Indlæg af Fluesmækkeren

    Hey alle tweakere :-)
    jeg sidder dælme stadig og roder med min gamle i7 920 som nærmer sig sine 10 år på bagen, trods jeg var tæt på at skifte til nyt gear efter lidt rådføring herinde, tak for det ;-)


    Nu købte jeg for et par dage siden 32gb corsair 1866mhz ddr3 ram, for at øge ram mængden fra de 8gb jeg havde siddende, trods Mobo EX58 platformen kun understøtter 24gb (32gb kan bruges men har issues) så var det værd at øge ram mængden ... for en 1000 krone seddel :D


    Selvsvinger og kvaj som jeg nu engang er, montere jeg 3 af ram modulerne (3x8gb) ... resetter bios og starter apperatet op, hvilket kører som det skal, på optimized bios settings for at se om ram nu virkede ... og så blev det tid til 3.8ghz overclockingen som den har været på i alle år, og klippe stabil :D


    Her måtte jeg så lave et alvorligt facepalm ned i bordet ... Jeg glemte at skrive mine OC indstillnger ned til de 3.8 ghz med strøm settings og alt det andet,som jeg self ikke kan huske ... doh !!!!!


    Så jeg vil høre om der skulle sidde nogen derude, som evt kunne hjælpe mig med at ramme mere anstændige indstillinger igen så jeg får rimelige temps, anstændigt strøm forbrug og det ... og ikke et fjernvarme anlæg når der games :-O


    Jeg uploader et par billeder af bios settings, som jeg nogenlunde kunne huske dem ...


    OBS!! ... Vcore blev efter billede ændret til 1.31 og qpi til 1.315 ... men er sikker på at de kan være langt bedre og bedre optimeret ...


    Idle temp er ca 43 grader og temps ved 98% load ligger på hele 69 til 74 grader :-O ... det er lige kritisk nok


    dertil skal også sige at advanced settings som EIST/C1 osv er disabled ... og Hyperthreading er enabled (hvilket øger temp self, men ikke så meget)


    Enhver hjælp til at nedbringe temps og ramme rette settings vil jeg være evigt taknemmelig for, eller ihvertfald til den dag CPU'en eksploderer ...


    På forhånd tak :-)

    Hey alle :)


    Jeg sidder med tanker om at få udskiftet min gamle i7 920 som render på 3.8 ghz
    Tanken ligger lidt i nyere tech, udnyttelse af harddrives (Det gamle Gigabyte Ex-58 Ud3r kan ikke udnytte hastigheder til fulde )
    samt en besparelse på elregningen grundet OC 8| ...


    Apparatet er primært til gaming for fulde gardiner, men oxo film og musik ...
    Spillene er blandede, dog primært World Of Warships, AC serien, Mass Effect mm.


    Jeg ønsker bestemt at holde mig til Intel platformen !!!


    Det jeg er ude efter er Mobo, Cpu samt ram ... resten af hardware bliver overflyttet til evt nyt.


    Budget er cirkus 5k og kanske lidt til ...


    Kunne nogen eventuelt hinte til et solidt setup ^^
    på forhånd thanks a million :thumbsup:


    (Nuværende setup er beskrevet i signaturen)

    Nu er uhyret clocket til 3.8 (3,799) pr core ... hvilket som nævnt er en forøgelse på 70% fra 2,66ghz .. og den har aldrig brokket sig over noget jeg har budt den.


    To RAM stænger i et tripple channel bundkort?


    De tre stænger jeg fik med var ikke de allerhurtigste, da det var en Komplet pakke (CPU,Mobo,6gb ram) og de havde det rimeligt stramt med at blive clocket og forsagede ustabilitet ved 3,8 ghz, og 4,0 ghz ville de slet ikke lege med på uanset hvor meget jeg sloges med at finde sweet spottet ... så valgte derfor de Corsair 2133 jeg har nu, som pga logisk bug på mobo kører med underlig hastighed, men det virker og er klippe stabilt :9xo


    Jeg er action gamer :T ... Witcher serien, et ultra moddet Skyrim (673 mods på ModOrganizer) det trækker tænder på 970 kortet!!
    Lige pt er det dog WOWS, men på sigt Mass Effect Andromeda, og måske BF1 hvis altså ikke EA fucker det up som med Battlefront.


    Blev dog idag tilbudt en i7 980x cpu kastet i nakken free of charge 8o ... Så GPU er det der bliver skiftet


    Men igen, 1000 tak for jeres respons :9xo

    Hey hey ...


    Tak for svarene :9xo


    Havde egentlig den samme tanke da jeg er mægtig glad ved og overrasket at denne i7 920 stadig blæser derudaf trods alt det nye som er kommet til.


    De eneste hager ved dyret er at jeg ikke kan udnytte de Corsair 2133 ram på grund af en logisk bug på bundkortet, derfor den underlige hastighed på 1990 ?( .. men det virker ... Og så er der self strøm issuen, da nyerere ikke sluger nær så meget strøm som min, den er self voldsomt clocket, godt 70%, hvilket jo er hel sygt når man tager i betragtning at jeg på intet tidspunkt har nået 70 grader uanset belastning i alle år 8| ...


    Jeg ved dog jeg ville kunne vinde lidt på USB, SATA og det, men pris kontra gain virker minimal ...


    Så følger råd herfra og springer efter et 1070 kort :D


    igen tak for responsen :clap:

    Hey alle tweakere :-D


    Jeg sidder med en oldtimer sag af en i7 920 på et gigabyte Ex58 hakkebrædt fra 2009 :9xo


    jeg er ved at komme lidt i tvivl om jeg skal skifte dele i kabinettet ud (cpu+mobo+ram) og beholde mit Msi 970 , eller bare nøjes med at hoppe på et gtx 1070 kort og beholde det nuværende setup ?!?!


    Jeg følger lidt med i hvad der sker på fronterne, takket være Tweak.dk her og en del andre sites ...


    Men kan ikke helt greje hvilken type system jeg eventuelt skulle hoppe på, da maskinen her primært er til gaming, musik og film ...


    Budget er self en overvejelse i det lange løb med to børn osv osv :$


    Specs på mit nuværende system ses i min signatur som er opdateret.


    På forhånd tak

    Takker for svaret Sam


    Har annulleret rammen og bestilt et nyt tast i stedet for sammen med GFX kortet, da det her gamle Microsoft Sidewinder x6 snart er helt færdigt :S ... flere og flere taster skal have et ordentligt hak før tasten registrere trykket :wacko: ... men kommer dog til at savne at jeg kunne flytte der numeriske tast fra den ene side til den anden, eller tage det helt af on the fly.


    SÅ alt i alt blev det til et GTX 780 kort flankeret af et CM quckfire TK red tast til det nuværende system jeg har ^^

    PSU selvfølgelig ... Investerede i en Corsair HX 850 da min gamle 650'er brændte af, men den lagde ud med en uhyrlig coil whine :-O ... så den røg retur


    Blev anbefalet en Corsair AX860 som jeg købte, og er ovenud tilfreds med :-) ... så strøm er intet problem (Har kun fan opstart på psu'en, derefter stopper blæseren og er derfor lydløs :-D )


    Men følger de gode råd i har givet fra jer og hopper efter et GTX 780 kort, så burde jeg for pokker da være godt kørende et godt stykke tid endnu :-)


    https://www.komplett.dk/msi-ge…0-gaming-3gb-physx/790483


    Tak for jeres herlige tilbagemeldinger :-)

    Hey alle tweakere, håber i kan give mig en håndsrækning med lidt rådføring til nyt gear eller mindre upgrade af eksisterende.


    Starter lige med mit nuværende setup:


    Intel i7 920 2.66 @ 3.799Mhz 1.360V (har kørt sådan i de fire år jeg har haft denne cpu uden problemer af nogen art)


    Gigabyte GA-EX58-UD3R


    Corsair H50 cpu cooler


    Corsair Vengeance 2x4 GB 2133 @1990 Mhz CAS#9 (Mobo kan ikke finde ud af xmp1.3 profilen så er clocket istedet)


    ASUS EAH6950 med 6970 bios 870/1350 (Kortet render stabilt med en sapphire bios og kan klare højere clocks)
    Acceler Xtreme III - Vga cooler


    Seagate Momentus XT 705GB SSHD


    Corsair Force series 3 120GB SSD


    Crap tastatur (snart helt dødt sidewinder x6 som jeg har været super glad ved)


    og endnu mere crap Logitech G9x skadedyr (goddamnit !!!!)


    Det som er tanken er om jeg skal nøjes med at skifte GPU'en og hente hestekræfter til diverse spil ad den vej, eller om jeg skal gå efter en opgradering af bundkort og cpu. Tanken ligger på en GTX 780 kort som evt upgrade af det eksisterende, og beholde Cpu'en og mobo (indtil videre) ... jeg er udemærket klar over at der vil lande en flaskehals uanset hvilken løsning jeg vælger, men spørgsmålet som jeg håber at nogle af jer kan hjælpe med er, hvor bliver den mindst, og hvad ville bedst kunne svare sig i det lange løb ?!?


    Som mulighed til Mobo og CPU har jeg luret efter et m-ATX system med følgende dele :


    MAXIMUS VII GENE socket-1150 m-Atx z97 ( [url]http://www.komplett.dk/asus-maximus-vii-gene-socket-1150/815150 )[/url]
    Core I7-4790k 8mb ( https://www.komplett.dk/intel-core-i7-4790k/817261 )
    Cooler Master Seidon 240mm CPU køler ( https://www.komplett.dk/cooler…idon-240m-cpu-kler/775803 )
    Cooler Master Silencio 352 Mini tower ( https://www.komplett.dk/cooler…cio-352-mini-tower/783969 )


    Skulle det falde ud til grafikkortet ville der nok blive hente 8gb mere af samme corsair jeg har siddende i dyret
    Jeg orker ikke at skulle overclocke længere og sidde og rode med strøm og den ene crash test efter den anden og vil derfor bare have en maskine, tænd spil og sluk !


    Håber i kan guide mig lidt hen ad vejen med seriøse svar :)
    og på forhånd tak !

    Jeg ville helt sikkert beholde den i7 920 !


    Min har kørt på de 3.7 ghz i snart 3 år. uden som så meget at brokke sig over noget, og min H50 gør et sublimt stykke arbejde for at holde temperaturen nede på et fint niveau. Jeg har selv haft den rendende på 4.1 ghz i en kort periode, men de ram jeg havde før de nuværende skulle underclockes så meget at jeg ikke vandt ret meget på performance, og så var der self varmen ... men 3.8 ghz som spinder den derudaf, og min eneste flaskehals lige pt er GFX kortet, som jeg ikke helt kan lure hvad jeg skal gå efter ?(


    Jeg kan evt sende dig den pdf ting jeg har til at OC netop en i7 920 til 4.0 ghz (om du PM mig med en mail addresse), der findes strøm niveauerne til at nå 4.0 Ghz på den sjover af en CPU :thumbup: .. (dette skal dog bestemt IKKE forsøges med en stock cooler, men helst med med noget magtfuld køling)