Indlæg af framm

    Sæt dit Vcore loft højere? 1.25V virker meget lavt til en 48x100 tbh.

    Det tog mig ca. 10 minutter at delid min CPU med et skruestik. Har set et par steder hvor folk har kommet til at ridse deres chip med barberbladsmetoden som fuldstændigt ødelægger den. Har ikke hørt dårligt om struestik metoden og jeg ledte i et godt stykke tid før jeg bestemte mig.


    Det er en god ide at bruge nogle ordentlige tykke gummi handsker eller et anti-statisk armbånd så man ikke indeholder for meget statisk elektricitet, uanset hvilket metode man bruger til at delid.

    Har efter meget læseri og store overvejelser, valgt at delidde min cpu og påføre Coolaboratory liquid ultra på die og IHS. Temp er faldet ca 15-20 grader ved load, og jeg kan nu køre mine blæsere ved 800RPM på min H80i hvilket resulterer i et komplet lydløst system, på trods af at H80i ikke ligefrem er det bedste køling man kan opdrive. 4.8 Ghz 1.3 vcore med temps der ligger på ca. 30 idle og 60 load er dejligt. delidding FTW. Hvis man følger guides på overclock.net er det ikke svært, var selvfølgelig lidt fugtig mellem ballerne uder processen, men resultatet er fantastisk. prøvede først at bruge arctic Ceramique 2 på die og ihs, men der var temps stort set uændrede. Coolaboratory liquid Ultra er for vildt! Kan klart anbefale at delidde, især på Haswells da de bliver en del varmere clock for clock sammenlignet med Ivy..


    DELID!!!! :9xo

    Kører du 4.8ghz med 1.3vcore på en i7-3770k? Det er satme en god chip du har der. Har du kørt IntelBurnTest på maximum, 10x runs?


    Min 3770k er også på 4.8ghz og fik en fejl i sidste cycle af IBT ved en 1.355vcore så er nu oppe på 1.36vcore og tester stabiliteten. Har delided og brugt coollaboratory Liquid Ultra på die + over/under IHS'en + på h100i's plade. Max temp er 90° når den har kørt i et par timers tid (dvs når vandet langsomt bliver varmere). Idle mellem 25-35°.


    Kan klart anbefale at delid. Ellers ville min CPU være ristet for længst. Hvis du overvejer at delid, vil jeg klart anbefale skruestik metoden OG IKKE barberblads metoden. Har hørt om mange der ødelægger deres CPU med barberblad.


    2 gode videoer om vice deliding.
    http://www.youtube.com/watch?v=_lyb6ZzivQ0
    http://www.youtube.com/watch?v=Bg9ybeB4DDw