Indlæg af Thorgim

    Den cpu du har, understøtter ikke højere memory clock frekvens end 1333 Mhz, så alt over er et overclock.
    Det er marginalt hvad du vil kunne mærke ved 1600 Mhz, så hvis den er stabil, ville Jeg lade den køre som den er.

    Tror nok at det kan være det, for jeg prøvede efter at jeg gen-installere Windows 7 med at sætte den ned til 1333 mhz og kørte det i nogen tid. med satte den op til 1600 igen, og fik et BSOD med code 3b. Nu har jeg sat ram ned til 1333 igen.


    Håber på at det rette de sidste fejl, for jeg fik rette mange af mine spil errors efter jeg installere mit Windows på ny. ^^

    Jo, for at gøre det så kort som muligt.


    Først startede det hele med at min Computer begyndte at fryse kontant, enten i windows eller i nogle spil.
    Der fandt jeg så ud af (med hjælp fra folk her inde) at det var en af mine gamle ram der var stået af. Jeg testede dem begge en efter en og der efter begge to i Memtest86+.


    Så købte jeg nye RAM, som en her har anbefalet, og nu fryser min computer så ikke mere eller sjælden.
    Men så begyndte jeg at få nogle BSOD eller at nogle af mine spil eller programmer begyndte at fryse eller bare lukke ned eller "Er holdt op med at virke" Først troede jeg at det var de nye RAM, men efter flere memtest86+ og andre råd, så kom jeg frem til at det ikke kunne være de nye RAM.


    Jeg prøvede så derefter at tage mit grafikkort ud og køre på det onboard efter en IT-supporter på VUC foreslog det, og derefter havde jeg ikke udebar nogle problemer.
    Jeg satte kortet ind igen og havde ikke nogle fejl i par dage. Men så begyndte det igen og jeg kørte et program der hedder BlueScreenView og kom frem til at der var mange errors i NT & Kernel.exe. Der fik jeg så af vide at det kunne være Windows selv der skabte problemer, så jeg installere windows på ny.


    Indtil nu har jeg ikke haft nogle problemer med min Computer, jeg har dog sat mine RAM ned til 1333mhz i BIOS, da de på auto var sat til 1600mhz, som de nye ram kan kører med.


    Håber at det giver mening og andet.


    mvh Dan

    Jeg har lige et spørgsmål ang. CPU-Z


    Jeg har haft lidt problem med at have mit system til at være stabilt på det sidste. Jeg har fået nye RAM ind og de ser ud til at virke fint. Jeg har kørt en memtest86+ på dem og de kommer med no errors.


    Jeg bruger så det CPU-Z program til at kigge efter info på mit system, og så er jeg stød på det her:


    SPD: "Max Bandwidth" PC3-12800 (800mhz). viser det hvad max mhz jeg kan sætte mine RAM til i BIOS?

    Hmmmm ifølge CPU-Z, så køre mine RAM på 800mhz. selv om jeg har sat DRAM Frequency på AUTO i BIOS.
    De RAM som jeg har købt skulle ligge på 1600MHz. Ved ikke om det har nogen betydning.

    Fedt... at jeg ikke har rigeligt med problemer med min PC, så laver den sku CPU-FAN ERROR og min cpu-fan kører ikke.....


    PT: angåene de andre problemer, så har en anden expert som jeg har snakket med face-to-face har sagt at min bsod er et windows problem og at jeg skal geninstallere mit windows for at fikse det. Så det er ikke et RAM problem, som mange her har troedet.

    Jeg prøver at sætte dem ned till 1333Mhz og ser hvad der sker.
    Jeg kan ikke ændre på RAM's CL settings, siden jeg ikke har den menu i BIOS. Jeg har kigget i min Motherboard bog efter det.

    BSOD sker ofte pga. Ram problemer og når du siger du lige har fået nye ram i vill jeg nok starte min troubleshooting der.

    Synes jeg nu er underligt, når det er hel friske RAM jeg lige har købt. Min PC fryser ikke op mere, eller bare genstarter efter jeg har sat de nye RAM i, så jeg tvivler at det kan være de Nye Ram. Når jeg spørge andre af med at min PC nu laver Rainbow striber over skærm i 2 spil og general, så siger de at det enten er grafikkortet der er ved at dø, eller der er en driver konflik, eller jeg måske skal geninstallere windows.


    Før i nu begynder med at sige "Opdatere dine driver" Så¨er de fuld opdateret. jeg har tjekket det 3 gange nu.


    Men jeg er da åben for flere ideer.


    Nye info: Jeg har undersøgt hvad min sidste BSOD gav af fejl, og her er den (jeg brugte BlueScreenView programmet):


    Bug checking string(IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL).
    Caused by driver (ntoskrnl.exe)
    Caused by Adresse (ntoskrnl.exe+7efc0)
    File description (NT Kernel & System)


    Jeg håber at det giver nogen mening til jer. De fleste BSOD giver nemlig denne her fejl, plus nogle gange fejl som hal.dll eller ntfs.sys.

    prøv at sætte de ram ned i hastighed til 1333 eller 1054 mhz du mister max 3%
    sæt manuelt 9-9-9-24 i bios
    se om problemet ikke forsvinder det er bedre med lavere hstighed og stabilt system
    måske skal biosopdatering til som måske løser problemet
    nu skriver du ikke hvilke bundkort du har og hvor mange ramklodser du har i
    hvis skal hjælpe dig skal vi have nogle spec på den pc


    Mit spec står som signatur på det jeg har skrevet. Jeg har 2 RAM klodser i.


    Mit BIOS er up-to-date. Den er på version 3503 og det er den nyeste indefra ASUS hjemmeside til mit bundkort.

    Jeg har kørt MEMTEST86+ fra min usbkey. Den kom frem med no errors.


    Jeg kiggede igennem med drivers og stort set alt er opdateret undtaget, VIA lyddriver, driver til min printer, driver til min mus og en til noget IDD noget.


    Jeg har ikke overclock mit grafikkort, da jeg før har sagt at jeg ingen erfaring med at overclocke ting på PC'en.
    Jeg har brugt CPU-Z og GPU-Z og pt ligger Temp på mellem 45-52C. Det kommer op på 55-58C når jeg spiller Mass Effect 3, og der frys spillet og jeg kunne kun afslutte det gennem task manager. Jeg har også fået problemer med at spille det nye XCom gennem steam, da den pludseligt "X-com er holdt op med at svare" jeg har ikke testet andre spil om den gøre det samme endnu.


    Jeg har kigget på en side ang. temp for mit kort og den siger at mit kort skulle ligge på en idle temp på 39c og en Loaded temp på 79C. plus/minus værelse temp. Jeg har 2 stk 120mm cage blæser i mit kabinet, så der burde være nok køling inde i Pc'en.


    ang. RAM hastihed, så køre den på AUTO i Bios og de RAM som folk her inde har anbefalet er på 1600Mhz


    Håber at det er nok information for jer til at finde en bedre løsning.


    mvh Dan


    Memtest86+ er IKKE det samme som det, der er indbygget i Windows. Memtest86+ er et seperat program, som brændes på en disk(eller tilsvarende), hvorefter computeren bootes op fra disken, for på den måde at undgå Windows fuldstændigt.
    I øvrigt kan nye RAM sagtens fejle, især hvis de ikke er konfigureret korrekt.


    Men OK, det er en fejl du har fået mere end én gang, altså er det ikke bare noget kortvarigt du har oplevet.


    Windows fejlkoder siger generelt ikke så pokkers meget, så du skal endelig ikke stirre dig blind på en fejlkode.
    Hovedparten fra min forrige post er i øvrigt at du med fordel kan opdatere diverse drivere til din computer.


    Problemen med at kunne køre den memtest, er at jeg hverken har en cd/dvd brænder eller en diskedrev til at ligge programmen på. Jeg ved ikke om den kan ligges på en USB.


    Det med at de RAM kører eller ikke kører korrekt, ved jeg ikke helt, da jeg fik en anbefaling af de RAM af en anden MOD/Admin på denne her side, og at hvis jeg satte RAM på AUTO i Bios, så skulle de køre helt fint.
    Jeg overclocker ikke RAM/CPU/GPU af nogen grund, da jeg ikke kan se hvorfor jeg skulle, da jeg ingen erfaring har til at overclock, bare for at måske køre ting lidt bedre.


    Det med at opdatere driver, der har jeg tjekkede storset alle driver på min PC, og det ligner ikke at de behøver at opdatere. Jeg gik ind på Enhedshåndtering og klikke efter at den skal finde nye driver online. men den siger at den har det nyeste.


    Håber at alt det giver nogen mening og jeg er åben for flere oplysninger/hjælp eller forslag.


    mvh Dan

    Umiddelbart syntes jeg ikke at den siger så pokkers meget.
    Men du kan jo prøve at opdatere diverse drivere, det er ofte der den går galt ved BSODs (altså dårlige drivere, der gør noget de ikke må).


    Hvis det ikke giver noget kan du prøve at køre en scanning med et program som memtest86+, bemærk at det gøres udenfor Windows(og dermed udelukkes software fejl fra Windows), så en fejl dér indikerer et hardware problem.


    Det er i øvrigt altid muligt at det bare var et midlertidigt problem(det kan ske), hvis du ikke finder noget og du ikke får fejlen igen, så kan det være at din PC stadigvæk er OK.

    Hvis memtest68+ er det samme som win7 egen hukommelsetest. Så kan det ikke være det, da jeg lige har købt nye RAM.


    Jeg prøvet at spille ME3 multiplay med min ven efter at den kom med den første BSOD og der kunne jeg spille et par multi baner, uden at den kom med et BSOD.


    Jeg har også prøvet at google den BCCode: da , men hverken windows support eller andre sider kan jeg finde noget der. Men jeg giver den et par dage mere for at se om den laver den BSOD igen.


    mvh Dan

    Jeg har ikke brug for at skifte min CPU Køler, da jeg har skiftet den til den her: http://www.edbpriser.dk/proces…7-pro-rev2-id-681953.aspx


    Jeg roder ikke rund med at overclocke CPU/RAM da jeg intet har forstand på, så jeg vil bare ha ram som mit Bundkort og CPU kan køre basta.
    Men jeg prøver bare at købe de http://www.computersalg.dk/pro…NK&utm_campaign=EDBpriser som du anbefaler, da jeg ikke gider at skulle vente evighed på at høre folk der siger hvad de synes er bedre eller ikke.


    mvh


    Så hvilke RAM vil du så mene er gode til mit Bundkort? Jeg kunne læse i mit bundkortBog at de højst kan køre med 1600MHZ. Du kan måske se op på mit bundkort på ASUS for at se hvad for nogle som kunne bruges.


    Som sagt, så har jeg fundet de her, som passer til mit bundkort: http://www.proshop.dk/RAM/Cors…Hz-%282x4%29-2242268.html

    Find lige ud af hvor mange volt dine ram skal have for at køre optimalt, så gå ind i bios og se om det tal passer, da det kan skyldes noget så enkelt som undervoltning til dine ram.


    Mvh
    Sam


    Jeg har undersøg det og i BIOS står de til AUTO. Jeg har testet de andre RAM og hver gang jeg køre Win7 Diagnose test, så fryser testen hver gang. Så det er den ene blok der er stået af.
    Jeg har haft en anden expert til at se på det, og han fandt fremtid at det ikke er varme eller strømforsyning der er galt med.


    Jeg må bare se efter nogle nye RAM, og mange anbefaler Kingston eller Corsair.

    Jeg tror at jeg har fundet fejlen. Det er sikker mine RAM, da jeg først prøvede at bruge Windows7 Hukommelse Diagnose program på begge af mine RAM, der frøst PC helt fast godt 43% inde i testen.
    Jeg genstartede PC efter jeg tog en af RAM blok ud og prøvede at spille Mass Effect 3 Multiplay, og der hold spillet op med at svare og kom med denne besked "Instruktionen ved 0x008f5961 Refererede hukommelse ved 0x47c9f963 Hukommelse kunne ikke written"
    Jeg startede Skype op for a snakke med en ven om det, men der frøst PC fast igen. Så jeg slukkede PC og satte den anden RAM blok ind og tog den første ud. Der kunne PC i timevis køre helt fint, uden at den genstartede eller frøst fast.
    Jeg har lige kørt Win7 Diagnose program igen på den ene RAM blok, og den meldte ingen fejl.


    Så hvis i mener at det er mine RAM, hvad for nogle Kington eller Corsair RAM vil i anbefale?