Indlæg af Caaarekoala

    I forhold til det med selv at samle, har jeg set videoer på youtube .. lidt nemmere når man ser det i praksis end at læse det på tekst ;)


    Hvis du vil OC din CPU vil jeg forslå en antec 620 kuhler, som er et et lukket vandkølingsystem. Som bundkort vil jeg forslå et z77 kort, evt. et Asus p8z77-v eller et Asrock z77 extreme4 hvis du er på et budget. Du kan evt. kigge på henholdsvis linus tech tips (http://www.youtube.com/user/Li…s/videos?flow=grid&view=0) eller motherboards.org (http://www.youtube.com/user/mo…sorg?feature=results_main). På de 2 hjemmesider vil du kunne finde information om nærmest lige den del du vil! :) Sørg for at finde en god PSU, helst 80+ certified. I forhold til kabinettet er det stortset bare at finde noget du kan lide, og jo helst med godt airflow hvis du skal OC. Der findes mange fede kabinetter der ude!


    Spørg endelig yderligere hvis det er nødvendigt! :)

    I forhold til at samle computeren selv, kan du hurtigt sætte dig ind i tingene enten på youtube eller på andre forums som dette. Har du spørgsmål er der fremragende mulighed for at få svar herinde! Hvis du er villig til at bruge tiden på det, er der jo lavet sammenligninger af nærmest alle komponenter på nettet! Selv vælger jeg et asus gtx 670, men det er mere et spørgsmål om at jeg er Nvidia fanboy! ;)

    Har overvejet led strip!


    Det giver ikke meget mening at have et farvetema, og så købe et kabinet uden vindue? :D
    Havde ellers kigget på HAF .. men vil jo gerne flashe mit ny grej! ;)

    Goddag i stuen!


    Jeg har leget lidt med tanken om at holde et farvetema i mit kommende build, og ville lige forhøre mig her om i evt. har nogle gode idéer til dele jeg evt. kan skifte ud. Farvetemaet er faldet på sort/rød.


    CM Enforcer
    Gskill Ripjaws x
    Asus gtx 670 CUII
    OCZ Fatal1ity OCZ750FTY
    Bitfenix Alchemy (red)
    Asrock z77 professional


    Har i forslag til dele man kunne skifte ud? Er særligt interesseret i kabinet, da jeg kun har kunnet finde CM Enforcer, som har passet til farvetemaet :)

    Altså .. Jeg har asus i tankerne PT .. og så vidt jeg lige har kunnet orientere mig er det det dyreste? Budgettet ligger på omkring 3500 ..

    Goddag igen Tweak!


    Jeg er ved at have alle mine dele til mit nye rig på plads, men jeg er lidt i tvivl om hvilket gfx kort jeg skal vælge? Jeg har bestemt mig for et 670 .. PT. hælder jeg mest til Asus, men jeg tænkte at jeg lige så godt kunne spørge til råds når man nu har så mange eksperter til rådighed!


    Kortet skal helst være stille, men jeg vil naturligvis gerne have god performa nce!

    Har ellers hørt gode ting i om gtx 660 TI, at det næsten skulle kunne hamle op med 670'eren? Har muligheden for at køre SLI senere hen hvis det går helt galt .. vil helst ikke bryde mit budget da det stadig er meget stramt!


    Har du et forslag til et godt bundkort? Jeg har virkelig ikke styr på bundkort, og jeg syntes det er lidt svært at finde hoved og hale i det :)

    Rigtig fine forslag. Det skal dog siges at jeg nok ikke giver op på det 660 TI kort da jeg lidt har forelsket mig i det :D


    Jeg har kigget lidt på vandkøling allerede, har du et forslag til noget hvor man får meget for pengene, det må helst ikke larme alt for meget!


    Ingen kommentarer på bundkortet?

    Hej Tweak!


    Jeg står i den situation at min efterhånden 5 år gamle PC skal udskiftes! :)


    Jeg har et budget på 9-10k. Windows 7 skal også købes for dette budget. Vi snakker "naturligvis" om et selvbyg.


    Jeg har gjort mig nogle tanker, og læst lidt op på nogle ting. Her er en liste over mine overvejelser.


    GFX -> MSI gtx 670
    CPU -> Intel i5 -
    SSD -> OCZ agility 3 120GB.
    HDD -> seagate barracuda 1 TB
    Strømforsyning -> Cooler Master GX 700W
    Kabinet -> NZXT phantom 410
    Ram -> g skill ripjaw x -> 2x 4gb
    Bundkort -> Asrock z77 extreme4



    Jeg har virkelig ikke forstand på bundkort, så det ville være fedt med nogle gode råd.
    Håber i kan hjælpe mig lidt på vej! :)


    Edit: Opdateret delene.