Indlæg af Mausendk

    Hej alle,


    Håber der er nogen der virkelig har check på det, jeg vil godt have vurderet hvad mit system kan sælges for:


    Kabinet: CoolerMaster HAF-XB med CM Megaflow 200 (blæser, rød, til top)
    MOBO: MSI Z77 Mpower
    CPU: Intel Core i7-3770K
    CPU Køler: Corsair Hydro H100i (monteret i Push/Pull med Corsair 120mm blæsere)
    Grafikkort: MSI 680GTX 2GB DDR5 Twin Frozr
    RAM: G.Skill Sniper 8GB (1833mhz)
    PSU: CM GX-RS 750w
    Optisk: Pioneer BDR-208DBK
    SSD: Samsung 840 på 120GB
    HDD: 1TB Seagate


    Maskinen kører windows 8.1 Pro


    På forhånd tak! ^^

    SenZer


    Det var jo reelt kun strømforsyningen folk var inde på, ja, en større SSD er vel altid bedre.


    Der er jo ingen der gik i brechen med f.eks. Mobo eller cpu, og i bund og grund er en strømforsyning jo ikke hvad der gør en pc til en pc, eller?

    Tusind tak for alle de svar!


    Jeg valgte at blive ved den pakke jeg havde valgt ud, eftersom det var passende i mit budget, og efter at have samlet maskinen kører den upåklageligt.


    Må erkende at HAF XB nok er det sjoveste kabinet jeg har arbejdet med indtil videre, og den PSU kører faktisk fortrinligt, er 80+ Bronze, så mon ikke den klarer mit husbehov?


    Desværre fik jeg ikke Corsair H100i leveret før i dag, så den er stadig ikke monteret i kabinettet, er der nogen der har erfaring med at sætte den op i Push-Pull, her tænker jeg på skruer der skal anvendes?? Der er nemlig kun med til at spænde kølere fast på den ene side, på den anden skal man åbenbart købe ekstra skruer for at få blæsere på.


    Min tanke er lidt den at der i kabinettet er en plade der holder de udvendige 120mm blæsere, planen er at montere radiator på indersiden, med pull blæsere dér, kan man nøjes med at skrue radiatoren fast i 4 skruer, og så blot lade de 3 øvrige holde de udvendige blæsere?? er 4 skruer nok til at holde radiator +2 blæsere??

    Jeg har bestlit en masse stumper, og ville gerne høre fra nogen af jer der virkelig er Tweakere om det er et fornuftigt valg jeg har truffet.


    Der er to detaljer i sammensætningen der bør pointeres da jeg ved de i sig selv vil skabe lidt "øf"


    Det ene er at jeg vælger Windows 8 Pro. Dette er et bevidst valg da jeg er vant til Win8, og er meget glad for det.
    Det andet er grafikkort, dér vælger jeg nemlig for at spare lidt her og nu, at anvende det GTX 650 jeg allerede har, det er ikke det bedste kort, men er dog fornuftigt nok til det jeg bruger det til.



    Nu til listen over stumper:


    CPU: Core i7 3770K
    CPU Køler: Corsair Hydro H100i
    Mobo: MSI Z77 Mpower
    RAM: G.Skill Sniper 8GB (1866Mhz)


    Der kommer en Samsung 840 SSD med 120GB til OS og et enkelt spil eller 4


    Jeg samler det hele i et HAF XB hvortil jeg har købt den 200mm blæser der passer til toppen, som Strømforsyning er valgt CoolerMasters GX RS-750 på 750w.


    Desuden smider jeg et Bluray drev i maskinen, og som skrevet bliver det Win 8 Pro (64bit) der skal køre på maskinen.


    Jeg har gammel HDD der ryger i som sekundær.


    Er det et fornuftigt valg?? Jeg ved godt der kommer nye bundkort og CPU i løbet af året, men den her kan vel klare det indtil videre? Især hvis jeg opgraderer grafikkortet til noget GTX 680 engang senere??


    Hvis nogen har tips til det bundkort og evt. ved lidt om hvad jeg som nybegynder kan gøre af OC med den køler/CPU løsning vil jeg også blive glad.


    På forhånd tak!