Indlæg af DrLaze

    Tak for de forskellige svar! Er godt klar over det er ekspress indgange grafikkortene sidder i.. Glemte bare at skrive det! ;p
    Vidste ikke at jeg enten skulle bruge 3 eller 6 stænger for at det kører optimalt med rammene.. Vil det sige, at jeg skal ha fat i et tri channel ram "sæt", som specifikt passer til mit bundkort?


    Har fyldt mit kabinet op med det antal blæsere, der er plads til.. Har et Mastercooler Silencio 550 kabinet.. 2 blæsere foran og har så corsairs H60 "vandkøling" på cpu, hvor radiatoren så sidder på den bagerste udsugnings blæser! Det er måske ikke nok! Må se, hvad jeg kan gøre for at få et bedre airflow igennem så!


    Fortsat god weekend herfra og tak for hjælpen!

    Hej allesammen!


    Er ny her, så bær over med mig, hvis jeg poster det forkerte sted! :cheers:


    PCI indgangene på mit bundkort sidder så tæt, at jeg kun lige kan have mine 2 x 6870 kort siddene oven på hinanden...
    Det betyder så, at de bliver pænt meget varme ret hurtigt, når jeg gamer (95 grader på hovedkortet) - hovedsageligt BF3.... Vil gerne have undgå ekstra blæsere på, da den har et ok lydniveau i forvejen med de 2 kort!
    Ved godt man kan få en længere crossfirebridge, da jeg har et 3 PCI ingang (det ikke nemt at gennemskue over nettet, da de ikke displayer størrelsen på bridgen) :cursing:


    Mine spørgsmål er så: Hvad kan bedst betale sig?


    a) Købe nyt single grafikkort f.eks et http://www.edbpriser.dk/grafik…cked-2-gb-id-6797368.aspx og undgå crossfire (Er ellers glad for mine 6870´er, da de performer godt)


    b) Købe nyt bundkort, cpu (er ved at være old) og ram, og sikre mig større mellemrum mellem pci indgangene?


    Rig:


    Intel(R) Core(TM) i7 CPU 930 @ 2.80GHz Socket 1366 LGA
    ASUS P6T SE Intel X58
    16 GB HyperX Kingston 1600 MHz RAM
    AMD Radeon HD 6870 Black edition 1GB DDR5 Crossfire
    Windows 7 Enterprise 64-bit


    På forhånd tak.. :9xo


    Mvh Lasse