Indlæg af Ninja777

    Hej Sam, tak for dit svar.


    Nej jeg har ikke opdateret Bios.


    Jeg har et P43 chipset, og det skulle vidst kun supporte 256 chips, men er overhovedet ikke sikker.


    Jeg synes jeg har kigget på Bios opdateringer og synes ikke lige at det står at den opdatere nye ram komtabilitetslister.


    Mit mobo er Asus P5P43TD USB3


    Jeg har bios version 0401 og den nyeste er 0405.

    Nej det lykkedes ikke for mig. Her er hvad jeg har fundet ud af.


    Grundet jeg har fået version 7.21, som er bygget af 8 * 526 mb chips ram.
    Mit bundkort understøtter åbenbart kun 256mb chips.


    Da jeg købte havde jeg ingen mulighed for at se hvilken version jeg fik, havde jeg fået version 7.1x, 8.1x, eller 9.1x så havde den haft 256mb chips.


    Desværre troede jeg, at jeg kunne sætte dem i og bruge dem lige da jeg købte dem, så jeg har smidt emballagen ud allerede. Så ingen penge retur, og sikkert ingen bytning.


    Mit råd, sikre dig at de nye ram du køber er bygget af de chips dit bundkort understøtter.

    har gjort som der står her...
    STEP 1. Power down and unplug the computer power.


    STEP 2. Remove cover and place both hands on the metal chassis to drain static electricity, (this will make your body the same ground potential as the computer), then keep one hand on the chassis as much as possible.


    STEP 3. Visually inspect the inside and it's components. Is it clean, are there any loose connections, cards properly seated?
    If you do any cleaning, find a loose connection, or reseat a card, then you will need to power up and verify the computer is operating okay and start from STEP 1 again.


    STEP 4. Move CMOS Jumper to "clear data" position.


    STEP 5. Install RAM, according to proper slot arrangement. Avoid touching the RAM's connector edge (the metal fingers part).


    STEP 6. Return CMOS Jumper to "keep data" position.


    STEP 7. Replace cover, plug computer in and start.


    Der kommer intet "post" bios beep.

    Hej alle
    Jeg sidder her med et sæt ram og et bundkort, som jeg tror ikke passer sammen.
    Cpu: Core 2 Quad - Q9550
    Rammene: 2x4 gb corsair cmx8gx3m2a1333c9 - 1333mHz C9
    Mobo: Asus P5P43TD/usb3


    FSB - 1600 (o.c)/1333/1066/800 mHz
    Memory - 4x240-pin DIMM unbuffered non-ECC. DDR3 1600(o.c)/133371066MHz.
    Up to 16GB.


    Burde Ram og Mobo ikke passe sammen ?
    I brugsanvisningen er der tabeller med Qualified Vendors lists, og der står rammene, men kun med kit of 4. altså 4*2gb. :)


    På forhånd tak. :)

    Jeg har et gammelt Club HD4870 - Overclocked Edition 1gb. Regner ikke med at udskifte det, den kører fint. :)
    Jeg har allerede den cpu køler.


    Den skal bruges til lidt gaming, og vil gerne bare have muligheden for at OC, hvis jeg en dag for lyst.


    Kan det betale sig at købe ram der har højere mHz, selvom det kun er 8 gb?


    Jeg kom til at kigge på de forskellige ting inden for ram, og er lige pludselig helt lost..


    tak for hurtigt svar. :)

    Hej alle.


    Jeg står og skal til at købe nye dele til min computer, da cpu'en er død. Den gode gamle q9550.. :/


    Jeg har fundet frem til at jeg gerne vil have mig:


    Core i5 3570k som Cpu.
    Har tænkt på et Asrock Z77 Extreme6
    og kingston hyperx 4 x 4 gb

    Er der nogen som synes noget andet? :)
    Rammene er jeg rimelig usikker på med hensyn til hvor mange Mhz der er godt, og med hensyn til CL, og antal gb. :)


    På forhånd tak for hjælpen :)