Indlæg af harto

    Okay jeg fandt ikke lige helt ud af hvordan man skulle bruge den hjemmeside du linkede, men prøvede istedet bare at google det VEN_xxxxxx som jeg fik fra Hardware_ID for at finde driveren og efter at have gået igennem nogle hjemmesider som ville have mig til at downloade en masse bloatware fandt jeg frem til denne hjemmeside og downloadede den driver, som ser ud til at have fixet det.


    Du skal have 1000000 tak for din hjælp firedog, det er utroligt der er folk der vil tage tid ud af deres hverdag til at hjælpe andre. Du skal have mange tak! :)

    Men jeg er ikke klar over hvilke drivere jeg skal hente til den. Når jeg går ind under egenskaber så viser den mig ingen oplysninger. og hvis jeg disabler den gør det ingen forskel, jeg har stadigt skiftevis net. Årh jeg bliver snart skør af det her :(

    Jeg har mit på engelsk så jeg går ud fra at det er "device manager" ?
    Hvis jeg går derind og sletter den der hedder realtek PCIe GBE Family Controller x2 Mister jeg al forbindelse til nettet og så kan jeg ikke få windows til at søge efter det, så siger den bare at jeg mangler netværk drivere men ikke at den kan søge efter det.

    Okay så jeg har for nyligt fået nogle problemer med mit internet. Jeg
    synes selv jeg har prøvet alt hvad min viden strækker til. Jeg har
    tidligere haft et netværkskort i men jeg har senere taget det ud fordi
    jeg ikke længere havde brug for den trådløse forbindelse den gav mig.
    Jeg har senere slettet dens drivere og taget den ud.



    Jeg har prøvet :


    • At downloade det nyeste Lan drivere fra MSI's hjemmeside
    • været sikker på at alle de gamle drivere ikke findes mere.
    • at slette alt i prefetch og %temp%
    • været inde i
      ipconfig /all og være sikker på at jeg ikke har en ip adresse der
      starter med 169.xxx.xxx, samt prøvet at skrive ipconfig /release og
      /renew.

    Jeg har ingen ide om hvad jeg nu kan gøre. Det er
    umuligt at spille nogen form for online spil fordi jeg mister
    forbindelse på vilkårlige tidspunkter. Ville virkeligt sætte pris på
    hvis nogen Kunne hjælpe mig.

    Okay så jeg har for nyligt fået nogle problemer med mit internet. Jeg synes selv jeg har prøvet alt hvad min viden strækker til. Jeg har tidligere haft et netværkskort i men jeg har senere taget det ud fordi jeg ikke længere havde brug for den trådløse forbindelse den gav mig. Jeg har senere slettet dens drivere og taget den ud.



    Jeg har prøvet :


    • At downloade det nyeste Lan drivere fra MSI's hjemmeside
    • været sikker på at alle de gamle drivere ikke findes mere.
    • at slette alt i prefetch og %temp%
    • været inde i ipconfig /all og være sikker på at jeg ikke har en ip adresse der starter med 169.xxx.xxx, samt prøvet at skrive ipconfig /release og /renew.

    Jeg har ingen ide om hvad jeg nu kan gøre. Det er umuligt at spille nogen form for online spil fordi jeg mister forbindelse på vilkårlige tidspunkter. Ville virkeligt sætte pris på hvis nogen Kunne hjælpe mig.

    Hej Tweak!


    Jeg satte min computer sammen idag alt gik mere eller mindre fejlfrit indtil at jeg satte mit grafikkort i (hd7970)



    Når jeg tænder for computeren virker alle fans, selv dem på grafikkortet kører rundt. Men jeg får stadigt intet billede. Men når jeg tager grafikkortet ud så virker det hele helt fint.


    Det skal siges at selvom at grafikkortet er i så har jeg stadigt skærmen sat i motherboardet, gør det nogen forskel?


    Håber virkeligt nogen vil hjælpe, det er træls at stå med en computer der ikke virker :(

    Jeg siger rigtig mange tak for den hurtige respons så tidligt på morgenen. Jeg prøver at bestille det hele, og så hvis jeg mangler noget så må jeg jo bare bestille det.


    Super velskrevet respons! :)

    Jeg er igang med at bestille de sidste dele til min stationær, og så kom jeg til harddisken hvor der står at den bliver leveret i bulk (uden strømkabel og data kabel)



    Det er den her jeg har kigget på Western digital 1TB


    Hvilke ting ovre i venstre side har jeg brug for udover strømkabel?
    Det er første gang jeg sætter en pc sammen, så jeg er ikke helt klar over hvilke kabler der skal købes ind.

    Jeg siger mange tak for hjælpen drenge. Jeg prøver at se om jeg kan få fingrene i det nye graffikkort, og så skifter jeg bundkort og cpu ud med det worthless foreslog (ikke så worthles alligevel hhehe)


    Som altid er tweak det bedste forum til sådan noget.


    Havde en på hardware online som foreslog at jeg sparede lidt på GPU for at få en ssd istedet :D

    Hej tweak!, jeg har gået og kigget lidt rundt omkring efter en ny computer.
    Men det er også første gang at jeg sætter en computer sammen selv, og nu når det er en stor sum penge der er tale om ville jeg være sætte pris på hvis nogen lige gad at tjekke delene igennem.
    Jeg regner med at Overclocke, og jeg regner ikke med at køre SLI i den nærmeste fremtid. Computeren skal bruges til at spille på. Jeg har allerede kabinet.



    Ialt 6540 kroner

    Jeg er på et lidt stramt budget, men hvis et par få hundrede kroner kan give mærkbare forbedringer kan jeg godt smide lidt ekstra i. Jeg har prøvet mit bedste at gøre det så overskueligt som muligt, men tabeller virker ikke på dette forum så var nød til at gøre det uden. Håber nogen lige vil hjælpe mig :)
    (at trykke på varen fører til et link til forhandleren) :rules:

    Hej Tweak!


    Jeg postede her en gang i sidste uge omkring indkøb af dele til min stationær og der var der meget god hjælp at hente så vil igen bede om jeres råd!


    Jeg har købt en ny bærbar siden at min gamle den stod af på grund af en kortslutning.
    I min nye bærbar kom den pakket med 4 GB RAM. Min gamle havde 6 GB . Så jeg tænkte at inden jeg får penge til at købe nogle 4 GB sticks så ville jeg bare lige flytte de gamle over. Jeg er bare bange for at jeg på den ene eller den anden måde får ødelagt min nye bærbar, og siden jeg ikke har penge til en ny så vil jeg være EKSTRA forsigtig. Så jeg ville spørge om rammene fra min gamle bærbar passer ind i den nye, her er de hver på crucial stats.



    Til min nye bærbar


    Til min gamle


    Og her er rammene som fulgte med til min gamle bærbar.
    4 GB Stick
    2 GB Stick


    Altså sådan umiddelbart så har de samme voltage (1.35)
    En af forskellene er at den ene hedder DDR3 PC3-10600
    Og den aden hedder DDR3 PC3-12800
    Men det går jeg ud fra bare er modelnumre eller hvad?
    Og så at den ene er CL=11 og den anden er =9.


    Håber i vil hjælpe! :rules:

    Jeg har taget jeres input til mig. Selvom at det er et par måneder ude i fremtiden at jeg bygger min computer så er jeg meget glad for jeres input. Jeg er ny i hele scenen at bygge sin egen pc så det var luksus lige at få noget professionelt input.


    Mange tak drenge! :)
    Mvh Mathias Hansen

    Hej allesammen, jeg har gået og manglet en stationær, og siden det er mange penge at poste i en computer tænkte jeg at jeg lige ville få nogle erfarne gutter til lige at kigge på den.


    Her er mit build indtil videre. Jeg er lidt i tvivl om der er nok saft i strømforsyningen og om det overhovedet spiller sammen da dette er første gang jeg prøver at sætte en bærbar sammen.


    Grafikkort
    GTX 680
    http://www.computersalg.dk/produkt/859507?varenummer=859507
    3.437,- kroner


    Processor
    Intel i7 3770 k Ret stærk processor 3,5 - 3,9 GHz
    http://www.computersalg.dk/produkt/845243?varenummer=845243
    2.276,- Kroner


    Motherboard
    Gigabyte GA-Z68XP-UD3 - understøtter sli, 32 gb ram, og ssd til cache
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=638695
    849,- kroner


    Hukkommelse (RAM)
    Cruzial ddr 1333 MHz, 2x4gb. (Virker med motherboard)
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=574681
    349,- kroner


    Harddiske
    Seagate Brracuda 7200 RPM, 1 TB
    http://www.fcomputer.dk/hardware/harddisk/interne/seagate/barracuda-7200.12-3.5%E2%80%B3-sata-600-1tb.html
    575,- kroner


    Strømforsyning
    RX-600AF 600W 80+ Bronze
    http://www.mm-vision.dk/produkter/vis.asp?varenr=6121254
    759,- Kroner


    Det er taget lige direkte ud af min onenote, så mine egne notater er der også. Ville være taknemmelig hvis nogen lige ville gå det igennem :)