det samme som du søger.
    + Det ville være lækkert hvis boksen også kunne få direkte adgang til Spotify, så jeg havde både film og musik samlet et sted.


    Jeg synes det er over AL KRITIK at der ikke er lavet nogle bedre mediebokse endnu ...


    Der findes 1.000 forskellige, men de kan alle kun det samme møg. Det er generelt bare virkeligt opreklameret med alt det streaming-pis, til Netflix, Viaplay osv. osv.


    Næææ, hvis man vil have sine EGNE film liggende på en medieboks, med brugbart interface, så er dette tilsyneladende ikke-eksisterende! Dybt tragisk !!