Indlæg af Dopess

    5 GH??

    5Ghz MAX MAX MAX MAX MAX MAX med H100 ville jeg aldrig gå så hjødt på såda en cooler. da en ikke har extre performance der kan sparke ind hvis noget går galt. og 5Ghz med H100 er at presse den men bliv du nu bare ved med at ignorer de ting jeg skriver. men lad være med at komme tilbage på Tweak.DK eller andet forum når det går galt.


    Køb en H100 og Oc den til 4,5 top. alt andet er sqda bare for at blære sig. der findes ikke et spil der bruger i nærheden af 4Ghz anyway. hvis det er for at smadre dine venne i Load time når i sider i lan så køb et par SSD i steden for.

    Her er et EVGA Classified til salg. Nok et af de fedeste kort :)
    http://hwt.dk/Marked/316839/Sa…65--EVGA-X58-Classified-3

    Yeep det er stadig et af de bedste bundkort på market. men han vil ha 1900 for det ca.. ville aldrig give så meget for brugt hardware. ved jo ikke om det har været udsat for ESD og hvormeget levetiden en nedsat på det af samme grund. en fair pris ville være 7-800 kr. Brugt da sælger ikke kan stille Garanti for det ikke hvar været udsat for ESD.

    lyder lidt som et ram problem. som i når den skal tømme Ram for data for at få plads til ny data. så får du nemlig de små lag spikes som du snakker om det kan du hurtigt finde ud af. ved pille en ram blok ud og se om det sker oftere. hvis det gør så skal du ha flere ram. hvis ikke skal du nok kigge andre veje..


    Edit hurtig test 2 vs 4 core variere mellem 4 og 15 FPS i identiske systemer hvor CPU'en er den eneste forskæl...



    Der imod hvis du bruger AFFTINITY funktionen i windows så kan du fandme se en stor forskæl på helt op til 40 FPS. men hvem slukker også lige for 2 kærner inden de skal spille bf3 ?. så kan man jo selv bedømme. PS er ved at lave en grafisk benchmark posten den når jeg er færdig med den

    Med hensyn til videoen, så er der jo en her en guide til hvad du skal gå på kompromis med, når du køber en bærbar til en bestemt pris hvor der kun er gfx eller cpu af vælge imellem. Der siges ikke noget om hvad det vil give hvis man BÅDE har den store cpu OG gfx. Og det vi taler om her er jo netop at det vil kunne betale sig at opgradere begge, hvis der er økonomi til det, da begge dele har noget at sige. At gfx er en vigtig faktor betvivler jeg ikke, og tror også vi alle er enige om at en quad vil give bedre resultat end en dual-core i BF3.


    Men alt dette er vel også ligegyldigt, hvis OP ikke har tænkt sig at investere i mere end det gfx, der allede er købt :)

    nej okai skære det lige ud i pap. en quard core vs en dual core i BF3 give et FPS boost på "10" FPS hvor et GTX 560 vs gtx 580, Gtx 590 ect ect giver et Betydligt størrer FPS boost.


    har sat min test bench up og tester det i morgen aften. Duel core Vs Quard coer. bække 2 med GTX590


    Så ser vi Hvor meget en quard coer giver i fps over en Dual core. Tester både med Intel og AMD. mit gæt er mex 10 Frames.

    Både 2600k og 2500k har da igpu, men om den initialiseres afhænger af hvilket bundkort du smider dem i.


    Jeg tror ikke rigtig at de 100mhz der er til forskel i f.eks. dette review gør at 2500k kan outperforme en 2600k i nogen mærkbar forstand.: http://www.overclockersclub.co…0k_and_corei5_2500k/5.htm


    Bevares den 2500k ligger meget tæt på en 2600k langt hen ad vejen, dog uden at overgå den i en eneste benchmark (i ovenstående review), og når der drages nytte af de ekstra 4 tråde, ser er der ingen diskussion. Så kan man altid tale om hvad der er bedst pris/performance, og der kommer 2500k stærkt ind på en førsteplads, vil jeg mene. :)

    ja sorry både 2500k og 2600k har Igpu. Stock outperformer 2500k slef ikke 2600k det ville intel jo ikke være ret intresseret it.. men stadig. 2500k Overclocker bedre og mere end 2600k gør.


    Tag de 2 cup'er Oc dem til 4Ghz. og benchmark igen 2500k vinder. og den bliver ikke nær så varm. derfor er 2500k det eneste rigtigt valg.


    JEG mindes heller ikke at ha set nogle 2600k overclocked til 5+ Ghz men jeg har godtnok set mange 2500k
    Inkluderet min ejen 2500k. skal lige tilføje at jeg har også en 2600k. og det OC'er bare ikke lige så godt.!!!


    Når jeg siger jeg mindes ikke at ha set nogle. mener jeg IRL ! ikke hvad folk "fortæller" på nettet.

    ved godt at de skriver at det ikke er ledende men lidt fysik og lidt selvstendigt tænkning modbeviser det. selvføllig er det ledende.

    "i5 outperformer i7 i spil" arhh, det kommer da and på hvad cpu'er det er...

    Okai skal vi gå i detaljer så 2500k vs 2600k.


    2500k over clocker også bedre end 2600k. godtnok har 2600k TH men den har ikke Igpu. Derfor !



    og heller ikke noget jeg magter at diskutere. har bægge CPU'er har selv testet og det stemmer også overnes med hvad andre skriver i deres Reviews.

    Når det gælder BF3 gør det en forskel om man har en dual-core eller en quad-core, pga. spilmotoren FrostBite som har Havok physics-motoren indbygget og da Havok bruger CPU'en til beregningerne (i modsætning til NVIDIA's 'PhysX' som bruger GPU) - og da physics generelt er meget krævende - vil man kunne mærke en forskel.
    Det betyder jo så selvfølgelig ikke, at GPU er ligegyldig, langt fra, men det er et samspil mellem de forskellige dele i et system.


    Og jeg har et Radeon HD 5870 tilsalg :D

    se nu den video.
    http://www.youtube.com/watch?v=wfis7_buO…2Yv4Koil5bdzOzB


    Prøver at forklare. Hvis vi tager et test setup. Hvor vi først tester med en Duel core og bagefter i samme setup. Kun skifter CPU'en til en Quard coer så vil du se en forskæl. det er jo Logisk. men det er stadig ikke en duel core processor der vil bottleneck dit syste im battlefield 3. det er 100% sikkert. det er dit grafik kort. Poster lige resultater når jeg har får fundet min gamle 2core test bench frem igen.

    Ville holde mig fra vand hvis jeg skulle flytte på min computer 3 gange om måneden. en lille fejl så kan du godt kigge efter er ny computer. Det er derfor man har et LAN rig og en vandkølet computer man ikke flytter på.





    HADER at sige det. men til dit forbrug ville jeg købe et H100 fra corsari. chancen for at der sker noget med sådan en er meget mindre.

    Vil ikke tro at det er cpu'en der er bottleneck her. og nej Du kan ikke overclock din Cpu i en bærbar. da de som udgangspunkt altid er Under clocked når de bliver smitd i en bærbar nettop fordi at køling er et problem i bærbare computere. Prøv at opdater grafik kort drivers.

    med den køler du siger du vil bruge kan du nok godt gå op på en 4.7 som Rasm401i siger. det skule ikke være noget problem.

    nu skal man ikke forvente det store af de der All in one water kit's.


    Custom water cooling. koster noget mere køler meget bedre larmer meget mindre og ser meget bedre ud.


    hvis støj er et støre problem end køle evene. ville jeg nok starte med at finde et Fractial design kabinet med støj dæmpende Matriale indbygget.

    ram der ville jeg tage dem her
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=640643 1866 Mhz. der er kun 8GB men de er stadig hurtigere. og til Gaming er 8GB (the sweet spot) lige nu.


    og så ville jeg glemme alt om en i7 til en Gamer maskine. i5 outperformer i7 i spil. og så er den billiger.
    i7 med HT er nice hvis du lige som mig arbejder meget med 3D grafik, CaD programmer og video redigering.


    et meget fornuftigt Mobo. personligt vill jeg tage et Asus bundkort. gerne et ROG. men de koster lidt mere og hvis du skal ha prisen ned så hænger det jo ikke sammen. med hensyn til Grafik kort så "Tror" jeg det er fjollet at købe et nu. da Nvidia Har meldt ud at deres Kepler kommer snart. hvilket betyder prisfald på alle andre kort på market. selv ATI kort eller sådan plajer det at være.

    Skift af platform du har intel bliv ved med det !. 2 at skifte fra intel er ikke at skifte Platform. du skifter jo heller ikke platform fordi du har corsair ram og så køber nogle Mushkin ram.. Skift at platform ville være Fra PC til Playstation.

    vil faktisk sige at 80 er lidt højdt. den bedste tommelfinger regl er at altid holde din CPU under 70C. men efter som det er Prime 95 og de temprature du får i prime vil du aldrig komme op på normalt. tror jeg ikke du skal være bange for at køre med dit 3,6 dog ville jeg ikke gå højre op unden bedre kølige. og slet ikke i nærheden af 4Ghz. du skal lige tænke på at rundt om Din cpu. der sider komponenter der ikke kan tåle den sammen varme som din CPU kan. og slet ikke over længere tid. Der er bare mange der glemmer det. men selv hvis du skifter computer lige som mig ca en til 2 gange om året så kan det sq være ligemeget.

    ikke for at skuffe dig men en brugt HDD på 150Gb får du ikke i næheden af 500 kr for. slet ikke når man tænker på at for 500 mere har du en SSD. på 60-100 Gb.