Indlæg af zeekra

    Jeg tror også at Ivy bliver for dyr til det begrænsede budget og han har ikke rigtig lyst til at vente. Angående det med køl, så har jeg også tænkt på at den skal have lidt ekstra, men spørgsmålet er bare hvad. ^^


    Min kammerat kom selv med et forslag:


    Processor: Intel core i7-2600k - kr 2.137,00
    Grafikkort: Gainward GeForce GTX 570 - kr 2.358,00
    Bundkort: ASUS P8Z68-V LX - kr 753,00
    CPU køler: Cooler Master Hyper TX 3 CPU Køler - kr 191,00
    RAM: Kingston HyperX 2 x 4 GB - kr 344,00
    Harddisk: Seagate Barracuda Green ST2000DL003 2 TB - kr 875,00
    Diskdrev: LiteOn iHAS122 - kr 163,00
    Kabinet: Cooler Master CM Storm Scout - kr 645,00
    I alt kr 7466,00


    Han har vist glemt en PSU og han har ramt lidt længere over budget end jeg har ^^


    Hvad mener i ville være bedst og mest fremtidssikret og hvorfor? (af de 2 forslag, evt med ændringer)

    Hvad får dig til at være imod AMD? :)


    Jeg har haft kigget på Corsairen, men den havde en lidt tvetydig anmeldelse på komplett:



    ----


    Super god PSU!



    [Blocked Image: http://www.komplett.dk/mlf/skins/komplettdk/rating-5-0.gif]


    05/09/2011



    Anmelder:
    Daniel Lomholt


    Super god strømforsyning, men den larmer en hel del..


    ----


    Den skal jo helst ikke larme for meget, men samtidig så er det svært at vurdere om den rent faktisk larmer mere end andre PSU'er eller personen bare ikke er vant til at de som oftest siger lidt.
    Så derfor kiggede jeg på Cooler Masteren i stedet.. Oprindeligt ville jeg have stoppet en Silent Pro i, men den var for dyr i forhold til budgettet..

    Jamen tak. ^^


    Nu kan en stor del af det krediteres til dig selv, DNope og vist et par andre som har kommet med nogle forslag til andre tråde indenfor de sidste par sider under hardware ^^ ..


    Har du nogen forslag til alternativer til kabinettet eventuelt?, det skal helst larme så lidt som muligt og have plads til at arbejde i, men stadig holde maskinen kold og helst til omkring de 500 kr. alt andet er mere eller mindre irrelevant :)

    Hey Tweakers.


    Jeg lovede min kammerat at se lidt på en ny gaming maskine til ham. Dog har de små 5 års pause jeg har haft fra at samle maskiner sat mig lidt tilbage på viden omkring det. ^^


    Han snakker om at han gerne vil kunne spille BF3, Skyrim og lign på så maksimale indstillinger som muligt.
    Hans budget lyder på ca 6.500 kr. og det kan evt modvilligt strækkes til 7.000.


    Jeg har kigget lidt på nogle af de andre tråde, men har lidt svært ved at blive klog på hvad der er det bedste setup til pengene. Det jeg har samlet sammen selv pt er:


    AMD FX 8120 8-core - 1.329.-
    Gigabyte GA-990FXA-UD3, Socket-AM3+ - 929.-
    2x4096 MB DDR3 1866 MHz CL9 G.Skill Ripjaws - 455.- (Evt CL 6 fra england til 732.- for 8gb)
    Asus Radeon HD 7850 2GB GDDR5 - 2.009.- (Evt Et Radeon HD 6970 til 2.449.- ) (hvad kan bedst betale sig på sigt?)
    Western Digital Caviar Black 1TB - 999.-
    Cooler Master GX 750W PSU - 735.-
    Cooler Master Centurion 5 II Midi Tower - 459.- (Evt et bedre kabinet til nogenlunde samme pris?)


    Flere af tingene har jeg set fra andre tråde herinde :)


    Er det et godt setup? Er der bedre for pengene?
    Jeg håber på nogle gode råd :)


    Ps. Jeg overvejer selv at købe nogenlunde det samme som jeg køber til ham, måske med et budget på 1000 kr mere. ;)


    MVH
    Zeek