Indlæg af Tnelis

    Problemet virker til at være løst, jeg tændte min computer også virkede internettet igen... underligt... men tak for hjælpen ihvertfald, hvis det sker igen vender jeg tilbage.

    Hej


    Jeg har fået et lidt specielt problem. Min stationære gider ikke længere gå på internettet, min bærbare derimod fungere uden problemer på trods af at de benytter den samme forbindelse (jeg bruger et kabel) der er ingen router imellem computerne og "internettet". Nogen der har nogen forslag til hvad forskellen kan skyldes og hvordan problemet kan løses?


    Mvh Tnelis

    Ja allerhelst trådløse, eftersom jeg bor på et kollegie og meget bruger de trådløse høretelefoner når jeg står ude i køkkenet og vasker op, og generelt bare nyder at være fri for den tilhørende ledning.


    Men under alle omstændigheder siger jeg tak for rådene og vil kikke nærmere på dem :)

    Hey


    Min gamle mus (en Microsoft Wireless Laser Mouse 6000) er ved at blive lidt slidt, især oplever jeg at venstre musetast får perioder hvor den ikke reagere, så tiden er vist kommet til at finde sig en ny. Har I nogle gode forslag, jeg forestiller mig at jeg vil være villig til at bruge noget i omegnen af 200 til 350 kr. (Der skal jo også være råd til mad :P )

    Tjeck Punkbuster D, via en reinstall, som regel når jeg har det problem geninstallere den punkbusterA.


    Ellers vil jeg anbefale at tjekke dine sikkerhedsprogrammer :)

    Er undersøgt, desuden har mit skrivebord en plade bagpå så det problem burde ikke opstår. Har også skiftet ledninger, har også prøvet strøm kablet på min skærm (den går ikke ud på noget tidspunkt), har skiftet stik etc.

    Får du nogen fejl meddelelse? Måske ikke som BSOD (eller hvad det nu hedder på Windows 7) men inde i loggen?


    Har haft et problem der kunne minde om dit (på en måde) og der stod der i min fejllog at Grafikkortet var blevet fanget i en uendelig loop eller noget i den stil.

    Problemet er dog at jeg selvom jeg bruger Live Update, ikke kan finde en opdatering til min BIOS, den har opdatering til alt muligt andet jeg ikke har installeret men ikke min BIOS.


    Under alle omstændigheder har jeg dog besluttet at kyle computeren tilbage i synet på Labtech, jeg vil takke for al den hjælp jeg har fået herinde, det har været en dejlig fornemmelse og :rules:

    jst Rammene er tjekket, på sedlen jeg har modtaget står der ihvertfald at Memtest er kørt på computeren.


    Renegger PSU'en er vel lidt over et år gammel og jeg må indrømme at jeg ikke ved præcist hvilken model der er tale om.


    Jeg har brugt Everest til at afmåle værdierne der fordeler sig således.


    Spændings Værdier
    CPU Kerne 2.35 V
    Aux 3.23 V
    +3.3 V 3.25 V
    +5 V 5.46 V
    +12 V 13.80 V
    -12 V -0.61 V
    -5 V -0.26 V
    Debug Info F FF 48 FF
    Debug Info T 33 00 00
    Debug Info V 93 CA CB CB E3 0B 0B (03)


    Hvordan opdatere jeg BIOS? Jeg har hørt at det er noget der kan smadre computeren totalt hvis det gøres forkert. Eller kan man blot opdatere det som et hvilket som helst andet program?



    Beskrivelse Værdi
    BIOS Egenskaber
    BIOS Type AMI
    System BIOS Dato 10/24/07
    Video BIOS Dato 03/10/09

    BIOS Producent
    Producent American Megatrends Inc.
    Produkt Information http://www.ami.com/amibios
    BIOS Opdatering http://www.esupport.com/biosagent/index.cfm?refererid=40

    Nej jeg har ikke prøvet med en anden skærm da den er forholdsvis ny. Derfor troede jeg faktisk ikke at den kunne være problemet, men jeg prøver at køre en S.M.A.R.T. skanning som du nævner.


    Edit: Har prøvet at køre en HDDScan og den finder ingen fejl under S.M.A.R.T. scan på min Harddisk.

    Jeg er løbet ind i et lidt spændende problem med min computer.


    Nu og da, fra tid til anden lukker den bare ned (nogen gange lige når jeg starter den andre gange efter en halv til en hel time etc) oprindeligt troede jeg det var et varmeproblem, så jeg gjorde min computer ren indvendig efter bedste evne. Den fortsatte med at slukke derfor troede jeg det var en hardware fejl og afleverede den ved Labtech Data i Aalborg hvor jeg er bosiddende. Men de kunne under deres stresstests overhovedet ikke fremprovokere den mindste reaktion fra den (i forhold til at få skidtet til at lukke) Labtech rensede dog computeren for overflødig software etc. og jeg tog den med hjem, hvor den så fortsat slukker. Jeg har været igennem søgning efter et ondsindet program (har anvendt Combofix og Malwarebits samt superantispyware) men fandt kun adware cookies. Nu er der dog kommet en ny interessant del til i forhold til computeren, nu er den også begyndt at fryse lige inden den går ud og nogen gange bliver den bare stående frosset. Alle forslag til hvad denne opførsel kan skyldes er mere end velkomne.


    En enkelt gang har jeg oplevet under opstart at bundkortet ikke ville registrere USB portene. Hvis I føler i mangler information skal I endelig spørge.



    specs
    CPU: Intel Pentium III Xeon, 2533 MHz (4.5 x 563)
    Grafikkort: NVIDIA GeForce GTS 250
    Motherboard: MSI
    Harddisk: Seagate ST3250820NS
    RAM: 2 GB
    Operativ: Windows XP
    PSU: 500W