Indlæg af TimW89

    Hej TWEAK!


    Jeg står og er i penge mangel og må derfor sælge mit Cosmos II kabinet


    det er ca. halvandet år gammelt og der er ikke så meget som en rids på det.


    der er heller ikke blevet moddet ved det.


    den kommer med en nyere 200 mm LED front fan


    og der følger selvfælgelig skinner med til at installere ekstra radiator i bunden


    Link til fabrikant: http://www.coolermaster.com/pr…smos-series/cosmos-2.html


    ny pris 2700


    sælges for 1800 + valgfri fragt.


    men kom gerne med et bud

    Hej Tweakers



    Jeg skal til at købe nogle nye ram og jeg skal både bruge min computer til noget seriøst gaming men også til nogle CAD programmer igennem min uddannelse så som Revit 2013


    jeg står og er løbet ind i en blindgyde med hvilke ram jeg skal købe


    jeg har virkelig overvejet


    Corsair Dominator Platinum (4x4GB) 16gb 2400 mhz eller (4x8GB) 32 gb 1866 mhz pris forskellen på de 2 er så lille at det ikke har nogen betydning for mig hvilke det skal være men hvad er bedst?


    håber i kan hjælpe mig :D



    ps hvis i skal vide hvad mit build består af:


    Bundkort: Asus P8Z77 -V Deluxe


    CPU: Intel i7 3770k


    GPU: Asus GTX 670 Direct CU II 4GB model


    (jeg bruger en Corsair H100i som cpu køler så der er massere af plads til ram)


    jeg kører et blåt og sort tema så hvis i har nogen andre foreslag til nogle lækre ram jeg burde anskaffe mit istedet vil farven blå på ramne stå i højest kurs. (måske lidt dumt men det er hvad jeg har besluttet mig for)
    og jeg ved godt at dominator platinum ikke er blå men jeg vil bestille deres blå LED strips som corsair udgiver her i starten af febuar.


    på forhånd tak.


    mvh Tim

    nej jeg har bare været på tur, i nogle dage.


    ja jeg kan godt se det på de forskellige bud osv. at prisen måske er lidt for høj


    jeg sætter derfor prisen til 1950 så kom med nogle bud.


    det hele sælges samlet som en pakke. og køber betaler porto

    Hej jeg står og skal til at opgradere min computer da jeg skal til at bruge nogle tegne programmer som min computer ikke er optimeret til. er lidt i tvivl hvad det skal sælges til




    jeg sælger følgende komponenter samlet som en pakke





    Bundkort: Asus Rampage II Extreme


    CPU: Intel Core I7 920 2,67 GhZ 8MB


    CPU køler: Noctua NH-U12P SE1366 CPU FAN (19,6 dBA)


    Grafikkort: Asus Radeon HD 4890 "Top" GDDR5 900mhz


    Ram: Corsair DDR3 PC3-1600 6GB CL9 kit XMS3


    Delene har ikke været Over Clocked på nogen måde andet end grafik kortet som er fabriks OC'd med 15%
    Jeg har kvitteringer til det hele og original emballage til næsten det hele.

    Hej jeg står og skal til at opgradere min computer da jeg skal til at bruge nogle tegne programmer som min computer ikke er optimeret til.




    jeg sælger følgende komponenter samlet som en pakke




    Bundkort: Asus Rampage II Extreme


    CPU: Intel Core I7 920 2,67 GhZ 8MB


    CPU køler: Noctua NH-U12P SE1366 CPU FAN (19,6 dBA)


    Grafikkort: Asus Radeon HD 4890 "Top" GDDR5 900mhz


    Ram: Corsair DDR3 PC3-1600 6GB CL9 kit XMS3


    Delene har ikke været Over Clocked på nogen måde andet end grafik kortet som er fabriks OC'd med 15%
    Jeg har kvitteringer til det hele og original emballage til næsten det hele.

    Hej jeg står og skal til at opgradere min computer da jeg skal til at bruge nogle tegne programmer som min computer ikke er optimeret til.




    jeg sælger følgende komponenter samlet som en pakke, og til højst bydende





    Bundkort: Asus Rampage II Extreme


    CPU: Intel Core I7 920 2,67 GhZ 8MB


    CPU køler: Noctua NH-U12P SE1366 CPU FAN (19,6 dBA)


    Grafikkort: Asus Radeon HD 4890 "Top" GDDR5 900mhz


    Ram: Corsair DDR3 PC3-1600 6GB CL9 kit XMS3


    Delene har ikke været Over Clocked på nogen måde andet end grafik kortet som er fabriks OC'd med 15%
    Jeg har kvitteringer til det hele og original emballage til næsten det hele.



    start pris 3500 kr.

    det er en core i7 920 2.67 GHz med en Noctua NH-U12P køler,


    jeg har 1 grafik kort i. og regner ikke umiddelbart at få mere i. til den tid kan det nok kun svare sig at få sat et bedre i.


    kan jeg få lidt mere forklaring på det du kalder "Ivy bridge CPU" da jeg ikke er nogen form for ekspert, langt fra :)

    har fundet noget på

    http://www.comon.dk/art/204221…de-ivy-bridge-processorer men som sagt er jeg ingen ekspert og det der forstår jeg ikke så meget af.


    de 3000 kr er grundet at så havde folk et maks beløb. så de havde noget at "lege" med.


    jeg skal have købt nogle flere ram så den kommer op på 16 gb. da autodesk selv anbefaler minimum 12 gb. og da domination kun sælges som 2x 4gb :)



    Hej Tweak


    Jeg skal til at købe et nyt bundkort i den nærmeste fremtid men har haft disse punkter i tankerne


    - har en cpu i7


    - skal passe til nvidia quadro 4000


    - skal helst kunne understøtte DDR 3 1800 mhz eller mere. (lige nu har jeg 2x 4 gb corsair domination 2033 mhz)


    - SSD


    lige nu kører jeg med Asus Rampage II Exstreme men har hørt at man kan få bedre bundkort til arbejds stationer som denne computer hovedsageligt skal bruges til. jeg kan godt lide et stort kabinet så har lige købt cosmos 2 fra Coolermaster så plads er ikke noget problem. nogen ideer til hvad burde anskaffe sig eller om jeg burde vente til der kommer noget nyt. computeren skal bruges til disse følgende ting.


    - Autodesk Revit.
    - bimm
    - Sigma
    - lidt spil.
    - og tja det sædvanlige surf osv. ved ikke hvor meget man skal vide for at bestemme sig for et bundkort.
    - pris ja max 3000 kr ca.

    okay så lige at prisen på et 4000. er faldet gevaldigt til 5900 ca. fra de 15000. jeg så sidst.
    jeg står og skal bruge 12 gb. ram men hvilke skal man vælge. jeg har engang hørt at det er bedst at få dem opdelt i så mangle "slots" som muligt. men mit bundkort har 6 "slots" til ram hvor de sidder på stribe. hvilket vil sige de kommer til at sidde "tæt". er det godt nok hvis jeg finder 6x2 gb ram eller er der chance for ophedning så?.
    jeg står også og skal finde en ssd harddisk, som skal kunne indeholde windows. autocad og diverse. microsoft office, så den skal vel mindst værer på 200 gb, eller det vil jeg lade værer op til jer experter da jeg ikke selv har så meget forstand på det.
    tak for hjælpen indtil videre
    mvh T

    Hej Tweak


    Jeg skal starte på bygningskonstruktør uddannelse om 1 måned. og er igang med de forskellige indkøb til forløbet.


    skolen anbefaler man ens computer har et nvidia quadro 2000 for at kunne kører autocad osv. men jeg ved ikke om sådan et vil passe sammen med resten af mine kombonenter så håber jeg kan få noget hjælp her fra.


    noget helt andet er. jeg skal starte på en ingenør udd. lige efter så om der er andre behov for bedre kombonenter ved jeg ikke. så prisen skal også tages i betragtning. ( man er jo studerende)


    min computer består af.


    Bundkort: Asus Rampage II Extreme.


    Cpu: Intel IC7 2.8


    hdd: 1. wd raptor 150 gb til styre system.


    hdd: 1 wd hdd 750 gb.


    ram: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6 gb


    grafik kort: ja det er så det nvidia quadro 2000 hvis det vil passe ind.


    pt. hvis i ved om det bedre kan svarer sig at tage et nvidia quadro 4000 og om det vil passe i maskinen ville det være lækkkert med et hint.



    Mvh


    Tim W.