Indlæg af Dopess

    Ja, det kunne måske være formuleret anderledes, my bad. Det ændrer dog ikke på at du vælge at hive en ny tråd frem med intet andet end links til piratsider og en sur kommentar. Hvis det ikke er opfordring til pirateri så er der vidst ikke rigtigt noget der er.


    Nej, jeg er ikke en af de "dumme forbrugere der finder sig i alt og ender med at betale store virksomheder mere og mere fordi de bliver mere og mere grådige", men jeg er til gengæld en af dem der sætter mig ind i hvad det er jeg køber, i stedet for at tude over at være blevet snydt 6 måneder senere.


    /ask

    prøv nu at gør dit forarbejde om igen. tråden lå øverst og derfor gik jeg ind og posted på den kigget ikke på datoen da den lå øverst så der må jo være en anden der har hevet den frem

    Og det kommer fra manden der anbefaler et dyrt bundkort i en maskine til 5000 kr :razz:


    Der er bare ingen grund til at købe en 1000W til 600 kr, når du lige så godt kan starte med at få noget ordenligt til de penge med mindre Watt - Han får alligevel ikke brug for i nærheden af 1000W.


    henrik jeg er ved at være rigtigt godt træt af dig. barefordi at din status er højre end min her på tweak.dk betyder det ikke en skid. fat nu at købe et lorte motherboard er en fucking joke. alle noobs køber lorte motherboards og ender up med et lorte build måske fordi at folk som dig anbefaler det. måske ikke. men at spare på bundkort er nok det dummeste sted at spare men det kan du åbenbart ikke forstå.
    Men ligemeget hvordan du vender og drejer det så er det Motherboarded der køre alt det andet.
    Og måden borded er bygget op på og hvilket kompenenter der er brugt og hvilken kvalitet de er af
    har stor betydning for hvor godt dit system køre.
    Og ja det er ikke verdens bedste PSU. men det er en god Value PSU når det kommer til stykket
    har selv en liggende som jeg har været meget glad for men har skiftet den med en moduler PSU
    Hvilket er den eneste grund til at jeg skiftet den ud.

    AMD med onboard for at holde prisen nede, det var nu mere det der var tanken

    Uanset hvad din mening er, kan man godt holde en fornuftig tone.


    Derudover er reglerne på tweak.dk at der ikke snakkes om p2p og pirateri (desværre ser det ikke ud til at regel siden loader lige pt. :pinch:)


    Kunne heller ikke få regl siden til at load. og jeg bliver sq sur når han indirekte ber mig om at lukke røven.
    snakker heller ikke om pirateri kom bare til at sige hvad jeg ville gøre i sådan en situration.


    NEJ HENRIK det passer ikke
    Hvis du ikke har en vild skærm der virkelig kan køre en vild opløsning som i 2560x1600 eller 2560x1440 ELLER skal køre 3 skærme med Nvidia 3Dvision eller eyefinity.
    så har du ikke brug for et GTX 570 eller der over. hvad mindre du skal bruge det til at blære dig med. som man jo rigtigt tit ser. men til og med 1920x1080 er et GTX 560 okay.
    Hvs du vikrelig vil ha det hele til at se perfekt ud osv så bygger du ikke et gamer rig på et budget.

    okai vil prøve at skære det ud i pap. 8000 kr er en budget computer. du får ikke alt for 8000 kr.
    og det er der virkelig mange der ikke forstår. hvis du vil ha et godt setup. starter du et sted og bygger på efterhånden og det betyder at man engang imellem køber noget billigt men der ikke har den store betydning på systemet ydelse. Når man så har nogle flere penge bygger man vidre på systemet.
    Skal man ha en 100% computer med de bedste komponenter for 8000kr og ikke vil opgradere den hend af vejen skal man bare også være OPS på at man ikke får en lige så god computer da man skal starte med at købe god kvalitet hele vejen osv osv. det er et valg man må tage.
    Energon PSU har været noget lort. men sådan er det faktisk ikke mere.

    Jeg må indrømme at der er en del ting jeg er uenig med dig i.


    For det første har du ikke argumenteret for hvorfor du ville tage en AMD cpu og bundkort, men det er ikke billigt at have en quadcore stående som server, hvis man ikke har behovet for det og derfor ville jeg gå langt uden om sådan en CPU. Personligt ville jeg foretrække Intels lavenergi CPUer, men AMD har også nogen der ikke bruger så meget strøm.
    Jeg vil også sige at med nuværende RAM priser, kan man lige så godt købe 8 GB ram, det er nærmest de facto standard og det vil være nemmere at genanvende/sælge, hvis de ikke skal bruges i serveren længere.
    Umiddelbart er en raid controller også ret overkill i mine øjne, derudover er RAID 1 ikke backup, men redundans, det hjælper ikke hvis serveren bliver hacket eller der kommer virus på den.


    Mig bekendt er det i øvrigt ikke Linksys (Cisco) der laver ZyWalls men derimod ZyXEL og igen ville det være overkill.

    Nej nej nej
    AMd fordi de kommer med onboard grafik kort. Derfor har du allerede sparet på strømmen der.
    alle onboard GFX kort bruger langt mindre strøm.
    Amd 955 ja quard core har selv haft en. og den kan køre med minimal strøm. mit underclock på min gamle 955 med 1,05 Vcore. der kan du sq ikke finde ret meget der kan være med på men en så lav vCore.
    Ikke engang intels lavenergi cpu'er. jo Hvis du under clocker dem. og så skal det lige siges at de ikke er til sever brug men det vil du jo nok holde fast i at de er.
    Ja ram priser er lave men fat nu det er en server til miencraft og måske lidt sjov. hvad fanden skal han bruge 8BG ram til??? det er jo latterligt. Det er jo ikke en 3D render server han skal bygge. og jeg regner heller ikke med at der er 2000 mennesker der logger ind på hans minecraft server på samme tid så 4GB lavenergi's ram er mere end nok
    Holder fast i raid controller + raid 1. undgå onboard raid da det er noget lort
    nej raid 1 holder ikke hvis der kommer hacker.men det er der heller ikke noget andet der gør "host host ZyWall"
    ja Typo det er ZyXEL der laver Zywall. og nej det er ikke overkill. hellere købe en zywall end 8Gb ram selv om det ikke helt er samme priser. zywall beskytter hele dit netværk. 8bg ram bruger du sådanset ALDRIG på en server som han beskriver. heller ikke om 5 år.


    det er stadig server vi snakker her. Der er sikkerhed aldrig overkill.
    jeg har selv en ZyWall og det fortryder jeg godtnok ikke. kan kun anbefale den til alle der køre server.
    Køre selv VPN
    Home server
    Apache HTTP
    Render server
    FTP
    MAIL Server

    Med et så presset budget syntes jeg bestemt ikke at det er værd at ofre 600 kr mere på et bundkort, som han stort set intet ekstra vil vinde på.


    Skulle man ændre noget var det med de høje harddisk priser at ofre den smule mere og få en 64GB SSD, og se om man ikke har en gammel harddisk liggende til lager.


    Tro mig har selv det mobo i mit lan Rig. og der er virkelig meget at vinde på det. O.C på den onde måde, Intel smart response. UEFI Bios. og følsen af at alt bare køre bedre. og det gør det faktisk også har benchmarked med en ven der har samme setup som mig. bare ikke samme mobo. alt var stock og jeg slog ham meget. kan ikke helt huske tal men det var mærkvædrigt.... Motherboard bliver alt for tit overset og er faktisk dumt da det er den 100% vigtigste ting i dit rig husk at dit mobo er det der skal trække alt det andet så med et skod mobo vil dit rig fail med det samme...

    en server er et stort begreb. det kan være alt fra en Super computer til en mobil telefon.
    her er en kort beskrivelse af hvad jeg ville gøre.
    når du siger minecraft skal det jo ikke være nogle helt vild
    1. Find et AMD motherboard med Onboard grafik.
    2. Find en billig Prosessor måske en amd 955 eller der under. (EVT en passiv køler)
    3. 2 til 4 Gb ram billige pc 1333 ram ville være nok
    4. en billig raid controller
    5. nogle billige hard diske i raid 1 så du er sikker på at hele tiden ha backup hvis noget skulle gå galt.
    6. få et billigt kabinet
    7. en lille strømforsyning. da det jo er en server skal den "serve" køre 24/7 og derfor ikke være dyr i drift
    og så skal den jo også være støj svag
    8. Find ud af hvad OS der skal på den Window linux unix evt ect.
    Så er det nemme overstået
    Nu skal der konfigureres optimeres og installeres.
    PS. en LinkSys Zywall. for sikkerhed kan anbefales når du køre server.
    De bruges mest af små firmaer osv. men de giver god sikkerhed og er lidt dyre 1500 kr ca.

    Hvis det er fordi du vil ha mere plads ville jeg gå efter en http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=476369 meget plads til en god pris
    men hvis du godt vil ha noget der virkelig gør din computer meget hurtigere ville jeg snuppe en SSD.
    problemet med SSD er at de er vildt dyre i forhold til hvormeget plads du for.
    Tilgengæld får du en VIRKELIG hurtig Hard disk. dette vil så græve at du installere Windows på din SSD og sletter det fra den Hard disk du har det på nu.
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=634168
    Alternativ ville være en extern HDD men det virker bare dumt når du har plads til at sætte en hdd mere i din computer.


    Faktisk ikke helt tosset. kan ikke lige se hvad det Mobo koster men jeg ville nok hellere snuppe et
    ASUS Maximus IV Gene-Z Republic of Gamers koster godtnok 1300 kr men det er også et vildt godt mobo har selv et i mit Lan Gaming Rig. http://www.edbpriser.dk/Produc…id=5078084&q=maximus+gene OC'er

    lidt enig med dig i at der ikke skal være et GTX 560. men for 8000 kr får du sq ikke meget Cmputer jeg kan ikke finde nogle andre komprimiser jeg ville lave. på det system jeg postet. som ville frigøre penge nok til at gå over i et GTX 570 eller der over. OG pga Ati ikke fatter at lave ordenligt optimeret drivers til deres grafik kort ville jeg holde mig fra ATI indtil de lære dette.
    Så enten GTX 560 eller vent til du har 1000 kr mere og så smid et GTX 570 eller måske enda 580 i

    jeg er på Udkig efter et nyt kabinet


    Jeg kan ikke bestemme mig.


    Kom med nogle gode argumenter for hvilket af disse jeg skal tage


    Corsair Graphite Series 600T http://www.edbpriser.dk/Produc…sair+Graphite+Series+600T


    Corsair Obsidian 650D http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4606894


    SilverStone Rv01 http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=484313


    SilverStone Rv02 http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=665142


    SilverStone Rv03 http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4994933


    Cooler master HAF X http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4665554


    Silvermaster Storm Trooper. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5487469


    Der skal installeres Vandkøling i kabinettet så det er vigitig at det kan lade sig gøre. men det skulle det vist også kunne i alle dem jeg har listet her. Som i rigtigt vandkøling ikke de der wannabee H70 osv.

    ASUS Maximus IV Gene-Z Republic of GamersMobo ca 1200 Kr.
    Core i5 I5-2500K 6 MB (Intel Boxed) (Varmeafleder) CPU ca 1500kr
    Corsair SSD Force Series GT 120GB SSD ca 1300 kr.
    Corsair XMS3 1866MHz 8GB Vengeance CL9 RAM ca 600 kr.
    Energon 1000W PSU ca 600kr. Billigt men god nok.
    Corsair Graphite Series 600T kabinet ca 1200kr.
    ZOTAC GeForce GTX 560 (1 GB) ca 1200kr
    WD Caviar Green WD20EARX 2 TB ca 970kr
    Der er Cirka for 8500 kroner der. Det er et godt setup for de penge. Hvis du mener at 8500 er formeget kan du spare en hel del ved at tage et billigere Kabinet end Corsair Graphite Series 600T
    så kan du altid købe noget vand cooling eller en Corsair H100 wannabee eller noget senere til at O.C med.

    Problemet med AMD er enligt ikke at de laver dårlige Cpu'er. for de gør de ikke
    problemet ligger i at du ikke kan få et godt chipset til en AMD prosessor. Det er lige som at købe en bil med en kæmpe motor men det er kun muligt at sætte firekantet hjul på den. Frem skal den nok komme. men det er ikke ret behaligt og det går heller ikke ret stærkt.
    Den fejl næsten alle laver når de bygger computer er at de vælger chipset ud fra CPU. og ikke CPU ud fra Chipset
    Freksempel køber du et z68 chipset som nok er et af de bedste på market til en aktraktiv pris. har du efter mine øjne kun 2 muligheder "lige nu" I5 2500k eller I7 2600k. 2 rigtigt gode prosessore. (Bil med stor motor og runde hjul Skide smart). men der er mere end det i det. 1 du får mulighed for intel smart response "SSD cache. support for Ivy bridge når den kommer. Hvilket også giver dig support for PCI express 3.0. og mulighed for at overclock alt det du kan drømme om osv osv. Køber du en Bulldozer får du en 8 cored CPu hvor af du får en god cpu men ikke noget godt chipset. har ikke selv haft en bulldozer men jeg ejer selv en 2500K og den sider i et Asus maximus IV Gene-z (Republic of gaming) Motherboard og er overclocked til 5,2Ghz på vand. skal lige sige at 4,6 Ghz på luft er slet ikke urealistisk.


    Det er lidt det samme med grafik kort. ATI laver nogle sindsyge gode grafik kort. De er virkelig gode. men de kan ikke finde ud af at lave drivers der kan optimere performance fra kortet.
    Nvidia Laver Også gode kort. mindst lige så gode som ATI. men nvidia har nogle dygtige folk ansat som er langt bedre til at optimere deres drivers med deres hardware.
    og igen Køb aldrig et Nvidia Chipset for det kan de ikke finde ud af.
    men i sidste ende er det dine penge og valget er selvføllige 100% dit.
    det er bare rigtigt vigtigt at man gør forarbejdet inden man køber noget. det samme gælder enligt også inden man poster en masse shit på Tweak.dk som man i bund og grund ikke aner en skid OM. Uden at nævne nogle navne.