Indlæg af Stoxo

    Hey Tweakers i Danmark :thumbsup:


    Har denne dejlige maskine som skal sælges da jeg er gået over til noget Core I5 2500k istedet.
    Så smid jeres bud og jeg kigger på det :)


    Start pris: 4000 kr


    CPU: AMD FX-6200 3.8GHz CPU


    CPU Køling: Antech 620 H2O Vandkøling


    MOBO: ASRock 990FX Extreme3


    RAM: G.SKILL 4x2 GB 1600 MHz


    GFX: XFX Radeon 6950HD DD 1 GB GDDR5


    PSU: Sempre BD-650CTA12 650w


    HD: WD Caviar Blue Edition 500GB 7200 RPM


    Kabinet: Ingen anelse :S

    Kunne denne Cpu eventuelt have interesse sammen med et ASUS M4N75TD bundkort med 12 GB ddr3 1333MHz ram. CPU er med standard AMD køling og har æsken til den endnu, desværre ikke til ram eller bundkort. Bor selv i vejle

    Hey folkens


    Jeg har denne pc jeg vil bytte, da jeg egentligt gerne vil have noget Intel I7/I5 af en art.
    Så skriv hvad i har at bytte med så ser jeg på det :D


    CPU: AMD FX-6200 3.8GHz CPU


    CPU Køling: Antech 620 H2O Vandkøling


    MOBO: ASRock 990FX Extreme3


    RAM: G.SKILL 4x2 GB 1600 MHz


    GFX: XFX Radeon 6950HD DD 1 GB GDDR5


    PSU: Sempre BD-650CTA12 650w


    HD: WD Caviar Blue Edition 500GB 7200 RPM


    Kabinet: Ingen anelse :S



    Men skriv hvad i har af I7/I5 og jeg kigger på det :D
    PS har eventuel en PS3 slim model som kan indgå i handlen

    Hey Tweaker


    jeg har købt en FX-6200 CPU til AM3+ Socket, men må nok indrømme at den std køler, den larmer for meget til min smag, så jeg tænkte at i sikkert har en rigtig god løsning :)


    Pt har jeg kigget lidt inde på komplett.dk for at se om jeg kunne finde en til en billig pris. De har et godt udvalg, men hvis man kigger efter, kan jeg se at min CPU ikke er under combalitet, så hvor skal jeg skal kigge efter en henne?


    Håber i kan hjælpe :)


    ASRock 990FX Extreme3 Motherboard


    FX-6200 3.8 GHz CPU

    Må nok ærligt sige at det er nok også en mulighed.
    Har dog sat og læst lidt om OC på lidt forskellige sider og sådan.
    Og jeg må nok erkende at jeg er ikke blevet fandes klogere af det, så skal min maskine OC's, bliver det en af en anden end mig, da min forstand pt, ikke formår at blive klog på det, og samtidig skal tænke på min uddannelse jeg er igang med.



    Jeg takker tusind mange gange for de gode svar i alle er kommet med, tror det er på tide at lukke denne tråd.


    Mvh Stoxo

    settings står på low, så ja alt er slået fra som kan slåes fra. bloom har jeg selv slået fra. så må ærligt erkende, jeg aner ikke hvad mit problem er.


    Men oververjer kraftigt at købe denne maskine, som jeg har kigget lidt på.
    http://topdata.dk/product.asp?product=8103


    Har bland andet læst på diverse forums omkring AMD/Intel's CPU'er, og må nok sige at de test diagramer jeg har set indtil nu, der er det Intel der virker som en løsning for mig.
    En af mine kammerater sidder selv med et intel maskine og han ingen problemer med SWTOR

    Angående OC, så er jeg meget nybegynder på det punkt, så det holder jeg mig lidt fra endnu.
    Ny CPU ville nok hjælpe mig lidt i den rigtige retning, men overvejer kraftigt at bruge 10.000kr på en helt ny Core I5/I7 pc med andet hardware end mit, da det endtil nu faktisk ikke vist sig at være godt nok til det jeg kræver.


    Men jeg er vist også lidt krævende efterhånden, eksempel er jo at jeg gerne vil have et system som kan trække Star Wars The Old Repuplic på maks, sammen med World of Warcraft, MW3 osv i den dur, da det er den slags spil jeg bruger mest tid på.


    Men kommer nok også til at rendere på et tidspunkt i løbet af min uddannelse, men hvor meget og hvor lidt, ved jeg intet om endnu. Så den skal kunne lidt for at sige det mildt.

    Dnope


    Takker for dit gode svar, har dog et spørgsmål til dig personligt.
    Kan se i din tekst at du har/haft en FX 8150 CPU, som jeg faktisk
    overvejer at købe til mit system.
    Ville det gavne mig at købe en FX-8150 CPU??

    Ebo


    Jeg sad igår aftes med en kammerat og fandt ud af, at min CPU den understøtter slet ikke de ram jeg kører med. Den understøtte som maks ddr3 1333 MHz. Så allerede der har jeg et problem. Det med at min CPU ikke er kraftig nok til mit GFX, var jeg dog ikke klar over, så jeg takker for et godt svar fra din side af.


    Det med server opstilling/hosting, ved godt det er rimeligt nyt og kan volde problemer, men problemet er, at vi er 5 fra min skole som spiller det sammen, på samme server, og jeg er den eneste med problemer. Så jeg går stærkt ud fra det er min CPU der er min begrænsning pt.


    Har kun standard køling på min CPU, tror du selv den kan køle den på de 3.3 GHz??

    Hey Tweak.dk


    Jeg står med et problem som jeg snart ikke aner hvordan jeg skal løse det.
    Jeg har snakket med mange om mit problem, men de ved simpelthen ikke hvad det kan være.
    Så i håb om en løsning inden pc'en bliver skiftet ud, prøver jeg at beskrive mit problem her inde.


    Problem: Star Wars The Old Repuplic. Inde i spillet, findes et sted der kaldes Imperial fleet. Kort sagt, et sted hvor alle kan mødes fra galaxen. problemet for mig er at når der er mindre end 50 spillere, kører spillet fint med alt på low options i gfx. så snart der er over 50+ på, så har min pc svært ved ikke at lagge. Nogle steder hvor man går og quester, selv der kan den lagge, som om der er hunredsvis af spillere på omkring mig.


    Har prøvet at update mine drivere, virkede ikke.
    Geninstallere spillet, virkede heller ikke.
    Er ved at være på det punkt, hvor jeg har lyst til at sælge min pc og købe en helt ny til 16.000kr+ bare for at sikker på den kan køre de spil jeg vil med flydende grafik.


    Opsætning:


    Bundkort: ASRock 990FX Extreme3
    CPU: AMD Phenom II X4 model 925 2.8 GHz Quadcore
    RAM: G.skill 4x2 GB PC3-12800 1600 MHz
    GFX: XFX Radeon 6950 HD DD (dobbelt blæser på) 1 GB GDDR3 256kb (busrate tror jeg det hedder)
    HD: WD Caviar Blue 500GB 16MB cache


    net hastighed: 50/50


    Alt mit hardware, undtagen min cpu, er under 3 mdr gammelt.
    Hvad kan problemet være?
    Hvordan løser jeg det?


    Håber i kan hjælpe mig. :D

    Hej Tweak.dk


    Jeg står med et problem, da jeg tidligere har fået at vide her inde fra at jeg skal OC min cpu fra 2.8 GHz til 3.0GHz. Bundkort: ASRock 990FX Extreme3, CPU: AMD Phenom II X4 925 2.8GHZ quadcore 6MB Chache.


    Jeg har aldrig rodet med OC før så jeg er meget NooB til det her og ønsker en lille guide beskrevet mede hvor jeg skal ændre henne i min bios, og hvad der skal ændres og til hvor meget?

    Dengang jeg fik denne opsætning jeg kører med nu, der blev delene købt hjem hver for sig. Da vi satte processor i, blev der ikke flashed bios hvad jeg ved af. Den blev sat i og dirverse dvd'er blev installeret.


    Kan det være årsag til at jeg kun kan se 1 x 2.8 GHz under start>højre klik på computer>egenskaber?
    og kan det være årsagen til at den kører den så elendigt som den gør?

    Angående Bios og dirverse drivers, så må jeg ærligt indrømme at jeg tvivler at jeg har de nyeste opgraderede driver til noget af mit.
    Jeg har intet imod at købe nyt mobo, gfx og cpu, for at få min ydelse op. Har en sprit ny HD WD Caviar blue edition til at ligge på 500GB SATA3 6GB 16MB Cache.

    EBO


    Takker, jeg fandt ud af det.


    En anden ting jeg håber du kan hjælpe med. Star Wars The Old Repuplic MMO spillet. I visse områder der lagger det ret meget, hvad kan det skyldes?


    A: Grafikkort driver
    B: Dårlig indstilling
    C: Grafikkortet selv (nyt evt)

    EBO


    Tak for et godt svar. Hvor finder jeg manualen til mit mobo henne, og det er første gang jeg skal OC noget selv, så for mig er det nyt.


    På forhånd tak

    Hey alle her inde


    Jeg er en ny bruger af tweak.dk så håber på at få lidt god respons på hvad jeg nu end måtte fortage mig her på siden :)


    PT Har jeg en opsætning som lyder:


    AMD Phenon II X4 925 2.8 Ghz Quadcore


    ASUS M4N75TD MotherBoard
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4198304ASUS



    12 GB DDR3 PC3-10600 1333MHz RAM


    XFX Radeon 5770 HD Grafikkort med 1 GDDR5 RAM



    jeg vil gerne have en opsætning som arbejder hurtigere, generalt over hele linien, men har kun
    2500 - 2800kr at gøre godt med, så ville lige høre hvad i forslår. Den bliver brugt til at game på.


    Mvh JK